Παρασκευή 21 Αυγούστου 2015

Φ.Π.Α διευκρινίσεις..


ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΓΙΑ Φ.Π.Α.

Μετά την από 19.08.2015 έγκριση της δανειακής σύμβασης μεταξύ Ελλάδος και Ευρωπαϊκού Μηχανισμού Σταθερότητας, τίθενται σε ισχύ οι διατάξεις του ν.4336/2015 (ΦΕΚ Α΄ 94/14.08.2015). Όσον αφορά στα θέματα του ΦΠΑ:

Στο μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 13% υπάγονται εφεξής τόσο το μοσχαρίσιο κρέας, όσο και όλα ανεξαιρέτως τα είδη κρέατος από ζώα και πτηνά, τα παρασκευάσματα και τα προϊόντα ανάμειξης αυτών των κρεάτων, ανεξάρτητα από τον τρόπο που παρασκευάζονται, συντηρούνται, διατηρούνται ή παρουσιάζονται προς πώληση, με την προϋπόθεση ότι είναι κατάλληλα για τη διατροφή του ανθρώπου.

Αναφορικά με την απαλλαγή των υπηρεσιών εκπαίδευσης και των στενά συνδεόμενων με την εκπαίδευση παραδόσεων αγαθών και παροχών υπηρεσιών, με τις νέες διατάξεις της περ. ιβ΄ της παρ. 1 του άρθρου 22 του Κώδικα ΦΠΑ (ν.2859/2000), οι οποίες ισχύουν από 20.07.2015, η απαλλαγή περιορίζεται μόνο στην περίπτωση που οι εν λόγω πράξεις πραγματοποιούνται από οργανισμούς δημόσιου δικαίου.

Όσον αφορά στους οργανισμούς ιδιωτικού δικαίου, η απαλλαγή αυτή ισχύει υπό τον όρο ότι οι εν λόγω οργανισμοί:

i. δεν έχουν ως σκοπό τη συστηματική επιδίωξη του κέρδους, τα ενδεχόμενα δε κέρδη τους δεν πρέπει σε καμία περίπτωση να διανέμονται, αλλά να διατίθενται για τη διατήρηση ή τη βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών,

ii. η διοίκηση και διαχείριση των εν λόγω οργανισμών πρέπει να ασκείται ουσιαστικά χωρίς μισθό, από πρόσωπα που δεν έχουν, είτε αυτά τα ίδια είτε μέσω τρίτων προσώπων, άμεσο ή έμμεσο συμφέρον από τα αποτελέσματα της εκμετάλλευσης των σχετικών δραστηριοτήτων,

iii. οι τιμές τους πρέπει να είναι κατώτερες από αυτές που καθορίζονται για ανάλογες πράξεις εμπορικών επιχειρήσεων, οι οποίες υπόκεινται στο ΦΠΑ,

iv. η απαλλαγή δεν πρέπει να δημιουργεί κίνδυνο στρέβλωσης των όρων του ανταγωνισμού.

Οι ανωτέρω προϋποθέσεις πρέπει να πληρούνται αθροιστικά, ενώ δεν εξετάζεται η πλήρωσή τους στην περίπτωση της προσχολικής εκπαίδευσης, η οποία εξακολουθεί να απαλλάσσεται, ανεξάρτητα αν παρέχεται από οργανισμούς δημόσιου ή ιδιωτικού δικαίου (βρεφονηπιακούς σταθμούς, παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία).

Έως 31.08.2015 οι ιδιωτικοί φορείς των οποίων η εκπαιδευτική δραστηριότητα πλέον δεν απαλλάσσεται οφείλουν να υποβάλλουν δήλωση μεταβολών για την υπαγωγή τους στο κανονικό καθεστώς ΦΠΑ.


Περαιτέρω διευκρινίσεις θα δοθούν με σχετική εγκύκλιο της Γ.Γ.Δ.Ε. η οποία θα εκδοθεί άμεσα.

Παράταση υποβολής φορολογικών δηλώσεων με υπερδωδεκάμηνη χρήση

Με απόφαση της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων Κατερίνας Σαββαΐδου, παρατείνεται η υποβολή των φορολογικών δηλώσεων και των νομικών προσώπων του Ν. 2238/1994 με υπερδωδεκάμηνη χρήση μέχρι τις 28.8.2015.

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΟ e-παράβολο

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ:

Ηλεκτρονική εφαρμογή της Δ.ΥΠ.ΗΛ.Υ. για τον Έλεγχο Νομιμότητας των ΦΗΜ

Ηλεκτρονική εφαρμογή της Δ.ΥΠ.ΗΛ.Υ. για τον Έλεγχο Νομιμότητας των ΦΗΜ


ΠΑΤΉΣΤΕ ΕΔΩ:

ΙΚΑ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ ΠΕΡΙ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ

«....λαμβάνοντας υπόψη τις πρόσφατα θεσπισμένες διατάξεις των νόμων 4334/2015 και 4336/2015 και εν αναμονή των εφαρμοστέων εγκυκλίων από το αρμόδιο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης αναστέλλεται το υπ αριθ. Γ32/22/12.8.2015 έγγραφο της Διοίκησης του ΙΚΑ.


Η έκδοση τόσο των οριστικών όσο και των προσωρινών αποφάσεων συνταξιοδότησης θα γίνεται σύμφωνα πάντα με την ανωτέρω νομοθεσία κατόπιν και των σχετικών εγκυκλίων που πρόκειται άμεσα να εκδοθούν από το αρμόδιο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης...."

ΕΝΦΙΑ: ΑΛΛΑΓΕΣ ΜΕ ΤΟΝ ΝΟΜΟ 4336/2015


ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟΣ Δ.3: ΕΝΙΑΙΟΣ ΦΟΡΟΣ ΑΚΙΝΗΤΟΥ

1. α. Με την προτεινόμενη ρύθμιση, μετά την παράταση της προθεσμίας υποβολής δηλώσεων στοιχείων ακινήτων (εντύπου Ε9) και δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων (εντύπου Ε1) μέχρι την 26η Αυγούστου 2015, εξασφαλίζεται ο απαιτούμενος χρόνος για τη μηχανογραφική έκδοση των δηλώσεων ΕΝΦΙΑ – πράξεων διοικητικού προσδιορισμού φόρου, δεδομένου ότι για τον ορθό προσδιορισμό του ΕΝΦΙΑ είναι προαπαιτούμενη η εκκαθάριση των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων.

β. Με την προτεινόμενη ρύθμιση καταργείται η προβλεφθείσα απαλλαγή για τον ΕΟΤ.

Η κατάργηση της απαλλαγής κρίνεται αναγκαία για λόγους ισονομίας.

Με την κατάργηση της απαλλαγής και ο ΕΟΤ αντιμετωπίζεται φορολογικά όπως και οι λοιποί φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, δηλαδή απαλλάσσεται για τα ιδιοχρησιμοποιούμενα, κενά και δωρεάν παραχωρούμενα στο Ελληνικό Δημόσιο ακίνητά του και φορολογείται για τα μισθωμένα ή δωρεάν παραχωρούμενα, σε πρόσωπα πλην Ελληνικού Δημοσίου, ακίνητά του.

γ. Με την προτεινόμενη ρύθμιση καταργείται η προβλεφθείσα από το έτος 2015 απαλλαγή των ενοικιαζόμενων δωματίων των ατομικών επιχειρήσεων, η οποία – έτσι κι αλλιώς – δεν είχε ισχύσει το 2014.
Το θέμα της απαλλαγής θα εξετασθεί στα πλαίσια της συνολικής επανεξέτασης του φόρου, ώστε να διασφαλισθεί και η μηχανογραφική υποστήριξη της τυχόν απαλλαγής και η αποφυγή των καταστρατηγήσεων του φορολογικού νόμου.

δ. Με την προτεινόμενη ρύθμιση παρατείνεται και για το έτος 2015 η έκπτωση 20% από τον ΕΝΦΙΑ των κενών και μη ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων, για λόγους κοινωνικούς και ως μέριμνα του κράτους για τους ιδιοκτήτες ακινήτων, οι οποίοι δεν απέκτησαν εισόδημα από τα ακίνητα, τα οποία παρέμειναν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2015 κενά και μη ηλεκτροδοτούμενα.


Τροποποιήσεις στον Εν.Φ.Ι.Α.



1) δόσεις φόρου για τον Εν.Φ.Ι.Α..

Στο τέλος της παραγράφου 1 του άρθρου 8 του ν. 4223/2013 (Α΄287) προστίθενται νέα εδάφια ως εξής: «Ειδικά για το έτος 2015, εφόσον η πράξη προσδιορισμού του φόρου έχει εκδοθεί μέχρι και την 26η του μηνός Οκτωβρίου 2015, η πρώτη δόση καταβάλλεται μέχρι και την 30ή του μηνός Οκτωβρίου 2015. Η τελευταία δόση καταβάλλεται μέχρι και την τελευταία εργάσιμη ημέρα του μηνός Φεβρουαρίου του έτους 2016.».

2) Απαλλαγή ΕΝΦΙΑ ΕΟΤ.

Το άρθρο 3 του ν. 4328/2015 (Α΄51) καταργείται. (Τροποποίηση με την περ. γ’ της υποπαρ. Δ.3 της παρ. Δ του άρθρου 2 του ν. 4336/2015) . Με την διάταξη αυτή καταργείται η προβλεφθείσα απαλλαγή για τον ΕΟΤ. Η κατάργηση της απαλλαγής κρίνεται αναγκαία για λόγους ισονομίας. Με την κατάργηση της απαλλαγής και ο ΕΟΤ αντιμετωπίζεται φορολογικά όπως και οι λοιποί φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, δηλαδή απαλλάσσεται για τα ιδιοχρησιμοποιούμενα, κενά και δωρεάν παραχωρούμενα στο Ελληνικό Δημόσιο ακίνητά του και φορολογείται για τα μισθωμένα ή δωρεάν παραχωρούμενα, σε πρόσωπα πλην Ελληνικού Δημοσίου, ακίνητά του.

3). Κατάργηση απαλλαγής από τον συμπληρωματικό φόρο. για ιδιοχρησιμοποίηση ξενοδοχειακών επιχειρήσεων.

Τα δύο τελευταία εδάφια της παραγράφου 2 του άρθρου 5 του ν. 4223/2013 καταργούνται. (Τροποποίηση με την περίπτ. β της υποπαρα. Δ3 του άρθρου 2 του νόμου 4336/2015). Με την κατάργηση των δύο τελευταίων εδαφίων της παρ. 2 του άρθρου 5 του ν. 4223/2013, με την περίπτωση γ’ της υποπαραγράφου Δ3 της παραγράφου Δ του άρθρου 2 του ν. 4336/2015, καταργείται η απαλλαγή από το συμπληρωματικό φόρο Εν.Φ.Ι.Α. της αξίας των δικαιωμάτων επί των ξενοδοχειακών κτιρίων, τα οποία ιδιοχρησιμοποιούνται από ξενοδοχειακές ατομικές επιχειρήσεις, καθώς και των δικαιωμάτων επί των ενοικιαζόμενων επιπλωμένων δωματίων/διαμερισμάτων, τα οποία ιδιοχρησιμοποιούνται από ξενοδοχειακές ατομικές επιχειρήσεις, και τα οποία απαλλάσσονταν εφόσον κατείχαν Ειδικό Σήμα Λειτουργίας του Υπ. Τουρισμού.

Το θέμα της απαλλαγής σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση θα εξετασθεί στα πλαίσια της συνολικής επανεξέτασης του φόρου, ώστε να διασφαλισθεί και η μηχανογραφική υποστήριξη της τυχόν απαλλαγής και η αποφυγή των καταστρατηγήσεων του φορολογικού νόμου.

4. Διατήρηση έκπτωσης 20% για τα μη ηλεκτροδοτούμενα. Στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 5 του άρθρου 3 του ν. 4223/2013 μετά τη φράση «Για το έτος 2014» προστίθεται η φράση «και για το έτος 2015».(Τροποποίηση με την περίπτωσης δ’ της υποπαρ. Δ.3 της παρ. Δ του άρθρου 2 του ν. 4336/2015)

Με την προτεινόμενη ρύθμιση παρατείνεται και για το έτος 2015 η έκπτωση 20% από τον ΕΝΦΙΑ των κενών και μη ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων, για λόγους κοινωνικούς και ως μέριμνα του κράτους για τους ιδιοκτήτες ακινήτων, οι οποίοι δεν απέκτησαν εισόδημα από τα ακίνητα, τα οποία παρέμειναν καθ’ όλη τη διάρκεια του 2015 κενά και μη ηλεκτροδοτούμενα...."

ΙΚΑ:Κοινοποίηση διατάξεων του άρθρου 68 του Ν. 4331/2015 που αφορά δυνατότητα ρύθμισης αυτοτελώς των οφειλών του νομικού προσώπου από υπευθύνους.

"ΘΕΜΑ:
Κοινοποίηση διατάξεων του άρθρου 68 του Ν. 4331/2015 που αφορά δυνατότητα ρύθμισης αυτοτελώς των οφειλών του νομικού προσώπου από υπευθύνους.

Σύμφωνα με την παράγραφο 1 του άρθρου 68 του Ν. 4331/2015 (ΦΕΚ 69/Α702-07-2015) η οποία αντικατέστησε την παράγραφο 3 του άρθρου 31 του Ν. 4321/2015 (ΦΕΚ 32/Α721-03-2015) τα πρόσωπα που κατά τις διατάξεις του παρόντος άρθρου ευθύνονται προσωπικά και αλληλέγγυα για τις οφειλές νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, κατ΄ εξαίρεση, είναι δυνατόν να εξοφλήσουν ή να ρυθμίσουν αυτοτελώς κατά τις εκάστοτε ισχύουσες περί ρυθμίσεως οφειλών διατάξεις τις οφειλές του νομικού προσώπου προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, που υπήρχαν κατά την ανάληψη των καθηκόντων τους, καθώς και αυτές που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της θητείας τους, ανεξαρτήτως του χρόνου βεβαίωσης τους.
Στην παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου ορίζεται ότι οι διατάξεις της προηγούμενης παραγράφου ισχύουν και για όσες αιτήσεις ρύθμισης έχουν υποβληθεί με τις διατάξεις του Ν. 4321/2015 για όσο ισχύει.
Για την εφαρμογή της εν λόγω διάταξης σας γνωρίζουμε τα ακόλουθα:

1. ΥΠΟΒΟΛΗ ΑΙΤΗΣΕΩΝ
Ο υπεύθυνος του νομικού προσώπου υποβάλλει στην αρμόδια υπηρεσία Κ.Ε.Α.Ο. ή στην ταμειακή υπηρεσία του ΙΚΑ ΕΤΑΜ που ανήκει αίτηση για υπαγωγή σε ρύθμιση οφειλών. Οι συγκεκριμένες ρυθμίσεις θα διεκπεραιώνονται αποκλειστικά μέσωc υπηρεσιών Κ.Ε.Α.Ο. ή ταμειακών υπηρεσιών του ΙΚΑ ΕΤΑΜ και όχι ηλεκτρονικά μέσω διαδικτύου. Επισημαίνεται ότι δεν απαιτείται η προσκόμιση υπηρεσιακού από τις υπηρεσίες εσόδων των υποκαταστημάτων σχετικά με την περίοδο θητείας του υπευθύνου του νομικού προσώπου, καθώς αυτή αντλείται απευθείας από το σύστημα και συγκεκριμένα από την οθόνη «Μεταβολή Στοιχείων Εργοδότη» » «Υπεύθυνοι Εργοδότη» στο φάκελο «Κοινές Επιχειρήσεις».
Τέλος, σας γνωρίζουμε ότι οι καταβολές δόσεων των συγκεκριμένων ρυθμίσεων θα διενεργούνται στις υπηρεσίες Κ.Ε.Α.Ο. και στις ταμειακές υπηρεσίες του ΙΚΑ ΕΤΑΜ και όχι μέσω πιστωτικών ιδρυμάτων με χρήση ταυτότητας οφειλέτη.

2. ΤΡΟΠΟΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ
Οι ρυθμίσεις αυτού του είδους διεκπεραιώνονται με τον τύπο ρύθμισης 89 που αφορά τις διατάξεις της πάγιας ρύθμισης οφειλών (Ν.4152/2013) και τον τύπο ρύθμισης 90 που αφορά τις ευνοϊκές διατάξεις του Ν.4321/2015, μετά από αίτηση του υπευθύνου (συν/νο σχετικό υπόδειγμα).
Με την αποθήκευση της αίτησης και την έκδοση της σχετικής απόφασης ρύθμισης, ο οφειλέτης υποχρεούται να καταβάλλει την α΄ δόση στην υπηρεσία που την εξέδωσε, προκειμένου η ρύθμιση να καταστεί ενεργή και να χορηγηθεί σε αυτόν η σχετική απόφαση.
Για τον υπολογισμό της ρύθμισης υπευθύνου και την καταχώρηση των συγκεκριμένων αιτήσεων τροποποιήθηκαν οι αντίστοιχες οθόνες του ΟΠΣ-ΙΚΑ και προστέθηκαν σε αυτές τα πεδία «Περίοδος από» και «Περίοδος έως», τα οποία ενεργοποιούνται με την καταχώρηση των προαναφερόμενων κωδικών, προκειμένου να καταχωρηθεί το διάστημα υπευθυνότητας.
Ευνόητο είναι ότι, εφόσον οι υπεύθυνοι νομικού προσώπου ευθύνονται για τις οφειλές του νομικού προσώπου που ανέλαβαν και για αυτές που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της θητείας τους, ανεξαρτήτως του χρόνου βεβαίωσής τους, στο πεδίο «Περίοδος από» δε θα τροποποιείται η προεπιλεγμένη ημερομηνία «01/01/1900», ενώ στο πεδίο «Περίοδος έως» θα καταχωρείται η ημερομηνία λήξης του υπευθύνου όπως αυτή απεικονίζεται στην οθόνη «Μεταβολή Στοιχείων Εργοδοτών» » «Υπεύθυνοι Εργοδότη».
Τονίζουμε ότι στην περίπτωση που υπάρχει ενεργή ρύθμιση υπευθύνου και στη συνέχεια ζητηθεί ρύθμιση από το νομικό πρόσωπο (ή υπεύθυνο που έπεται χρονικά) η αρχική ρύθμιση θα απενεργοποιείται (με αποστολή σχετικού υπηρεσιακού στο Help Desk) και θα ρυθμίζεται το σύνολο της οφειλής στο νομικό πρόσωπο (ή στον επόμενο υπεύθυνο). Σε κάθε περίπτωση θα ισχύει μία ενεργή ρύθμιση.
Σε περίπτωση που το νομικό πρόσωπο απολέσει τη ρύθμιση, ο υπεύθυνος δύναται να ενταχθεί εκ νέου στις διατάξεις που είχε αρχικά ρυθμίσει την οφειλή του, αφαιρουμένων των δόσεων που είχε ήδη καταβάλει πριν την απενεργοποίησή της. Η υποβολή της συγκεκριμένης αίτησης διενεργείται μετά από έγγραφη ειδοποίηση του ενδιαφερόμενου (αποστολή σχετικής επιστολής με αποδεικτικό παραλαβής) και η απόφαση ρύθμισης εκδίδεται εντός 2 μηνών από την ημερομηνία απώλειας της ρύθμισης που τηρούσε το νομικό πρόσωπο. Μετά το πέρας της ανωτέρω προθεσμίας, ο υπεύθυνος δύναται να ρυθμίσει την οφειλή του κατά τις εκάστοτε ισχύουσες περί ρύθμισης οφειλών διατάξεις.
Για την εξασφάλιση έγκαιρης ενημέρωσης των υπευθύνων - οφειλετών, οι τύποι ρύθμισης 89 και 90 που κατέστησαν ανενεργοί θα πρέπει να τηρούνται ξεχωριστά, προκειμένου τα αρμόδια όργανα να ελέγχουν ανά μήνα την τυχόν απώλεια της ρύθμισης του νομικού προσώπου και να αποστέλλουν άμεσα την ενημερωτική επιστολή στον υπεύθυνο.
3.ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ
Αναστέλλεται η λήψη ή η εκτέλεση κάθε αναγκαστικού μέτρου σε βάρος του υπευθύνου του νομικού προσώπου. Ευνόητο είναι ότι δεν αναστέλλεται η λήψη αναγκαστικών μέτρων είσπραξης κατά του νομικού προσώπου και τυχόν άλλων υπευθύνων για τις οφειλές τους.
4.ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗΣ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑΣ
Μετά την υπαγωγή του υπευθύνου σε ρύθμιση θα χορηγείται στο φυσικό πρόσωπο αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας για κάθε νόμιμη χρήση κατά τα γνωστά, χωρίς να εξετάζονται τυχόν τρέχουσες ασφαλιστικές εισφορές του νομικού προσώπου. Σημειώνεται ότι δεν είναι δυνατή η χορήγηση ασφαλιστικής ενημερότητας στο νομικό πρόσωπο και τυχόν άλλους υπευθύνους που ευθύνονται για μεταγενέστερες οφειλές.
5.ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ - ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΕΙΣ
Ανακαθορισμός ποσού ρύθμισης
Αν από τον έλεγχο προκύψει οφειλή αναγόμενη στο διάστημα υπευθυνότητας του υπευθύνου που ρύθμισε, παρέχεται η δυνατότητα είτε της εφάπαξ εξόφλησης της είτε της ένταξης της στη ρύθμιση που τηρείται με ανακαθορισμό του ποσού των δόσεων.
Συμψηφισμός
Ο συμψηφισμός που προβλέπεται στο άρθρο 1 του Ν. 4254/2014 (Α΄ 85), όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 16 του Ν. 4305/2014 και αφορά χρηματικές απαιτήσεις του οφειλέτη έναντι Δημοσίου που προέρχονται από επιστροφές Φόρου Προστιθέμενης Αξίας και Φόρου Εισοδήματος με οφειλές στους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης θα διενεργείται στο σύνολο της οφειλής του νομικού προσώπου.
Διαχείριση εκκρεμοτήτων
Αιτήσεις υπευθύνων για ρύθμιση του Ν. 4321/2015 που βρίσκονται σε εκκρεμότητα καθώς και όσες έχουν απορριφθεί θα αντιμετωπιστούν σύμφωνα με τα προαναφερόμενα, μετά από ενημέρωση του οφειλέτη-υπευθύνου για υποβολή αίτησης-όχλησης.
Για όσες ρυθμίσεις υπευθύνων διεκπεραιώθηκαν πριν την κοινοποίηση της παρούσας, τα αρμόδια όργανα οφείλουν να γνωστοποιήσουν στον υπεύθυνο, με κάθε πρόσφορο τρόπο (αποστολή συστημένης επιστολής ή επίδοσή της κατά την προσέλευση στην υπηρεσία) και με αποδεικτικό παραλαβής, ότι η ρύθμιση που διατηρεί θα παραμένει ενεργή εφόσον δεν υποβληθεί αίτηση ρύθμισης από το νομικό πρόσωπο ή υπεύθυνο που έπεται χρονικά.

Ευνόητο είναι ότι μετά τη λήξη της οριζόμενης προθεσμίας στην υποβολή των αιτήσεων ρύθμισης του Ν. 4321/2015 όλα τα παραπάνω θα εφαρμόζονται στις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις ρυθμίσεων. "

ΟΑΕΕ:Παράταση συνταξιοδοτικών παροχών ένεκα αναπηρίας...

Οργανισμός Ασφάλισης Ο.Α.Ε.Ε. Ελευθέρων Επαγγελματιών
ΘΕΜΑ:
Παράταση συνταξιοδοτικών παροχών ένεκα αναπηρίας για έξι (6) μήνες μετά τη λήξη τους, εφόσον εκκρεμεί στις υγειονομικές επιτροπές ΚΕ.Π.Α. ιατρική κρίση, χωρίς υπαιτιότητα των ασφαλισμένων.

ΣΧΕΤ: 1. Το αρ. 9 ν. 4331/2015 (ΦΕΚ 69/τεύχος Α/2-7-2015)
2. Το αρ. Φ80000/οικ.32385/1077/17-7-2015 έγγραφο του Υπουργείου
Για το παραπάνω θέμα, θέτουμε υπόψη σας - προς εφαρμογή - τα ακόλουθα:
Με τις διατάξεις του αρθρ. 9 Ν. 4331/2015 , "Παράταση χορήγησης αναπηρικής σύνταξης" αντικαθίστανται οι συναφείς διατάξεις των αρθρ. 66 Ν. 4144/2013 όπως συμπληρώθηκαν με αυτές της παρ. 2 αρθρ. 8 Ν. 4237/2014 , μετά και την αντικατάστασή τους με την παρ. 1 αρθρ. 141 Ν. 4251/2014 . Με την κοινοποιούμενη διάταξη που ισχύει από 2/7/2015 στις περιπτώσεις λήξης του συνταξιοδοτικού δικαιώματος λόγω αναπηρίας και εφόσον εκκρεμεί στις υγειονομικές επιτροπές ΚΕ.Π.Α. ιατρική κρίση, χωρίς υπαιτιότητα των ασφαλισμένων, το δικαίωμα συνταξιοδότησής τους λόγω αναπηρίας παρατείνεται για ένα εξάμηνο, υπό την προϋπόθεση ότι για το δικαίωμα αυτό είχαν κριθεί από την αρμόδια υγειονομική επιτροπή, με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω. Αναλυτικότερα:
1. Δικαιούχοι
Οι ρυθμίσεις του άρθρου αυτού εφαρμόζονται για τις συντάξεις λόγω αναπηρίας αλλά και για όλα τα επιδόματα που χορηγούνται λόγω αναπηρίας (εξωιδρυματικό επίδομα, επίδομα απολύτου αναπηρίας) καθώς και για όλες τις συντάξεις με αιτία την αναπηρία, όπως σύνταξη θανάτου σε ανίκανα για κάθε βιοποριστική εργασία παιδιά, σύνταξη γήρατος Ν. 612/1977 ( νεφροπαθείς ), εφόσον αθροιστικά πληρούνται οι εξής προϋποθέσεις:
α) το δικαίωμα της συνταξιοδοτικής παροχής έχει λήξει ή λήγει ως 31/12/2015 και εκκρεμεί στις υγειονομικές επιτροπές ΚΕΠΑ ιατρική κρίση χωρίς υπαιτιότητά τους
β) είχαν κριθεί από τη αρμόδια υγειονομική επιτροπή για την διακοπείσα παροχή , με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω.
2. Διάρκεια ισχύος
Η ισχύς του άρθρου αυτού για όλα τα πρόσωπα που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής του αρχίζει από την δημοσίευσή του και λήγει στις 31/12/2015.
Επομένως, η συνταξιοδοτική παροχή παρατείνεται από την 1/8/2015 - ακόμη κι αν αυτή έχει λήξει πριν την 31/7/2015 - και για έξι (6) μήνες. Παροχή που λήγει μετά την 31/12/2015, δεν παρατείνεται.
Παραδείγματα:
• Εξωιδρυματικό επίδομα που λήγει την 1/4/2015, παρατείνεται από 1/8/2015 έως 31/1/2016
• Σύνταξη λόγω θανάτου σε παιδί ανίκανο για κάθε βιοποριστική εργασία, που λήγει την 1/7/2015, παρατείνεται από 1/8/2015 έως 31/1/2016
• Σύνταξη λόγω αναπηρίας που λήγει την 1/10/2015, παρατείνεται από τον μήνα λήξης έως 31/3/2016
3. Διακοπή του δικαιώματος
Τα οικονομικά αποτελέσματα της κοινοποιούμενης διάταξης λήγουν:
• Είτε με την πάροδο του εξαμήνου
• Είτε πριν τη συμπλήρωση του χρονικού διαστήματος, εφόσον ο συνταξιούχος προσκομίσει -όπως οφείλει - οριστική γνωμάτευση Α/θμιας ή Β/θμιας Υγ/κής Επιτροπής ΚΕ.Π.Α.
4.Ποσόν
Το ποσόν που καταβάλλεται είναι το ίδιο ποσό που ελάμβαναν οι συνταξιούχοι πριν τη λήξη του δικαιώματος.
5. Συμψηφισμός ή επιστροφή αχρεωστήτως καταβληθέντων
Εάν μετά την οριστική κρίση των υγειονομικών επιτροπών ΚΕ.Π.Α. κριθεί ότι οι συνταξιούχοι που έλαβαν την παράταση δεν δικαιούνται την συνταξιοδοτική παροχή ή δικαιούνται μεν, αλλά με μικρότερο ποσοστό αναπηρίας από το προγενέστερο ( Νέοι ασφαλισμένοι των οποίων το π.α. μειώθηκε από 67% σε 50%) οι παροχές που χορηγήθηκαν αχρεωστήτως αναζητούνται άτοκα, με συμψηφισμό, με μηνιαία παρακράτηση 20% από τις τυχόν χορηγούμενες παροχές.
Σε περίπτωση που δεν χορηγούνται παροχές, αναζητούνται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κ.Ε.Δ.Ε.
6.Διαδικασία
Ως προς τη διαδικασία, ακολουθείται η ίδια που είχε ακολουθηθεί και κατά την πρώτη εφαρμογή, δηλαδή:
• Οι ενδιαφερόμενοι θα υποβάλλουν αίτηση - υπεύθυνη δήλωση (ως συνημμένη) ώστε αφενός να εκφράσουν τη βούλησή τους για την χορήγηση, αφετέρου να ενημερωθούν ενυπόγραφα για τους όρους του ενδεχόμενου συμψηφισμού ή επιστροφής των ποσών που έλαβαν. Θα συνυποβάλλουν δε, αποδεικτικό της κατάθεσης του αιτήματος εξέτασης στην Α/θμια ή της ένστασης στη Β/θμια επιτροπή ΚΕ.Π.Α.).
• Το αρμόδιο Τμήμα Συντάξεων θα εκδίδει υπηρεσιακό σημείωμα προς το τμήμα εκκαθάρισης συντάξεων (ως συνημμένο) για την παράταση της συνταξιοδοτικής παροχής. Εάν δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις παράτασης (π.χ. Νέος ασφαλισμένος ο οποίος κρίθηκε από την υγ/κή επιτροπή για το αμέσως προηγούμενο διάστημα με π.α. 50%), θα ενημερώνουν τον ενδιαφερόμενο με απαντητική επιστολή.
• Τέλος, τα Τμήματα Συντάξεων θα πρέπει να τηρούν αρχείο των υπηρεσιακών σημειωμάτων παράτασης, ώστε να είναι διευκολύνεται η αναζήτηση των γνωματεύσεων των υγειονομικών επιτροπών μετά την πάροδο εύλογου χρόνου.
7. Κλάδος Περίθαλψης
Κατά το χρονικό διάστημα παράτασης της συνταξιοδοτικής παροχής, βάσει της κοινοποιούμενης διάταξης, εξακολουθούν να γίνονται οι κρατήσεις υπέρ ασθένειας και παρέχεται ιατροφαρμακευτική και νοσοκομειακή περίθαλψη.
Από τα παραπάνω σε συνδυασμό με τα οριζόμενα στην αρ. 3/2014 εγκύκλιο της Επιτροπής Περίθαλψης του Οργανισμού, προκύπτει ότι:
Συνταξιούχος λόγω αναπηρίας του οποίου η σύνταξη έληξε από 1/5/2015, είχε παροχές κλάδου υγείας από 1/5/2015 έως 30/10/2015 βάσει εγκ. 3/2014, οι οποίες και παρατείνονται για όσο διάστημα χορηγηθεί η συνταξιοδοτική παροχή βάσει της κοινοποιούμενης διάταξης, δηλαδή έως 31/1/2016 και όχι πέραν της ημερομηνία αυτής.
8. Διευκρινήσεις
Α) Τυχόν υπαγωγή των συνταξιούχων στις προγενέστερες διατάξεις περί παράτασης, δεν θίγει το δικαίωμα υπαγωγής στην παρούσα παράταση, αρκεί για το αμέσως προηγούμενο διάστημα να έχει εγκριθεί η συνταξιοδοτική παροχή από την αρμόδια υγειονομική επιτροπή.
Παράδειγμα:
Συνταξιούχος λόγω αναπηρίας, έλαβε εξάμηνη παράταση της σύνταξης , βάσει αρθρ. 141 Ν. 4251/2014, από 1/5/2014 έως 30/10/2014 και στη συνέχεια, αφού κρίθηκε από το ΚΕΠΑ με π.α. 67% για ένα έτος, εκδόθηκε απόφαση παράτασης της σύνταξης από 1/5/2014 έως 30/4/2015. Εφόσον η ιατρική κρίση για την παράταση από 1/5/2015, εκκρεμεί χωρίς υπαιτιότητά του, θα λάβει εξάμηνη παράταση του αρθρ. 9 Ν. 4331/2015, από 1/8/2015 έως 31/1/2016.
Εάν όμως για οποιοδήποτε λόγο εκκρεμεί η κρίση της υγειονομικής επιτροπής για το διάστημα από 1/5/2014, τότε η σύνταξη δεν παρατείνεται για ένα ακόμη εξάμηνο με την παρούσα διάταξη, διότι ελλείπει ο όρος της κρίσης της υγειονομικής επιτροπής για το αμέσως προηγούμενο χρονικό διάστημα.

Β) Συνταξιούχοι που λαμβάνουν προσωρινή σύνταξη εμπίπτουν στην παρούσα διάταξη και θα έχουν εξάμηνη παράταση της προσωρινής συνταξιοδοτικής παροχής , εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις. "

ΟΑΕΕ:Τροποποίηση αρθρ. 27 ν. 1902/1990 περί προϋπάρχουσας αναπηρίας



"ΣΧΕΤ: 1. Το αρ. 10 Ν. 4331/2015 (ΦΕΚ 69/τεύχος Α/2-7-2015)
2. Το αρθρ. Φ80000/οικ.31071/1024/17-7-2015 έγγραφο του Υπουργείου
Για το παραπάνω θέμα θέτουμε υπόψη σας τα εξής:
Με την παρ. 1 του άρθρου 10 Ν. 4331/2015 , αντικαθίσταται η περίπτωση δ"" της παραγράφου 5 του άρθρου 27 του Ν.1902/1990, και ορίζεται ότι «δ. ο ασφαλισμένος θεωρείται ανάπηρος ή μερικά ανάπηρος κατά την έννοια των προηγούμενων εδαφίων, έστω και εάν η πάθηση ή βλάβη ή εξασθένηση σωματική ή πνευματική είναι προγενέστερη της υπαγωγής του στην ασφάλιση, εφόσον όμως η μεταγενέστερη της ασφάλισης αναπηρία φθάνει τουλάχιστον το 40% της κατά περίπτωση αναπηρίας.», ενώ με την παρ. 2 του ίδιου άρθρου καταργείται το άρθρο 9 του ν. 3863/2010 περί ουσιώδους επιδείνωσης της κατάστασης της υγείας
Αναλυτικότερα:
Ως γνωστό, οι διατάξεις αρθρ. 25 ν. 2084/1992 ορίζουν ότι ο Νέος ασφαλισμένος (μετά την 1/1/1993) δικαιούται σύνταξη λόγω αναπηρίας εάν έγινε ανάπηρος κατά την έννοια των διατάξεων αρθρ. 27 ν. 1902/1990.
Σύμφωνα με αυτές, «δ) Ο ασφαλισμένος θεωρείται ανάπηρος ή μερικά ανάπηρος κατά την έννοια των προηγούμενων εδαφίων, έστω και εάν η πάθηση ή βλάβη ή εξασθένηση σωματική ή πνευματική είναι προγενέστερη της υπαγωγής του στην ασφάλιση, εφ"" όσον όμως η μεταγενέστερη της ασφάλισης αναπηρία φθάνει τουλάχιστον το μισό της κατά περίπτωση αναπηρίας.» (σχετική η αρ. 33/1997 εγκύκλιος πρώην ΤΕΒΕ)
Με την κοινοποιούμενη διάταξη, σε περίπτωση προϋπάρχουσας αναπηρίας, εξετάζεται αν η μεταγενέστερη της ασφάλισης, φτάνει τουλάχιστον το 40% της κατά περίπτωση αναπηρίας αντί του 50% που προέβλεπε η προηγούμενη διάταξη, όπως προαναφέρεται.
Επομένως κατά την εξέταση συνταξιοδοτικού αιτήματος λόγω αναπηρίας Νέων ασφαλισμένων, εφόσον διαπιστώνεται προγενέστερη της ασφάλισης αναπηρία, θα πρέπει να εξετάζεται, εκτός των λοιπών προϋποθέσεων, αν το ποσοστό επιδείνωσης ανέρχεται στο 40% και πλέον της κατά περίπτωση απαιτούμενης προς συνταξιοδότηση αναπηρίας, ήτοι:
α) για βαριά αναπηρία 80% x 40 απαιτείται ποσοστό επιδείνωσης μεγαλύτερο ή ίσο του 32%
β) για αναπηρία 67% x 40 απαιτείται ποσοστό επιδείνωσης μεγαλύτερο ή ίσο του 27%
γ) για μερική αναπηρία 50 % x 40 απαιτείται ποσοστό επιδείνωσης μεγαλύτερο ή ίσο του 20%
Εξαίρεση αποτελούν οι παθήσεις που οφείλονται κατά κύριο λόγο σε ψυχιατρικά αίτια, για τις οποίες δεν εξετάζεται η προϋπάρχουσα αναπηρία (σχετική παρ. 5ε αρθρ. 27 ν. 1902/1990).
Υπενθυμίζουμε ότι ως ιατρικό φύσεως ζήτημα, το ποσοστό επιδείνωσης κρίνεται από τις αρμόδιες υγειονομικές επιτροπές (σχετικό το αρ. ΔΙΠΣΥΝ/Φ14/3/680412/29-4-2015 έγγραφο).
Αντίστοιχα παραδείγματα προσδιορισμού της αναπηρίας κατά την παραπάνω έννοια:
α) Έστω συνολικό ποσοστό αναπηρίας 85% (βαθμίδα αναπηρίας 80%) με ποσοστό επιδείνωσης 50% σε σχέση με την προϋπάρχουσα.
Διαπιστώνουμε ότι το ποσοστό επιδείνωσης είναι μεγαλύτερο του 40% της κατά περίπτωση αναπηρίας (32%), επομένως ο ασφαλισμένος πληροί την προϋπόθεση της αναπηρίας (βαριά αναπηρία)
β) Έστω συνολικό ποσοστό αναπηρίας 70% (βαθμίδα αναπηρίας 67%) με ποσοστό επιδείνωσης 20% σε σχέση με την προϋπάρχουσα.
Διαπιστώνουμε ότι το ποσοστό επιδείνωσης είναι μικρότερο του 40% της κατά περίπτωση αναπηρίας (27%), επομένως ο ασφαλισμένος δεν πληροί την προϋπόθεση της αναπηρίας, για συνταξιοδότηση με 67%.

γ) Ωστόσο, το ποσοστό επιδείνωσης υπερκαλύπτει το 40% της μερικής αναπηρίας (20%) επομένως, ο ασφαλισμένος θεωρείται μερικά ανάπηρος και μπορεί να συνταξιοδοτηθεί στη βαθμίδα της μερικής αναπηρίας.” "

ΟΑΕΕ:Έκδοση διοικητικών πράξεων βάσει Υπεύθυνης Δήλωσης στην οποία ο πολίτης θα δηλώνει τη μη υποχρέωσή του για την υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ

"Σχετ.: α) Το αριθ. πρωτ. 26667/7330/12-6-2015 έγγραφο της Γενικής Δ/νσης Διοικ. Υποστήριξης & Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Εργασίας, Κοιν. Ασφάλισης και Κοιν. Αλληλεγγύης.
β) Η αριθ. πρωτ. ΔΕΑΦ 1077373 ΕΞ2015/ 02-06-2015 (ΑΔΑ:7ΒΣΕΗ-Θ46) εγκύκλιος της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών.
Με την ως άνω (β) σχετική εγκύκλιο της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών προκύπτουν τα εξής, τα οποία πρέπει να τύχουν άμεσης εφαρμογής:
Οι εκτός Φορολογικής Διοίκησης Δημόσιες Υπηρεσίες και Φορείς για τη διεκπεραίωση διαδικασιών τους, για τις οποίες απαιτείται ως δικαιολογητικό η προσκόμιση βεβαίωσης περί μη υποχρέωσης υποβολής δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος, υποχρεούνται να δέχονται από τους πολίτες υπεύθυνη δήλωση του Ν.1599/86, στην οποία θα δηλώνεται η σχετική μη υποχρέωσή τους όπως αυτή προκύπτει από τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις φορολογίας εισοδήματος.
Η υπεύθυνη δήλωση, είτε υποβάλλεται από τον ίδιο τον ενδιαφερόμενο, είτε από νόμιμα εξουσιοδοτημένο τρίτο πρόσωπο, πρέπει να φέρει τη βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής του δηλούντος από οποιαδήποτε Διοικητική αρχή ή ΚΕΠ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην αριθ. Δ6Γ 1091609 ΕΞ/5-6-2013 (ΦΕΚ Β΄ 1368) απόφαση του Υπουργού Οικονομικών. Αντίγραφο της δήλωσης αυτής θα αποστέλλεται από τις υπηρεσίες μας στο τμήμα συμμόρφωσης της αρμόδιας Δ.Ο.Υ προκειμένου να γίνει δειγματοληπτικός έλεγχος, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις των παρ.4 του άρθρου 8 του Ν.1599/86 (ΦΕΚ Α΄ 75) και παρ.3 του άρθρου 10 του Ν 3230/2004 (ΦΕΚ Α΄44).
Για την ομοιόμορφη εφαρμογή των ανωτέρω επισυνάπτονται σχετικά υποδείγματα υπεύθυνων δηλώσεων για τα διαχειριστικά έτη 2009-2014, βάσει των εκάστοτε ισχυουσών διατάξεων φορολογίας εισοδήματος. Για τα επόμενα φορολογικά έτη το περιεχόμενο της υπεύθυνης δήλωσης θα διαμορφωθεί ανάλογα.
Διευκρινίζεται ότι στην περίπτωση εγγάμων η υπεύθυνη δήλωση υποβάλλεται στο όνομα του συζύγου. Το προηγούμενο εδάφιο δεν ισχύει στις περιπτώσεις διακοπής της έγγαμης συμβίωσης, πτώχευσης ή θέσης σε δικαστική συμπαράσταση του ενός εκ των συζύγων.
Της παρούσας να λάβει γνώση, με ευθύνη των Προϊσταμένων Τμημάτων, ενυπόγραφα το προσωπικό των Υπηρεσιών.
Συν/να:
1) 6 Υ.Δ.

2) η αριθ. πρωτ. ΔΕΑΦ 1077373 ΕΞ2015/ 02-06-2015(ΑΔΑ:7ΒΣΕΗ-Θ46) εγκύκλιος της ΓΓΔΕ"

ΚΑΡΤΑ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗΣ

Από το Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλλη­λεγγύης ανακοινώνεται ότι τη Δευτέρα, 24 Αυγούστου 2015, ενεργοποιεί­ται για δεύτερη φορά η κάρτα αλληλεγγύης, στην προγραμματισμένη, εξ αρχής, ημερομηνία.

Υπενθυμίζεται ότι η πρώτη φορά που ενεργοποιήθηκε η κάρτα ήταν η 24η Ιουλίου, ενώ ο συνολικός προγραμματισμός της  αφορά 9 μήνες.   

Η έκδοση τόσο των οριστικών όσο και των προσωρινών αποφάσεων συνταξιοδότησης θα γίνεται σύμφωνα πάντα με την παρακάτω αναφερόμενη νομοθεσία ....

ΙΚΑ-ΕΤΑΜ
Λαμβάνοντας υπόψη τις πρόσφατα θεσπισμένες διατάξεις των νόμων 4334/2015 και 4336/2015 και εν αναμονή των εφαρμοστέων εγκυκλίων από το αρμόδιο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης αναστέλλεται το υπ αριθ. Γ32/22/12.8.2015 έγγραφο της Διοίκησης του ΙΚΑ.

Η έκδοση τόσο των οριστικών όσο και των προσωρινών αποφάσεων συνταξιοδότησης θα γίνεται σύμφωνα πάντα με την ανωτέρω νομοθεσία κατόπιν και των σχετικών εγκυκλίων που πρόκειται άμεσα να εκδοθούν από το αρμόδιο Υπουργείο Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης.

Επισημαίνουμε ότι σύμφωνα με την ΥΠΟΠΑΡΑΓΡΑΦΟ Ε.3 παρ.5 του Ν.4336/2015 ορίζεται ότι "Θεμελιωμένα συνταξιοδοτικά δικαιώματα μέχρι τη δημοσίευση του νόμου αυτού στους Οργανισμούς κοινωνικής ασφάλισης, συμπεριλαμβανομένης της Τράπεζας της Ελλάδος, λόγω συμπλήρωσης των προϋποθέσεων του απαιτούμενου χρόνου ασφάλισης και ορίου ηλικίας, όπου αυτό προβλέπεται, δεν θίγονται και δύνανται να ασκηθούν οποτεδήποτε."

Συνεπώς αιτήσεις συνταξιοδότησης που υποβλήθηκαν έως και την ψήφιση του νόμου 4336/2015 και εφεξής διεκπεραιώνονται κανονικά με την επιφύλαξη των σχετικών εγκυκλίων που αναμένονται από το αρμόδιο Υπουργείο, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις και τις διαδικασίες που εφαρμόζονταν προ της ισχύος του εγγράφου.
ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ      

ΤΟΥ ΙΚΑ-ΕΤΑΜ  

Προθεσμία υποβολής φορολογικών δηλώσεων για τα φυσικά πρόσωπα έως 30.8.2015

 Εγκύκλιος:

"1.    Η προθεσμία υποβολής φορολογικών δηλώσεων για τα νομικά πρόσωπα έχει παραταθεί μέχρι και την Παρασκευή 28.8.15.


2.    Η προθεσμία υποβολής φορολογικών δηλώσεων για τα φυσικά πρόσωπα έχει παραταθεί (με σημερινή απόφαση) μέχρι και την Κυριακή 30.8.15. Η πρώτη δόση θα είναι την Δευτέρα 31.8.15.


3.    Το TAXIS NET εμφάνισε σοβαρότατα προβλήματα λειτουργίας την Τετάρτη 19.8 και την Πέμπτη 20.8, τα οποία προβληματίζουν έντονα και ως προς την  χρονική σύμπτωση με την ανακοίνωση του Υπουργείου μια μέρα πριν (για τις φορολογικές δηλώσεις) αλλά και ως προς την δυνατότητά του να ολοκληρώσει αξιόπιστα και εμπρόθεσμα την παραλαβή των φορολογικών δηλώσεων το επόμενο διάστημα .Με δεδομένο το σεβασμό και τη συμπαράσταση στα στελέχη που αγωνίζονται πέρα από ωράριο και πενθήμερο για την μηχανογραφική στήριξη του Υπουργείου, είμαι αναγκασμένος να διερευνήσω, αν τα προβλήματα που εμφανίστηκαν ήταν τεχνικά ή άλλης φύσης. Στην κατεύθυνση αυτή έχω ζητήσει από χτες σχετικές εισηγήσεις από την ΓΓΔΕ και την ΓΓΠΣ.



4.    Αντιμετωπίζουμε τα προβλήματα των πολιτών, των επιχειρήσεων και των λογιστών με ρεαλισμό και φυσικά με κοινωνική ευαισθησία. Προσπαθούμε να κινηθούμε στα περιορισμένα οικονομικά και πολιτικά πλαίσια της περιόδου. Αντιλαμβανόμαστε πλήρως τα προβλήματα που έχει δημιουργήσει διαχρονικά η φορολογική πολιτική και η αναντιστοιχία της, με τη συνταγματική επιταγή για φορολογική Δικαιοσύνη. Στο σύντομο διάστημα της θητείας μου (από τις 20.7.15) προσπάθησα με κάθε δυνατότητα που υπήρχε, να ανταποκριθώ στα συγκεκριμένα προβλήματα του Υπουργείου, με ασφυκτικά πλαίσια χρόνου, μηχανισμών και αρμοδιοτήτων."

ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Ι.Κ.Α

Καλωσορίσατε στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Βεβαίωση Συντάξεων (Για Φορολογική Χρήση)».
Μέσω της υπηρεσίας αυτής, έχετε τη δυνατότητα πληκτρολογώντας τα απαιτούμενα ασφαλιστικά σας στοιχεία να εκδόσετε τη «Βεβαίωση Συντάξεων Για Φορολογική Χρήση». Η υπηρεσία αυτή απευθύνεται σε όλες τις κατηγορίες των συνταξιούχων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ΕΤΕΑ(τ.ΕΤΕΑΜ) και του ενταχθέντος κλάδου σύνταξης τ.ΤΑΠ-ΟΤΕ (δηλαδή τα τέσσερα πρώτα ψηφία του Α.Μ. ΔΙΑΣ ειναι 0150, 0151 και 0416 αντίστοιχα).

Πληροφορίες/Οδηγίες
Βλέπε εδώ δείγμα ενημερωτικού σημειώματος
Κάτοικος
Α.Μ. (γράμματα & νούμερα)
Α.Μ. ΔΙΑΣ (χωρίς κενά)
A.M.K.A.
Α.Φ.Μ.
Έτος
Κωδικός Οπτικής Επιβεβαίωσης

Ανανέωση
Εισάγετε εδώ τον Κωδικό Οπτικής Επιβεβαίωσης
όπως εμφανίζεται αριστερά


Καθαρισμός