Δευτέρα 20 Ιουλίου 2015

ΕΤΕΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ...ρύθμιση έως 31/7/2015

1. Η προθεσμία της παρ. 1 του άρθρου 28 του ν.4321/2015 (Α΄ 32) , όπως τροποποιήθηκε με τις διατάξεις του άρθρου 19 του ν.4324/2015 (Α΄44) και του άρθρου 5 του ν.4329/2015 (Α΄ 53) για την υποβολή αίτησης υπαγωγής σε καθεστώς ρύθμισης, παρατείνεται από τη λήξη της έως και την 31η Ιουλίου 2015. Η παράταση ισχύει και για τους οφειλέτες της παρ. 8 του άρθρου 28 του ν.4321/2015.

2. Η ανωτέρω παράταση δεν ισχύει για οφειλές από μισθώματα ακινήτων ιδιοκτησίας ΦΚΑ.

Κατά τα λοιπά ισχύουν οι με ΑΔΑ ΩΖΣΛΟΡΕΩ-Ρ91 και 72ΝΗΟΡΕΩ-7ΚΒ σχετικές εγκύκλιοι του ΕΤΕΑ.

ΠΕΡΙ ΑΓΓΕΛΙΟΣΗΜΟΥ...



`Αρθρο 12, παρ. 7, Ν. 2328/1995, `Αρθρ. 33 Ν. 2429/1996, ΠΟΛ. 1217/1996, ΠΟΛ. 1238/1996

Η μη εμπρόθεσμη και προσήκουσα καταβολή του αγγελιοσήμου αποτελεί για τους κατά τις παραγράφους 7 και 8 του άρθρου 33 N . 2429/2006 υπόχρεους για την καταβολή τους. προκειμένου δε περί εταιρειών για το νόμιμο εκπρόσωπο τους. ποινικό αδίκημα. το οποίο διώκεται αυτεπαγγέλτως και τιμωρείται με ποινή φυλάκισης τουλάχιστον ενός (1) έτους και χρηματική ποινή ίση με το μισό (1/2), τουλάχιστον, του ποσού του αγγελιοσήμου που δεν καταβλήθηκε. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται οι διατάξεις του Α.Ν. 86/1967, όπως ισχύουν.

Φ.Π.Α και εντασσόμενες κατηγορίες


Υπηρεσίες που μετατάσσονται στον κανονικό συντελεστή είναι:

  • Εισιτήρια εκδηλώσεων
  • Τέλη για τη λήψη ραδιοτηλεοπτικών εκπομπών
  • Υπηρεσίες συγγραφέων και καλλιτεχνών
  • Υπηρεσίες για τη γεωργική παραγωγή
  • Εστίαση
  • Υπηρεσίες γραφείων κηδειών
  • Οι μη απαλλασσόμενες ιατρικές και οδοντιατρικές υπηρεσίες

Υπηρεσίες που παρέχονται από φροντιστήρια όλων των βαθμίδων εκπαίδευσης, τα κέντρα εκμάθησης ξένων γλωσσών και ηλεκτρονικών υπολογιστών υπάγονται στο  23%. 

ΦΠΑ 13%  έχουν  τα προϊόντα:

  • - κρέατα βρώσιμα, νωπά, διατηρημένα με απλή ψύξη ή κατεψυγμένα από χοιροειδή, προβατοειδή ή αιγοειδή, πετεινούς, κότες, γαλοπούλες και κουνέλια, 
  • - ψάρια, φιλέτα και σάρκα ψαριών, νωπά διατηρημένα με απλή ψύξη ή κατεψυγμένα και από τα μαλάκια (σουπιές, χταπόδια και καλαμάρια), 
  • - γάλα και γαλακτοκομικά προϊόντα, 
  • - φυτά ζωντανά, μοσχεύματα και μπόλια, 
  • - λαχανικά, καρποί και φρούτα βρώσιμα, 
  • - δημητριακά, άμυλα και προϊόντα αλευροποιϊας, 
  • - ελαιόλαδο, 
  • - παρασκευάσματα για τη διατροφή των παιδιών, 
  • - ψωμί 
  • - ζυμαρικά, 
  • - νερά φυσικά, 
  • - φαρμακευτικά προϊόντα, 
  • - καθετήρες, σύριγγες, είδη και συσκευές ορθοπεδικής, 
  • - ηλεκτρική ενέργεια και φυσικό αέριο του Κεφαλαίου 27 του Δασμολογίου, 
  • - είδη για αναπήρους. 
  • Στον κανονικό συντελεστή 23% (από 13%) μετατάσσονται τα ακόλουθα προϊόντα: 
  • - ορισμένα ζωντανά ζώα, 
  • - κρέατα βρώσιμα, νωπά, διατηρημένα με απλή ψύξη ή κατεψυγμένα από βοοειδή, κρέατα και παραπροϊόντα σφαγίων, 
  • - μαλακόστρακα και μαλάκια (εκτός από χταπόδια, σουπιές και καλαμάρια), συκώτια, αυγά και σπέρματα, 
  • - άνθη, 
  • - καφές, τσάϊ, ματέ και μπαχαρικά, 
  • - μαστίχα, πηκτικές και πηκτινικές ενώσεις, 
  • - λάδια (εκτός από το ελαιόλαδο), 
  • - παρασκευάσματα κρεάτων, ψαριών, μαλακίων και μαλακοστράκων, 
  • - ζάχαρη και παρασκευάσματα ζάχαρης, 
  • - κακάο και παρασκευάσματα κακάου, 
  • - παρασκευάσματα με βάση τα δημητριακά, τα αλεύρια, τα άμυλα και το γάλα, 
  • - παρασκευάσματα λαχανικών, καρπών και φρούτων, 
  • - διάφορα παρασκευάσματα διατροφής, 
  • - ξύδια και υποκατάστατα αυτών, 
  • - απορρίματα βιομηχανιών διατροφής και τροφές για τη διατροφή των ζώων, 
  • - αλάτι και θαλασσινό νερό, 
  • - ορισμένα ραδιενεργά στοιχεία και ισότοπα 
  • - καυσόξυλα, 
  • - λιπάσματα, 
  • - εντομοκτόνα, 
  • - προφυλακτικά, 
  • - σερβιέτες και λοιπά είδη για την υγιεινή της γυναίκας, 
  • - κτηνοτροφικά προϊόντα, 
  • - ορισμένα είδη για αναπήρους 

ΦΠΑ  6% ισχύει  μόνο για φάρμακα- βιβλία- εφημερίδες -περιοδικά.


'Εναρξη ισχύος των νέων συντελεστών είναι η ημερομηνία δημοσίευσης του Ν. 4334/2015 στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Ωστόσο, με την από 16 Ιουλίου 2015 ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών προκειμένου να διασφαλισθεί η ομαλή μετάβαση στο νέο καθεστώς του ΦΠΑ, το Υπουργείο Οικονομικών θα προχωρήσει στις απαραίτητες ενέργειες ώστε η εφαρμογή των νέων διατάξεων να ξεκινήσει από τη Δευτέρα 20/7/2015.

Κυριακή 19 Ιουλίου 2015

Θέματα για την είσπραξη των απαιτήσεων των φορέων κοινωνικής ασφάλισης...


Εγκύκλιος για τις διατάξεις του Ν.4331/2015 (Α΄69).

Σας γνωρίζουμε ότι στο ΦΕΚ 69 A΄ δημοσιεύτηκε ο Ν.4331/2015 με τις διατάξεις του οποίου ρυθμίζονται θέματα για την είσπραξη των απαιτήσεων των φορέων κοινωνικής ασφάλισης (φκα), τον συμψηφισμό οφειλών προς τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης με απαιτήσεις έναντι αυτών, το ακατάσχετο των ποσών που καταβάλλονται υπέρ των φορέων κοινωνικής ασφάλισης, την χορήγηση ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας σε Διοικητές ή Προέδρους των φκα, την αλληλέγγυα ευθύνη για οφειλές νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας προς φκα και αλλά ειδικότερα θέματα.

Α) Ειδικότερα, με τις διατάξεις του άρθρου 17 του N.4331/2015 προβλέπεται η αναλογική εφαρμογή των διατάξεων του N.Δ. 356/1974 (ΚΕΔΕ), αρθ.11, παρ.3, που ήδη ισχύουν για το Δημόσιο, και στους ΦΚΑ κατά τη διαδικασία είσπραξης των απαιτήσεών τους. Συγκεκριμένα ρυθμίζονται ειδικότερα θέματα που αφορούν στη διαδικασία είσπραξης από επιχειρήσεις που λειτουργούν κατά τη διάρκεια της νύχτας και τις Κυριακές.

Β) Με τις διατάξεις του άρθρου 18 ορίζεται ότι οι φορείς κοινωνικής ασφάλισης διατηρούν το δικαίωμα, και μετά τη συμμόρφωση του οφειλέτη σε ρύθμιση τμηματικής καταβολής, να εγγράφουν υποθήκες σε περιουσιακά στοιχεία των οφειλετών, των συνυπόχρεων προσώπων ή των εγγυητών. Η εν λόγω διάταξη αφορά σε οφειλέτες άνω των 200.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένων πάσης φύσεως τόκων και προσαυξήσεων, όπως αυτά είχαν διαμορφωθεί πριν από την υπαγωγή του οφειλέτη στη ρύθμιση, με την προϋπόθεση ότι η οφειλή δεν είναι ασφαλισμένη.

Περαιτέρω, οι φκα διατηρούν το δικαίωμα μη χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας για μεταβίβαση ακινήτου ή σύσταση εμπραγμάτου δικαιώματος επ΄ αυτού, εφόσον η οφειλή δεν είναι ασφαλισμένη. Στην περίπτωση αυτή εκδίδεται βεβαίωση οφειλής αντί αποδεικτικού ενημερότητας και αποδίδεται στο φορέα ποσό μέχρι του ύψους της οφειλής.

Με την παρ. 2 του άρθρου 18 του εν λόγω νόμου θεσπίζεται ο συμψηφισμός των απαιτήσεων των οφειλετών έναντι των φκα με τις οφειλές τους προς τους φκα. Ειδικότερα, τα ποσά των χρηματικών απαιτήσεων του οφειλέτη συμψηφίζονται με τις τελευταίες δόσεις της ρύθμισης, όπως αυτές ρυθμίζονται στην απόφαση του αρμόδιου οργάνου του ασφαλιστικού φορέα.

Γ) Με τις διατάξεις του άρθρου 20 θεσπίζεται η μη δέσμευση οφειλόμενων εισφορών προς φ.κ.α. Συγκεκριμένα, δεδομένου ότι σε ορισμένες περιπτώσεις ποσά δόσεων που καταβάλλονται σε τραπεζικούς λογαριασμούς για την πληρωμή ρυθμίσεων σε Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης αναλαμβάνονται είτε από τράπεζες για χρέη προς αυτές είτε αποδίδονται στις ΔΟΥ, προβλέπεται το ακατάσχετο των ποσών που κατατίθενται σε τραπεζικούς λογαριασμούς οφειλετών φκα και αφορούν, κατά δήλωση του καταθέτη, εξόφληση τμηματική ή ολική οφειλών ή εισφορών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης.

Δ1) Με τις διατάξεις του άρθρου 43 προβλέπεται ότι για τη χορήγηση του αποδεικτικού ενημερότητας του άρθρου 12 του Ν. 4174/2013 σε Προέδρους ή Διοικητές των Φ.Κ.Α. αρμοδιότητας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, δεν λαμβάνονται υπόψη οφειλές των Φ.Κ.Α. βεβαιωμένες στη φορολογική διοίκηση ή σε άλλη αρχή του Δημοσίου Τομέα, για τις οποίες τα ανωτέρω φυσικά πρόσωπα έχουν ευθύνες για την καταβολή τους.

Δ2) Κατ΄ αναλογία με τα ανωτέρω, δεν εμποδίζεται η χορήγηση ασφαλιστικής ενημερότητας σε Διοικητές ή Πρόεδρους φορέων κοινωνικής ασφάλισης και φορέων ή κλάδων και λογαριασμών κοινωνικής πολιτικής από την ύπαρξη οφειλών των Ν.Π.Δ.Δ. που διοικούν.

Τα ανωτέρω δεν έχουν εφαρμογή για τις περιπτώσεις που τα προαναφερόμενα πρόσωπα έχουν καταδικαστεί για αδικήματα από δόλο σε βάρος της περιουσίας των προαναφερόμενων Ν.Π.Δ.Δ (άρθρο 44).

Δ3) Με τις διατάξεις του άρθρου 45 προβλέπεται, κατά παρέκκλιση των ισχυουσών διατάξεων, η χορήγηση αποδεικτικού ασφαλιστικής ενημερότητας έως 31.12.2015 στο σωματείο με την επωνυμία «ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΕΡΥΘΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ». Προϋπόθεση για τη χορήγηση της ενημερότητας αποτελεί η καταβολή των τρεχουσών ασφαλιστικών εισφορών από 1.3.2015 και η υπαγωγή σε καθεστώς ρύθμισης των καθυστερούμενων έως τις 28.2.2015 οφειλών, βάσει των διατάξεων του άρθρου 28 του Ν. 4321/2015 , από 1.10.2015. Περαιτέρω, από την έναρξη ισχύος του παρόντος άρθρου μέχρι την ανωτέρω ημερομηνία (1.10.2015) για χρηματικές απαιτήσεις του Σωματείου «ΕΛΛΗΝΙΚΟΣ ΕΡΥΘΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΣ» έναντι του Δημοσίου δεν επιτρέπεται πάσης φύσεως συμψηφισμός σε βάρος του Σωματείου καθώς και πάσης φύσεως πράξεις διοικητικής ή αναγκαστικής εκτέλεσης για υποχρεώσεις του βεβαιωμένες ή ληξιπρόθεσμες εκ μέρους του Δημοσίου, του ΙΚΑ και άλλων Ασφαλιστικών Οργανισμών Κύριας ή Επικουρικής Ασφάλισης.

Δ4) Με τις διατάξεις του άρθρου 68 παρέχεται η δυνατότητα σε πρόσωπα που ευθύνονται προσωπικά και αλληλέγγυα για τις οφειλές νομικού προσώπου ή νομικής οντότητας προς φκα όχι μόνο να τις εξοφλούν εφάπαξ αλλά και να τις ρυθμίζουν αυτοτελώς κατά τις εκάστοτε ισχύουσες περί ρυθμίσεως οφειλών διατάξεις.

Οι οφειλές για τις οποίες υπάρχει ευθύνη του φυσικού προσώπου είναι αυτές που υπήρχαν κατά την ανάληψη των καθηκόντων του, καθώς και αυτές που δημιουργήθηκαν κατά τη διάρκεια της θητείας του, ανεξαρτήτως του χρόνου βεβαίωσής τους.

Κατόπιν των ανωτέρω, δεδομένης της ισχύος των εν λόγω διατάξεων από την ημερομηνία δημοσίευσή τους (2/7/2015), παρακαλούμε όπως μεριμνήσετε για την ενημέρωση των αρμόδιων υπηρεσιών σας, προκειμένου να τύχουν άμεσης εφαρμογής.




Ο ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ

Ο ΥΠΟΥΡΓΟΣ


ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΣΤΡΑΤΟΥΛΗΣ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΚΟΥΡΛΕΤΗΣ

Φορολογική μεταχείριση αμοιβών που λαμβάνουν αυτοαπασχολούμενοι από την παρακολούθηση επιδοτούμενων σεμιναρίων επαγγελματικής κατάρτισης και επιμόρφωσης.


1. Με τις διατάξεις της παρ.3 του άρθρου 21 του Ν.4172/2013 ορίζεται η έννοια της επιχειρηματικής συναλλαγής σύμφωνα με τις οποίες για τους σκοπούς του παρόντος άρθρου ως «επιχειρηματική συναλλαγή» θεωρείται κάθε μεμονωμένη ή συμπτωματική πράξη με την οποία πραγματοποιείται συναλλαγή ή και η συστηματική διενέργεια πράξεων στην οικονομική αγορά με σκοπό την επίτευξη κέρδους. Κάθε τρεις ομοειδείς συναλλαγές που λαμβάνουν χώρα εντός ενός εξαμήνου θεωρούνται συστηματική διενέργεια πράξεων.

2. Με τις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της περίπτωσης στ΄ της παρ.2 του άρθρου 12 του Ν.4172/2013 όπως ισχύουν μετά την τροποποίησή τους από τις διατάξεις του Ν.4254/2014 ορίζεται, ότι για τους σκοπούς του Κ.Φ.Ε., εργασιακή σχέση υφίσταται όταν ένα φυσικό πρόσωπο παρέχει υπηρεσίες βάσει έγγραφων συμβάσεων παροχής υπηρεσιών ή συμβάσεων έργου, με φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες τα οποία δεν υπερβαίνουν τα τρία (3) ή, εφόσον υπερβαίνουν τον αριθμό αυτόν, ποσοστό 75% του ακαθάριστου εισοδήματος από επιχειρηματική δραστηριότητα προέρχεται από ένα (1) από τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα ή νομικές οντότητες που λαμβάνουν τις εν λόγω υπηρεσίες και εφόσον δεν έχει την εμπορική ιδιότητα, ούτε διατηρεί επαγγελματική εγκατάσταση που είναι διαφορετική από την κατοικία του. Η διάταξη του προηγούμενου εδαφίου δεν εφαρμόζεται στην περίπτωση που ο φορολογούμενος αποκτά εισόδημα από μισθωτή εργασία, σύμφωνα με μία από τις περιπτώσεις α΄ έως ε΄ του παρόντος άρθρου.

3. Με την ΠΟΛ. 1047/12.2.2015 διευκρινίστηκε, ότι στην περίπτωση που ο φορολογούμενος αποκτά εισόδημα από μισθωτή εργασία σύμφωνα με μία από τις περιπτώσεις α΄ έως ε΄ της παρ.2 του άρθρου 12 του Ν.4172/2013 και παράλληλα αποκτά εισόδημα από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας για την οποία συντρέχουν οι προϋποθέσεις που αναφέρονται στην περίπτωση στ΄ της παρ.2 του άρθρου 12 του ίδιου νόμου, φορολογείται για το μεν εισόδημα από μισθωτή εργασία των περ.α΄ έως ε΄ της παρ.2 του άρθρου 12 με την κλίμακα της παρ.1 του άρθρου 15 του Ν.4172/2013 , ενώ για το εισόδημα από την άσκηση επιχειρηματικής δραστηριότητας της περ.στ΄ της παρ.2 του άρθρου 12 με την κλίμακα της παρ.1 του άρθρου 29 του νόμου αυτού.

Με την ίδια εγκύκλιο έγινε δεκτό, ότι οι αποζημιώσεις ανέργων ή εργαζομένων από το κοινοτικό ή εθνικό ταμείο για την παρακολούθηση επιδοτούμενων σεμιναρίων επαγγελματικής κατάρτισης και επιμόρφωσης, εντάσσονται για τη φορολόγησή τους στο εισόδημα από μισθωτή εργασία και ως εκ τούτου οι αμοιβές αυτές φορολογούνται με την κλίμακα της παρ.1 του άρθρου 15 του Ν.4172/2013.

4. Στο έγγραφό σας μας αναφέρετε, ότι το ΙΕΚΕΜ ΤΕΕ, ως Μέλος της Ένωσης Φορέων ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ, ΙΝΕ ΓΣΕΕ, ΙΝΕΜΥ ΕΣΕΕ, ΙΕΚΕΜ ΤΕΕ ΑΕ, ΚΕΚ ΓΣΕΒΕΕ, ΚΕΚ ΙΝΕ ΓΣΕΕ, ΚΑΕΛΕ ΕΣΕΕ υλοποιεί επιδοτούμενο πρόγραμμα σεμιναρίων, συγχρηματοδοτούμενο από την Ελλάδα και την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο - ΕΚΤ) στο πλαίσιο των πράξεων με τίτλο: «Πρόγραμμα κατάρτισης/επανακατάρτισης για αυτοαπασχολούμενους και εργαζόμενους σε επιχειρήσεις σε όλους τους κλάδους της οικονομίας με στόχο τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητάς τους στις 8 περιφέρειες σύγκλισης, στις 3 περιφέρειες σταδιακής εξόδου και στις 2 περιφέρειες σταδιακής εισόδου». Μεταξύ των ωφελουμένων που επιλέγονται να παρακολουθήσουν τα προγράμματα κατάρτισης, περιλαμβάνονται και αυτοαπασχολούμενοι που ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα, υποχρεούνται σε τήρηση βιβλίων και στοιχείων από τις κείμενες διατάξεις και τηρούν τις προϋποθέσεις για να υπαχθούν στις διατάξεις του πρώτου εδαφίου της περίπτωσης στ΄ της παρ.2 του άρθρου 12 του Ν.4172/2013 όπως ισχύουν. Κατά την πρώτη ημέρα του εκπαιδευτικού προγράμματος, συνάπτεται ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΟΜΕΝΟΥ μεταξύ του ωφελούμενου και του ΙΜΕ ΓΣΕΒΕΕ. Στο εν λόγω συμφωνητικό, μεταξύ άλλων, προβλέπεται η υποχρέωση του εκπαιδευόμενου να προσκομίσει δικαιολογητικά στοιχεία που να αποδεικνύουν το καθεστώς απασχόλησής του καθώς και η καταβολή εκπαιδευτικού επιδόματος στον εκπαιδευόμενο.

5. Από τα ανωτέρω συνάγεται, ότι το εν λόγω εκπαιδευτικό επίδομα που καταβάλλεται στους ανωτέρω αυτοαπασχολούμενους, εντάσσεται και αυτό στα πλαίσια άσκησης της επιχειρηματικής τους δραστηριότητας καθόσον προέρχεται από την παρακολούθηση προγραμμάτων κατάρτισης συναφών με την άσκηση του ατομικού τους επαγγέλματος. Συνεπώς οι υπόχρεοι για την υποβολή του σχετικού αρχείου βεβαιώσεων με τη χρήση ηλεκτρονικής μεθόδου επικοινωνίας μέσω διαδικτύου ( ΠΟΛ.1051/19.2.2015 ) αποστέλλουν τις αμοιβές αυτές ως αμοιβές από επιχειρηματική δραστηριότητα με τον κωδικό 1 ( άρθρο 64 παρ.1 περ.δ΄ εδάφ. 1 του Ν.4172/2013 αμοιβές από επιχειρηματική δραστηριότητα) ή με τον κωδικό 10 (αμοιβή μικρότερη των 300 ευρώ άρθρου 64 παρ.8 Ν.4172/2013 ) και όχι ως εισόδημα από μισθωτή εργασία με τον κωδικό 4 (αμοιβές ασκούμενων δικηγόρων, πρακτική άσκηση φοιτητών, συμμετοχή σε επιδοτούμενα σεμινάρια, περιστασιακά απασχολούμενοι κτλ.). Οι υπόχρεοι για την υποβολή του σχετικού αρχείου βεβαιώσεων θα πρέπει να αποστείλουν εκ νέου διορθωτικό αρχείο στην περίπτωση που απέστειλαν τις αμοιβές αυτές με τον κωδικό 4. Επισημαίνεται, ότι τα εκπαιδευτικά αυτά επιδόματα αποστέλλονται με τον κωδικό 4 εφόσον αυτά καταβάλλονται σε εργαζόμενους (μισθωτούς) ή ανέργους.

Τέλος διευκρινίζεται, ότι οι ανωτέρω αυτοαπασχολούμενοι φορολογούνται με την κλίμακα της παρ.1 του άρθρου 15 του Ν.4172/2013 εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις που ορίζονται στην παρ.2 του παρόντος.

Οι φορολογούμενοι που υπάγονται στις διατάξεις της περ.στ΄ παρ.2 άρθρου 12 Ν.4172/2013 , θα πρέπει να ενημερώνουν εκ των προτέρων τους εκκαθαριστές των αμοιβών αυτών, ώστε να αποφεύγονται παρόμοια φαινόμενα.


Ακριβές Αντίγραφο

Ο Αναπληρωτής Προϊστάμενος της Δ/νσης

Η Προϊσταμένη του Αυτοτελούς Τμήματος Διοίκησης

Παν. Μπαλάσκας

Κοινοποίηση ορισμένων διατάξεων Ν. 4334/2015 (ΦΕΚ 80 Α΄/16.07.2015) «Επείγουσες ρυθμίσεις για τη διαπραγμάτευση και σύναψη συμφωνίας με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης (Ε.Μ.Σ)»


Κατόπιν δημοσίευσης του Ν. 4334/2015 «Επείγουσες ρυθμίσεις για τη διαπραγμάτευση και σύναψη συμφωνίας με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης» (ΦΕΚ 80 Α΄/16.07.2015), σας κοινοποιούμε, για ενημέρωση και εφαρμογή τις διατάξεις της παραγράφου 1 του άρθρου 1 αναφορικά με τη ρύθμιση θεμάτων συντελεστών ΦΠΑ οι οποίες ισχύουν από την ημερομηνία δημοσίευσης του νόμου δηλ. 16.07.2015.

Με τις ανωτέρω διατάξεις τροποποιείται το άρθρο 21 και αντικαθίσταται το Παράρτημα III του Ν. 2859/2000 «Κώδικας ΦΠΑ».

Ειδικότερα, με τις κοινοποιούμενες διατάξεις :

• αντικαθίσταται το Κεφάλαιο Α του Παραρτήματος III του Κώδικα ΦΠΑ με τα προϊόντα που υπάγονται στο μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ και επέρχεται μετάταξη προϊόντων από τον μειωμένο συντελεστή ΦΠΑ 13% στον κανονικό συντελεστή ΦΠΑ 23%,

• αναπροσαρμόζεται ο υπερμειωμένος συντελεστής ΦΠΑ από 6,5% σε 6% και τα αγαθά που υπάγονται στον συντελεστή αυτό,

• οι μειώσεις των συντελεστών ΦΠΑ για ορισμένα νησιά καταργούνται σταδιακά από 1/10/2015 στα πλέον τουριστικά νησιά με το μεγαλύτερο κατά κεφαλήν εισόδημα και από 1/6/2016 στα λιγότερο ανεπτυγμένα νησιά. Οι μειωμένοι συντελεστές παραμένουν σε ισχύ έως 31/12/2016 για τα απομακρυσμένα νησιά. Σημειώνεται ωστόσο ότι οι ανωτέρω ρυθμίσεις θα καθορισθούν με Κοινή Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης και Οικονομικών.

Κατόπιν των ανωτέρω και μέχρι την ολοκλήρωση της ενσωμάτωσης των νέων συντελεστών Φ.Π.Α. στο υποσύστημα διαχείρισης δασμολογίου (TARIC), κατά τον τελωνισμό εμπορευμάτων για τα οποία έχει επέλθει μεταβολή του συντελεστή ΦΠΑ, θα προβαίνετε σε εκ νέου υπολογισμό του ΦΠΑ. Όπου, η ανωτέρω διαδικασία δεν έχει λάβει χώρα ή έχουν ήδη πραγματοποιηθεί τελωνισμοί από 16.07.2015 θα διενεργείται συμπληρωματική χρέωση.

Για τη διευκόλυνσή σας, και μέχρι την αποστολή σχετικής αναλυτικής εγκυκλίου, επισυνάπτουμε στην παρούσα πίνακα αντιστοιχίας προϊόντων και δασμολογικών κλάσεων αυτών του νέου Παραρτήματος ΙΙΙ Ν. 2859/2000 καθώς και πίνακα αντιστοιχίας παραγράφων του Παραρτήματος ΙΙΙ Ν. 2859/2000.

ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ

Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΗΣ Δ/ΝΣΗΣ

Ο ΤΜΗΜΑΤΑΡΧΗΣ

Ε. ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΥ

ΔΙΑΜΟΝΗ ΣΕ ΞΕΝΟΔΟΧΕΙΑ ΚΑΙ ΚΑΤΑΛΥΜΑΤΑ..

..έως 1 Οκτωβρίου 2015, ο Φ.Π.Α. παραμένει στο 6%.

E9:παράταση έως τις 26 Αυγούστου 2015..

Παράταση της προθεσμίας που ορίζεται στο πρώτο εδάφιο της παρ. 7 του άρθρου 3 της Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1159/2011 (Φ.Ε.Κ. 1657 Β΄) για τα νομικά πρόσωπα.....



ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ Αρ. Φύλλου 1498  17 Ιουλίου 2015

Αριθμ. ΠΟΛ. 1150

.... του πρώτου εδαφίου της παρ. 5 του άρθρου 82 του Ν. 2238/1994, με υπερδωδεκάμηνη χρήση που αρχίζει εντός του έτους 2013 και λήγει εντός του έτους 2014.

Η ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Την απόφαση του Υπουργού Οικονομικών ΠΟΛ.1159/22.7.2011 (Φ.Ε.Κ. 1657 Β΄), όπως ισχύει, σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 40 του άρθρου 66 του Ν. 4174/2013 (Φ.Ε.Κ. 170 Α΄), όπως αντικαταστάθηκαν με τις διατάξεις τηςπαρ. 20 της υποπαρ. Δ.2. του άρθρου 1 του Ν. 4254/2014 (Φ.Ε.Κ. 85 Α΄).

2. Τις διατάξεις των παρ. 5 και 8α του άρθρου 82 του Ν. 2238/1994 (Φ.Ε.Κ. 151 Α΄), καθώς και τις διατάξεις της παρ. 26 του άρθρου 72 του Ν. 4172/2013 , όπως προστέθηκαν με την παρ. 11 του άρθρου 26 του Ν. 4223/2013 (Φ.Ε.Κ. 287 Α΄) και ισχύουν.

3. Τις διατάξεις της Απόφασης της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων ΠΟΛ.1085/2015 (Φ.Ε.Κ. 622 Β΄) «Παράταση προθεσμίας υποβολής φορολογικών δηλώσεων εισοδήματος οικονομικού έτους 2015 των υπόχρεων της παραγράφου 4 του άρθρου 2 (Ο.Ε., Ε.Ε., κ.λπ.) και της παραγράφου 1 του άρθρου 101 (Α.Ε., Ε.Π.Ε., κ.λπ.) του Ν. 2238/1994 με υπερδωδεκάμηνη χρήση που αρχίζει εντός του 2013 και λήγει εντός του έτους 2014», όπως τροποποιήθηκε με τηνΠΟΛ.1135/2015 (Φ.Ε.Κ. 1297 Β΄) ίδια απόφαση.

4. Τις διατάξεις του Ν. 3693/2008 (Φ.Ε.Κ. 174 Α΄) «Εναρμόνιση της ελληνικής νομοθεσίας με την Οδηγία 2006/43/ΕΚ περί υποχρεωτικών ελέγχων των ετήσιων και των ενοποιημένων λογαριασμών, για την τροποποίηση των Οδηγιών 78/660/ΕΟΚ και 83/349/ΕΟΚ του Συμβουλίου και για την κατάργηση της Οδηγίας 84/253/ΕΟΚ του Συμβουλίου και άλλες διατάξεις.

5. Τις διατάξεις της υποπαραγράφου Ε2 της παραγράφου Ε του άρθρου πρώτου του Ν. 4093/2012 (Φ.Ε.Κ. 222 Α΄) «Εγκριση Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016. Επείγοντα Μέτρα Εφαρμογής του Ν. 4046/2012 και του Μεσοπρόθεσμου Πλαισίου Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2013-2016», όπως ισχύουν.

6. Το Π.δ. υπ΄ αριθμ. 25/27.01.2015 (Φ.Ε.Κ. 21 Α΄) «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».

7. Την υπ΄ αριθμ. Υ57/16.02.2015 (Φ.Ε.Κ. 256 Β΄) απόφαση του Πρωθυπουργού «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στην Αναπληρωτή Υπουργό Οικονομικών Όλγα-Νάντια Βαλαβάνη».

8. Το γεγονός ότι από την απόφαση αυτή, δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού.

9. Την υπ΄ αριθμ. πρωτοκόλλου 1437ΕΞ σύμφωνη γνώμη της ΕΛΤΕ, αποφασίζουμε:

Η προθεσμία που ορίζεται στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 7 του άρθρου 3 της Α.Υ.Ο. ΠΟΛ.1159/2011 , για τα νομικά πρόσωπα του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 5 του άρθρου 82 του Ν. 2238/1994 , με υπερδωδεκάμηνη χρήση που αρχίζει εντός του 2013 και λήγει εντός του 2014, παρατείνεται από την λήξη της έως και την 30/9/2015.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.



Αθήνα, 10 Ιουλίου 2015
H ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΟΛΓΑ-ΝΑΝΤΙΑ ΒΑΛΑΒΑΝΗ

Κοινοποίηση των οριζομένων της οικ. 11484/03.04.2015 ΦΕΚ 565Β/2015 Κοινής Απόφασης των Υπουργών Εσωτερικών...

,,, & Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομικών, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, η οποία εκδόθηκε κατ΄ εξουσιοδότηση των διατάξεων της παρ. 2 του άρθρου 79 του Ν.4316/2014 (ΦΕΚ Α΄270/24.12.2014) «Ίδρυση παρατηρητηρίου άνοιας, βελτίωση περιγενητικής φροντίδας, ρυθμίσεις αρμοδιότητας Υπουργείου Υγείας και άλλες διατάξεις» και παροχή σχετικών οδηγιών στα θέματα αρμοδιότητάς μας επί των διατάξεων του ως άνω άρθρου.

Σας κοινοποιούμε για ενημέρωση την οικ. 11484/03.04.2015 ΦΕΚ 565Β΄/2015 Κοινή Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομικών, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης, η οποία εκδόθηκε κατ΄ εξουσιοδότηση της παρ. 2 του άρθρου 79 του Ν.4316/2014 Φ.Ε.Κ 270 Α΄ και παρέχουμε οδηγίες για ενιαία εφαρμογή των οριζομένων σε αυτήν, στα θέματα αρμοδιότητάς μας.

Ι. Διατάξεις της παρ. 2 άρθρου 79 Ν.4316/2014 και επισημάνσεις επί των οριζομένων της κοινοποιούμενης ΚΥΑ

Με τις διατάξεις της περ. α της παρ. 2 του ως άνω άρθρου, ορίζεται ότι με την έκδοση Αποφάσεων των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες οφειλές δήμων και περιφερειών στο Ελληνικό Δημόσιο (ήτοι και βεβαιωμένες οφειλές υπέρ τρίτων στο Δημόσιο) δύναται να συμψηφίζονται με ποσά που αναλογούν σε ποσοστό τουλάχιστον πέντε τοις εκατό (5%) επί των εσόδων τους από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους (ΚΑΠ) που προορίζονται για κάλυψη των λειτουργικών και λοιπών γενικών δαπανών τους για τους δήμους και επί των εσόδων τους από τους ΚΑΠ που προορίζονται για κάλυψη αντίστοιχων δαπανών των περιφερειών. Οι κοινές υπουργικές αποφάσεις εκδίδονται με μέριμνα της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών και Διοικητικής Υποστήριξης του Υπουργείου Εσωτερικών, κατόπιν αίτησης του δήμου ή της περιφέρειας και σχετικής απόφασης του οικείου δημοτικού ή περιφερειακού συμβουλίου.. Με την ίδια απόφαση του συμβουλίου, καθορίζεται το ύψος του επιπλέον του πέντε τοις εκατό (5%) ποσοστού επί των εσόδων των ΚΑΠ που ο δήμος ή η περιφέρεια επιθυμεί να παρακρατείται προς απόδοση στους ως άνω φορείς.

Στο πλαίσιο της ως άνω διάταξης εκδόθηκε η οικ. 11484/03.04.2015 ΦΕΚ 565Β΄/2015 Κοινή Απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών & Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Οικονομικών, Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης & Κοινωνικής Αλληλεγγύης περί συμψηφισμού οφειλών δήμων προς το Ελληνικό Δημόσιο και τα Ασφαλιστικά Ταμεία σύμφωνα με το άρθρο 79 του Ν.4316/2014 (Α΄270) . Στην ως άνω Κ.Υ.Α. μετά από απόφαση των αρμόδιων δημοτικών συμβουλίων, καθορίστηκε το ύψος του ποσοστού επί των εσόδων των ΚΑΠ που οι Δήμοι Αμαρουσίου, Πειραιώς και Φυλής Ν. Αττικής επιθυμούν να παρακρατείται προς απόδοση στους ως άνω φορείς, σε πέντε τοις εκατό (5%).

Σύμφωνα με τα οριζόμενα της ως άνω Κ.Υ.Α. για τις υπαχθείσες βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες οφειλές των Δήμων Πειραιά, Αμαρουσίου και Φυλής εκδόθηκαν βεβαιωτικά έγγραφα (τα οποία προσκομίσθηκαν από τους ΟΤΑ προς το Υπ. Εσωτερικών και βάσει των οποίων συντάχθηκε η σχετική απόφαση). Επισημαίνεται ότι η ύπαρξη των σχετικών βεβαιωτικών εγγράφων είναι απαραίτητη προκειμένου να γίνει η ταυτοποίηση των υπαγόμενων στις ως άνω διατάξεις οφειλών.

Με την περ. β της προαναφερθείσας παραγράφου 2 του ίδιου άρθρου 79, ορίζεται ότι:

Στις οφειλές της περ. α της παρ. 2, συμπεριλαμβάνονται και όσες έχουν υπαχθεί σε ρυθμίσεις ή διευκολύνσεις τμηματικής καταβολής που είναι εν ισχύ, επί του εναπομείναντος ποσού, καθώς και όσες τελούν σε αναστολή.

Οι ως άνω βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες οφειλές -που αναφέρονται στις προσκομισθείσες βεβαιώσεις οφειλών απαλλάσσονται κατά ποσοστό ανάλογο του χρόνου διενέργειας του συμψηφισμού από τους πρόσθετους φόρους, τόκους, πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής, καθώς και κάθε μορφής προσαυξήσεις και επιβαρύνσεις, συμπεριλαμβανομένων αυτών που προέκυψαν ή προκύπτουν από κάθε είδους φορολογικές παραβάσεις του πρώην Κώδικα Βιβλίων και Στοιχείων και νυν Κώδικα Φορολογικής Απεικόνισης Συναλλαγών και από παραβάσεις των διατάξεων περί Φόρου Προστιθέμενης Αξίας, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. β της παραγράφου 2 του άρθρου 79, ως ακολούθως:

i) Εάν ο συμψηφισμός ολοκληρώνεται εντός ενός έτους, από τη δημοσίευση της κοινής υπουργικής απόφασης, με απαλλαγή κατά ποσοστό ενενήντα τοις εκατό (90%).

ii) Εάν ο συμψηφισμός ολοκληρώνεται εντός δύο ετών, από τη δημοσίευση της κοινής υπουργικής απόφασης, με απαλλαγή κατά ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%).

iii) Εάν ο συμψηφισμός ολοκληρώνεται εντός τριών ετών, από τη δημοσίευση της κοινής υπουργικής απόφασης, με απαλλαγή κατά ποσοστό εβδομήντα τοις εκατό (70%).

iv) Εάν ο συμψηφισμός ολοκληρώνεται εντός τεσσάρων ετών, από τη δημοσίευση της κοινής υπουργικής απόφασης, με απαλλαγή κατά ποσοστό εξήντα τοις εκατό (60%).

v) Εάν ο συμψηφισμός ολοκληρώνεται εντός πέντε ετών, από τη δημοσίευση της κοινής υπουργικής απόφασης, με απαλλαγή κατά ποσοστό πενήντα τοις εκατό (50%).

vi) Εάν ο συμψηφισμός ολοκληρώνεται εντός έξι ετών, από τη δημοσίευση της κοινής υπουργικής απόφασης, με απαλλαγή κατά ποσοστό τριάντα τοις εκατό (30%).

vii) Εάν ο συμψηφισμός ολοκληρώνεται μετά την πάροδο της εξαετίας δεν υπάρχουν απαλλαγές. Στην περίπτωση που δήμος ή περιφέρεια επιλέξει, σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης, να εκχωρήσει προς παρακράτηση και συμψηφισμό τέτοιο ποσοστό επί των εσόδων των ΚΑΠ του, ώστε με το ποσό που προκύπτει να εξοφληθεί εφάπαξ με τη νέα κοινή υπουργική απόφαση το υπόλοιπο ποσό της κύριας οφειλής, τυγχάνει όλων των απαλλαγών επί του εναπομείναντος αυτού ποσού.

Σημειώνεται ότι, η απαλλαγή δεν αφορά τα ίδια τα πρόστιμα που έχουν επιβληθεί για παραβάσεις του Κ.Β.Σ., του Κ.Φ.Α.Σ., και του Φ.Π.Α., οι οποίες δεν έχουν καταλογισθεί λόγω εκπρόθεσμης καταβολής, αλλά αποτελούν διοικ. κυρώσεις που επιβάλλονται στους φορολογούμενους για παραβάσεις των διατάξεων αναφορικά με την τήρηση βιβλίων ή έκδοση στοιχείων, καθώς και τη μη τήρηση των διατάξεων του Κώδικα Φ.Π.Α. (έκδοση ή λήψη εικονικών στοιχείων).

Επισημαίνεται ότι σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. γ της ίδιας παραγράφου του ως άνω άρθρου στους δήμους και τις περιφέρειες που υπάγονται στο συμψηφισμό των διατάξεων της παρ 2 του άρθρου 79 Ν.4316/2014 ΦΕΚ 270Α΄ παρέχονται για τα ποσά που ρυθμίζονται τα ακόλουθα ευεργετήματα:

α) χορηγείται, αποδεικτικό φορολογικής ενημερότητας κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 12 του Ν.4174/2013 ΦΕΚ 170Α΄ και την Απόφαση Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων ΠΟΛ. 1274/2013 ΦΕΚ 3398B΄, όπως ισχύουν, στην περίπτωση που δεν υπάρχουν και άλλα μη τακτοποιημένα με νόμιμο τρόπο χρέη στη Φορολογική Διοίκηση και πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις των ως άνω διατάξεων περί αποδεικτικού ενημερότητας. Στην περίπτωση όμως που υπάρχουν και άλλα χρέη ληξιπρόθεσμα μη τακτοποιημένα με νόμιμο τρόπο τα οποία δεν έχουν συμπεριληφθεί στη ρύθμιση ή/και δεν πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις χορήγησης αποδεικτικού ενημερότητας κατά το ως άνω ισχύον νομικό πλαίσιο, τότε θα χορηγείται βεβαίωση οφειλής κατά τα οριζόμενα στην Απόφαση Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων ΠΟΛ. 1275/2013 ΦΕΚ 3398Β΄, όπως ισχύει.

β) αναβάλλεται η εκτέλεση της ποινής που επιβλήθηκε κατά τις διατάξεις του άρθρου 25 του Ν. 1882/1990 (Α΄ 43) ή, εφόσον άρχισε η εκτέλεσή της, διακόπτεται. Αναστέλλεται η παραγραφή του αδικήματος κατά το χρονικό διάστημα της αναστολής της ποινικής δίωξης, κατά παρέκκλιση των χρονικών περιορισμών του άρθρου 113 του Ποινικού Κώδικα,

γ) αναστέλλεται η αναγκαστική εκτέλεση, ήτοι η λήψη μέτρων αναγκαστικής είσπραξης και η συνέχιση της διαδικασίας αναγκαστικής εκτέλεσης κινητών ή ακινήτων (έκδοση προγράμματος πλειστηριασμού κλπ.) Οι επιβληθείσες κατασχέσεις στα χέρια τρίτων αίρονται ,μετά από αίτηση του Δήμου ή της Περιφέρειας.

δ) δεν εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 14 του Ν. 2523/1997 (Α΄ 179) και του άρθρου 20 του Ν. 2648/1998 (Α΄ 238) πλην της παραγράφου 2, περί αναστολής του χρόνου παραγραφής των χρεών σε περίπτωση απόφασης παροχής διευκόλυνσης τμηματικής καταβολής σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 87 του Ν.2362/1995.

Επισημαίνεται, ότι, οι απαλλαγές από τους πρόσθετους φόρους, τόκους, πρόστιμα εκπρόθεσμης καταβολής, καθώς και κάθε μορφής προσαυξήσεις και επιβαρύνσεις θα παρέχονται μόνο κατά τους συμψηφισμούς με τα προερχόμενα ποσά από τους ΚΑΠ, σύμφωνα με τις ως άνω διατάξεις.

Στην παρ. 5 της ως άνω Κ.Υ.Α. αναφέρεται μεταξύ άλλων, ότι εάν για οποιοδήποτε αιτία, το ποσό που παρακρατείται από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων και αποστέλλεται προς συμψηφισμό με την παρούσα, διαφέρει από το ποσό που αρχικά αναφέρεται ως οφειλόμενο από το δικαιούχο φορέα (με βάση τα αντίστοιχα βεβαιωτικά έγγραφα περί οφειλών, ήτοι είναι μεγαλύτερο) η διαφορά κρατείται στην οικεία Δ.Ο.Υ. και συμψηφίζεται άμεσα με μέριμνα αυτής, με άλλη οφειλή ληξιπρόθεσμη ή μη του δήμου (που δεν εμπεριέχεται στη βεβαίωση οφειλών), άλλως επιστρέφεται στο Υπουργείο Εσωτερικών προκειμένου να αποδοθεί στον οικείο δήμο. Επισημαίνεται ότι, για την εφαρμογή των οριζομένων στη συγκεκριμένη παράγραφο, όσον αφορά στην επιστροφή τυχόν ποσών στο Υπουργείο Εσωτερικών και εφόσον δεν υφίστανται άλλες οφειλές που συμψηφίζονται/παρακρατούνται κατά τις διατάξεις του άρθρου 83 του Ν.Δ.356/74 ΦΕΚ 90Α΄ΚΕΔΕ, ή του άρθρου 12 Ν.4174/2013 ΦΕΚ 170Α΄, όπως ισχύουν, κατά περίπτωση, απαιτείται αίτηση του Δήμου/της Περιφέρειας.

Επιπλέον σύμφωνα με την παρ. 7 της ίδιας ως άνω Κ.Υ.Α. και την παρ. 2 του άρθρου 79 στην περίπτωση που δήμος επιλέξει, σε οποιοδήποτε στάδιο της ρύθμισης, να εκχωρήσει προς παρακράτηση και συμψηφισμό τέτοιο ποσοστό επί των εσόδων των ΚΑΠ του, ώστε με το ποσό που προκύπτει να εξοφληθεί εφάπαξ με νέα Κοινή Υπουργική Απόφαση το υπόλοιπο ποσό της κύριας οφειλής, τυγχάνει όλων των προβλεπόμενων από τη σχετική διάταξη απαλλαγών επί του εναπομείναντος αυτού ποσού με την πίστωση του σχετικού ποσού.

Τέλος, σύμφωνα με την παρ. 8 της ίδιας ως άνω Κ.Υ.Α. ο συμψηφισμός των ανωτέρω ποσών γίνεται σε βάρος του εσόδου από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους προς κάλυψη λειτουργικών και λοιπών γενικών δαπανών, το οποίο κατανέμεται ως τακτική επιχορήγηση μηνιαία σε όλους του Δήμους. Σημειώνεται ότι τα συμψηφισθέντα ποσά αποδίδονται στους δικαιούχους φορείς με χρηματικές εντολές και όχι κατ΄ ανάγκη ισόποσες, από το λογαριασμό του Υπουργείου Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης που τηρείται στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, «Κεντρικοί Αυτοτελείς Πόροι για κάλυψη λειτουργικών και λοιπών γενικών δαπανών» (Νο 158).

Αναφορικά με τον τρόπο είσπραξης των ποσών που θα αποδίδονται από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων στην αρμόδια Υπηρεσία (Δ.Ο.Υ./Ελεγκτικά Κέντρα) (αφού προηγηθεί η έκδοση χρηματικών εντολών του Υπουργείου Εσωτερικών προς το Τ.Π.&Δ.), θα εφαρμόζονται κατά αναλογία, τα αναφερόμενα στην ΠΟΛ. 1159/02.06.2014 (η οποία αφορούσε στη διαδικασία είσπραξης των ποσών που αποδίδονται στα πλαίσια της ρύθμισης του Ν.4079/2012, όπως ισχύει).

Υπενθυμίζεται, για την αποφυγή σύγχυσης των εν ισχύ εφαρμοζόμενων διατάξεων (Ν.4079/2012 ΦΕΚ 180Α΄ και Ν.4316/2014 ΦΕΚ 270Α΄ για τους ΟΤΑ) ότι στις εκδιδόμενες προς τις αρμόδιες Δ.Ο.Υ. επιταγές θα επισυνάπτεται και έγγραφο στο οποίο θα αναφέρεται ότι αυτές εκδίδονται κατ΄ εφαρμογή των εκάστοτε Κ.Υ.Α. Υπουργών Εσωτερικών και Οικονομικών, και ότι, (όπως έχει αναφερθεί και στην ΠΟΛ 1086/2013, η οποία αφορούσε τη ρύθμιση του Ν.4079/2012, όπως ισχύει) κατά την τελευταία εκδοθείσα επιταγή που αφορά στη σχετική

Κ.Υ.Α. και τον αντίστοιχο Δήμο/Περιφέρεια στο εν λόγω επισυναπτόμενο έγγραφο οφείλεται να γίνεται ειδική μνεία για τη μη ύπαρξη άλλης επιταγής.

Το Υπουργείο Εσωτερικών και η Δ/νση Προϋπολογισμού Γενικής Κυβέρνησης (πρώην Δ20η) στην οποία κοινοποιείται το παρόν έγγραφο παρακαλείται να ενημερώνει άμεσα την Υπηρεσία μας για την έκδοση άλλων σχετικών με το θέμα κοινών υπουργικών αποφάσεων, προκειμένου να τις κοινοποιούμε στις Δ.Ο.Υ./Ελεγκτικά Κέντρα και αυτά να ενεργούν στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων τους.

ΙΙ. Επισήμανση για τις απαλλαγές στο πλαίσιο της παρ. 1 του άρθρου 79:

Επισημαίνεται ότι στην περίπτωση που δεν εξοφλούνται εφάπαξ μέχρι τις 24/6/2015 οι βεβαιωμένες και ληξιπρόθεσμες οφειλές των ΟΤΑ και των νομικών τους προσώπων στο πλαίσιο των οριζομένων της παρ. 1 του άρθρου 79 τότε δεν παρέχονται οι απαλλαγές της συγκεκριμένης διάταξης. Η πλήρης εξόφληση και η σχετική παροχή των ως άνω απαλλαγών αφορά στο σύνολο των ανεξόφλητων βεβαιωμένων οφειλών ανά ΟΤΑ και ανά νομικό τους πρόσωπο (ατομικές και συνυπευθυνότητας).

Η Δ/νση Παροχής Φορολογικών Υπηρεσιών παρακαλείται για τις ενέργειές της στα πλαίσια των αρμοδιοτήτων της για την εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 79 του Ν.4316/2014.

Ακριβές αντίγραφο

Ο/Η Προϊστάμενος του Αυτοτελούς Τμήματος Διοίκησης

Η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων

Αικ. Σαββαΐδου

Κοινοποίηση των διατάξεων των παραγράφων 4, 5, 6 και 7 του άρθρου 1 του ν.4334/2015 (ΦΕΚ Α' 80/16-07-2015).


Σας κοινοποιούμε τις διατάξεις των παραγράφων 4, 5, 6 και 7 του άρθρου 1 του ν.4334/2015, με τις οποίες τροποποιούνται οι διατάξεις του ν.4172/2013, του ν.3986/2011 και του ν.4111/2013 και σας παρέχουμε τις ακόλουθες οδηγίες για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή τους:

1. Με τις διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου αυτού αυξάνεται από 26% σε 29% ο συντελεστής φορολογίας εισοδήματος των κερδών από επιχειρηματική δραστηριότητα της παραγράφου 1 του άρθρου 58 του ν.4172/2013 που αποκτούν τα νομικά πρόσωπα και οι νομικές οντότητες που τηρούν διπλογραφικά βιβλία, καθώς και τα νομικά πρόσωπα μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα της περίπτωσης γ"" του άρθρου 45 του ν.4172/2013 που τηρούν απλογραφικά βιβλία.

Οι διατάξεις αυτές ισχύουν για τα κέρδη που προκύπτουν στα φορολογικά έτη που αρχίζουν από την 1η Ιανουαρίου 2015 και μετά, ελλείψει ρητής πρόβλεψης στο νόμο περί αναδρομικής εφαρμογής τους για εισοδήματα φορολογικού έτους 2014.

2. Με τις διατάξεις της περίπτωσης α"" της παραγράφου 5 του άρθρου αυτού τροποποιείται η παράγραφος 1 του άρθρου 71 του ν.4172/2013. Ειδικότερα, αυξάνεται από 80% σε 100% το ποσοστό της προκαταβολής φόρου εισοδήματος των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων, ενώ το ίδιο ως άνω ποσοστό (100%) εξακολουθεί να ισχύει για τις τραπεζικές ημεδαπές ανώνυμες εταιρείες και τα υποκαταστήματα αλλοδαπών τραπεζών που λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα.

Οι διατάξεις αυτές ισχύουν για τα κέρδη που προκύπτουν στα φορολογικά έτη που αρχίζουν από την 1η Ιανουαρίου 2015 και μετά.

3. Με τις διατάξεις της περίπτωσης β"" της παραγράφου 5 του άρθρου αυτού προστίθεται νέα παράγραφος 36 στο άρθρο 72 του ν.4172/2013, με την οποία αυξάνεται από 55% σε 75% το ποσοστό της προκαταβολής φόρου εισοδήματος των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων των περιπτώσεων β"", γ"", ε"" και στ"" μόνο για τις κοινοπραξίες των προσωπικών εταιρειών του άρθρου 45, για τα κέρδη που προκύπτουν στο φορολογικό έτος που αρχίζει από την 1η Ιανουαρίου 2015 έως και την 31η Δεκεμβρίου του ίδιου έτους.

Δεδομένου, ότι στις ως άνω διατάξεις υπάρχει ρητή αναφορά ως προς την εφαρμογή τους μόνο για τα κέρδη φορολογικού έτους 2015, καθώς και του γεγονότος ότι αυτές προστέθηκαν ως μεταβατικές διατάξεις και όχι ως τροποποίηση των διατάξεων της παραγράφου 2 του άρθρου 71 του ν.4172/2013, συνάγεται, ότι ο αυξημένος συντελεστής (75%) εφαρμόζεται μόνο για την προκαταβολή φόρου εισοδήματος που βεβαιώνεται με βάση τα κέρδη του φορολογικού έτους 2015.

4. Με τις διατάξεις της περ. α"" της παρ. 6 του άρθρου αυτού τροποποιήθηκε η περ. α"" της παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4111/2013. Ειδικότερα, με τις νέες πλέον διατάξεις επιβάλλεται φόρος πολυτελούς διαβίωσης και στο ποσό της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης που προκύπτει από την κυριότητα ή κατοχή σκαφών αναψυχής ιδιωτικής χρήσης άνω των πέντε (5) μέτρων.

Περαιτέρω, με τις διατάξεις της περ. β"" της παρ. 6 του άρθρου αυτού αυξάνεται από δέκα (10%) σε δεκατρία τοις εκατό (13%) ο εφαρμοζόμενος συντελεστής για τον υπολογισμό του φόρου πολυτελούς διαβίωσης για τις υποπεριπτώσεις ii, iii και iv της περ. β"" της παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4111/13. Κατά συνέπεια, για επιβατικά αυτοκίνητα ιδιωτικής χρήσης μεγάλου κυβισμού (άνω των 2.500 κυβικών εκατοστών), για αεροσκάφη, ελικόπτερα και ανεμόπτερα, καθώς και για δεξαμενές κολύμβησης (εσωτερικές και εξωτερικές), ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης θα υπολογίζεται πλέον ως το γινόμενο της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης που προκύπτει από την κατοχή ή κυριότητα των ανωτέρω ειδών επί συντελεστή δεκατρία τοις εκατό (13%).

Επιπλέον, με τις διατάξεις της περ. γ"" της παρ. 6 του άρθρου αυτού προστίθεται νέα υποπερίπτωση v στην περ. β"" της παρ. 1 του άρθρου 44 του ν. 4111/2013, σύμφωνα με την οποία, για τα σκάφη αναψυχής ιδιωτικής χρήσης άνω των πέντε μέτρων ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης ισούται με το γινόμενο του ποσού της ετήσιας αντικειμενικής δαπάνης του σκάφους επί συντελεστή δεκατρία τοις εκατό (13%). Σημειώνεται ότι στην εν λόγω αντικειμενική δαπάνη δε λαμβάνεται υπόψη η δαπάνη για την αμοιβή του πληρώματος. Επίσης, κατά ρητή νομοθετική πρόβλεψη, από την επιβολή του φόρου πολυτελούς διαβίωσης εξαιρούνται τα ιστιοφόρα σκάφη και πλοία αναψυχής που έχουν κατασκευαστεί ή κατασκευάζονται στην Ελλάδα εξ"" ολοκλήρου από ξύλο, τύπων τρεχαντήρι, βαρκαλάς, πέραμα, τσερνίκι, λίμπερτυ, τα οποία προέρχονται από ελληνική ναυτική παράδοση.

Οι ανωτέρω διατάξεις εφαρμόζονται για τα εισοδήματα που αποκτώνται στα φορολογικά έτη 2014 και εφεξής, τα οποία δηλώνονται με τις φορολογικές δηλώσεις που υποβάλλονται τα φορολογικά έτη 2015 και μετά.

5. Για τις ήδη υποβληθείσες δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος φυσικών
προσώπων φορολογικού έτους 2014, ο φόρος πολυτελούς διαβίωσης θα
επαναπροσδιοριστεί με βάση τις διατάξεις της παρ. 6 του άρθρου 2 του ν. 4334/2015
(ΦΕΚ 80Α/16.7.2015) και ως εκ τούτου, η Φορολογική Διοίκηση θα εκδώσει εκ νέου πράξη διοικητικού προσδιορισμού του φόρου.

Η προκύψασα διαφορά φόρου δύναται να καταβληθεί μέσα στις προβλεπόμενες προθεσμίες καταβολής των δόσεων του φόρου εισοδήματος, όπως προβλέπεται από το προτελευταίο εδάφιο της περίπτ. γ"" της παραγρ.1 του άρθρ. 44 του ν. 4111/2013.

6. Τέλος, με τις διατάξεις της παραγράφου 7 του ως άνω άρθρου, η ειδική εισφορά
αλληλεγγύης του άρθρου 29 του ν. 3686/2011 , αυξάνεται για τα εισοδήματα άνω των
τριάντα χιλιάδων (30.000) ευρώ, που αποκτώνται από 01/01/2015 και μετά.

Διευκρινίζεται ότι, τα κλιμάκια της εισφοράς των εισοδημάτων μέχρι τριάντα χιλιάδες (30.000) ευρώ, παραμένουν όπως αυτά διαμορφώθηκαν με την τροποποίηση που πραγματοποιήθηκε με την παράγραφο 2 του άρθρου 52 του ν. 4305/2014 (ΦΕΚ Α"" 237/31.10.2014), δηλαδή εισοδήματα από 12.001 έως 20.000 συντελεστής εισφοράς 0,7% και από 20.001 έως 30.000 συντελεστής 1,4% επί ολόκληρου του ποσού.

Υπενθυμίζεται ότι, με τις ίδιες αυτές διατάξεις (παράγραφο 2 του άρθρου 52 του ν. 4305/2014) είχε παραταθεί η επιβολή της εισφοράς κατά δύο (2) έτη, δηλαδή φορολογικά έτη 2015 και 2016.

Τα αυξημένα κλιμάκια της ειδικής εισφοράς αλληλεγγύης, βάσει του συνολικού ατομικού πραγματικού ή τεκμαρτού εισοδήματος, έχουν ως εξής:

Από 30.001,00 έως 50.000,99: συντελεστής 2% επί ολόκληρου του ποσού.

Από 50.001,00 έως 100.000,99: συντελεστής 4% επί ολόκληρου του ποσού.

Από 100.001,00 έως 500.000,99: συντελεστής 6% επί ολόκληρου του ποσού.

Από 500.001,00 και άνω: συντελεστής 8% επί ολόκληρου του ποσού. Για τα εισοδήματα φορολογούμενων που είχαν την ιδιότητα Βουλευτών, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών, Υφυπουργών, Γενικών και Ειδικών Γραμματέων Υπουργείων, Περιφερειαρχών, Δημάρχων, Γενικών Γραμματέων των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, Ευρωβουλευτών κλπ., επιβάλλεται ειδική εισφορά με συντελεστή 8% επί ολόκληρου του ποσού του εισοδήματός τους, εφόσον οι πάσης φύσεως αποδοχές και πρόσθετες αμοιβές ή απολαβές τους είναι τουλάχιστον ίσες με τις αποδοχές Γενικού Γραμματέα Υπουργείου.

Το ποσό της εισφοράς εξακολουθεί να περιορίζεται αναλόγως, σε κάθε περίπτωση ώστε το εναπομένον εισόδημα μετά την αφαίρεση της ειδικής εισφοράς να μην είναι μικρότερο από το ποσό που προκύπτει από την εφαρμογή του αμέσως μικρότερου συντελεστή στο άνω όριο του προηγούμενου κλιμακίου. Πιο συγκεκριμένα, το καθαρό ποσό που απομένει μετά από την αφαίρεση της ειδικής εισφοράς του κλιμακίου με συντελεστή 0,7%, δε μπορεί να είναι μικρότερο από 12.000 ευρώ, το καθαρό ποσό του κλιμακίου με συντελεστή 1,4% δε μπορεί να είναι μικρότερο από 19.860 ευρώ (20.000*0,7%), το καθαρό ποσό του κλιμακίου με συντελεστή 2% δε μπορεί να είναι μικρότερο από 29.580 ευρώ (30.000*1,4%), το καθαρό ποσό του κλιμακίου με συντελεστή 4% δε μπορεί να είναι μικρότερο από 49.000 ευρώ (50.000*2%), το καθαρό ποσό του κλιμακίου με συντελεστή 6% δε μπορεί να είναι μικρότερο από 96.000 ευρώ (100.000*4%) και τέλος τα καθαρό ποσό του κλιμακίου με συντελεστή 8% δε μπορεί να είναι μικρότερο από 470.000 ευρώ (500.000*6%).


Η ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΣΑΒΒΑΪΔΟΥ

Εγχειρίδια συνηθέστερων ερωτήσεων - απαντήσεων σε φορολογικά θέματα

Εγχειρίδια συνηθέστερων ερωτήσεων - απαντήσεων σε φορολογικά θέματα
Χρήσιμες Πληροφορίες για Φορολογικά και Τελωνειακά Θέματα
Φορολογικός Οδηγός Κατοίκων Εξωτερικού
Ενημερωτικά φυλλάδια με θέματα Μητρώου


Λήψεις Προγραμμάτων

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΤΩΝ ΠΡΟΘΕΣΜΙΩΝ ΚΑΤΑΒΟΛΗΣ ΒΕΒΑΙΩΜΕΝΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ

 Με σκοπό τη διευκόλυνση των φορολογουμένων και την αποφυγή πρόσθετων επιβαρύνσεων από τη μη έγκαιρη πληρωμή των φορολογικών υποχρεώσεων λόγω της από 28.06.2015 τραπεζικής αργίας, η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων ανακοινώνει ότι οι προθεσμίες καταβολής των βεβαιωμένων στη Φορολογική Διοίκηση οφειλών παρατείνονται μέχρι και την τρίτη εργάσιμη ημέρα από τη λήξη της εν λόγω τραπεζικής αργίας. Κατά το διάστημα που διαρκεί η τραπεζική αργία δεν υπάρχει καμία επιβάρυνση με τόκους, πρόστιμα, προσαυξήσεις εκπρόθεσμης καταβολής των κάθε είδους φορολογικών οφειλών, των οποίων οι προθεσμίες καταβολής λήγουν σε ημέρα τραπεζικής αργίας. Η ρύθμιση καταλαμβάνει και τις προθεσμίες καταβολής των παρακρατούμενων και επιρριπτόμενων φόρων. Έως την ίδια ημερομηνία παρατείνονται και οι προθεσμίες καταβολής των δόσεων ρυθμίσεων/διευκολύνσεων τμηματικής καταβολής βεβαιωμένων οφειλών στη Φορολογική Διοίκηση.

ΠΑΡΑΤΑΣΗ ΠΡΟΘΕΣΜΙΑΣ ΥΠΟΒΟΛΗΣ ΤΩΝ ΔΗΛΩΣΕΩΝ ΦΟΡΟΛΟΓΙΑΣ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΟΣ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΤΟΥΣ 2014 ΦΥΣΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ, ΝΟΜΙΚΩΝ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΚΑΙ ΝΟΜΙΚΩΝ ΟΝΤΟΤΗΤΩΝ ΤΩΝ ΑΡΘΡΩΝ 3 ΚΑΙ 45 ΤΟΥ Ν. 4172/2013

 Η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων ανακοινώνει ότι η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2014 των φυσικών προσώπων του άρθρου 3 του ν.4172/2013 παρατείνεται μέχρι την 26η Αυγούστου 2015. Η προθεσμία υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φορολογικού έτους 2014 των νομικών προσώπων και νομικών οντοτήτων του άρθρου 45 του ν.4172/2013, που δεν έχουν υποβληθεί μέχρι τη δημοσίευση της σχετικής απόφασης παρατείνεται μέχρι την 20η Αυγούστου 2015.

ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Ι.Κ.Α

Καλωσορίσατε στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Βεβαίωση Συντάξεων (Για Φορολογική Χρήση)».
Μέσω της υπηρεσίας αυτής, έχετε τη δυνατότητα πληκτρολογώντας τα απαιτούμενα ασφαλιστικά σας στοιχεία να εκδόσετε τη «Βεβαίωση Συντάξεων Για Φορολογική Χρήση». Η υπηρεσία αυτή απευθύνεται σε όλες τις κατηγορίες των συνταξιούχων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ΕΤΕΑ(τ.ΕΤΕΑΜ) και του ενταχθέντος κλάδου σύνταξης τ.ΤΑΠ-ΟΤΕ (δηλαδή τα τέσσερα πρώτα ψηφία του Α.Μ. ΔΙΑΣ ειναι 0150, 0151 και 0416 αντίστοιχα).

Πληροφορίες/Οδηγίες
Βλέπε εδώ δείγμα ενημερωτικού σημειώματος
Κάτοικος
Α.Μ. (γράμματα & νούμερα)
Α.Μ. ΔΙΑΣ (χωρίς κενά)
A.M.K.A.
Α.Φ.Μ.
Έτος
Κωδικός Οπτικής Επιβεβαίωσης

Ανανέωση
Εισάγετε εδώ τον Κωδικό Οπτικής Επιβεβαίωσης
όπως εμφανίζεται αριστερά


Καθαρισμός