Τετάρτη 18 Μαρτίου 2015

ΟΑΕΔ: Νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες για ανανέωση δελτίων Ανεργίας και αιτήσεις για παροχές και βεβαιώσεις

 Νέες ηλεκτρονικές υπηρεσίες του ΟΑΕΔ για ανανέωση δελτίων Ανεργίας και αιτήσεις για παροχές και βεβαιώσεις

OAEΔ:Έναρξη δωρεάν μαθημάτων πληροφορικής σε ανέργους

 Έναρξη δωρεάν μαθημάτων πληροφορικής σε ανέργους από τον ΟΑΕΔ και τη Microsoft


Xώρες που εμφανίζουν στρατηγικές αδυναμίες στην αντιμετώπιση του Ξεπλύματος Χρήματος ...

Δημόσια Ανακοίνωση της FATF σχετικά με χώρες που εμφανίζουν στρατηγικές αδυναμίες στην αντιμετώπιση του Ξεπλύματος Χρήματος και της Χρηματοδότησης της Τρομοκρατίαςκατόπιν της Ολομέλειας του Φεβρουαρίου 2015.


Με τις διατάξεις του άρθ. 6, παρ. 3, περε΄ του Ν. 3691/2008 , όπως ισχύειορίζεται η υποχρέωση της Γενικής Διεύθυνσης Φορολογικής Διοίκησηςως αρμόδιας αρχήςνα ενημερώνει τα εποπτευόμενα από αυτήν υπόχρεα πρόσωπα για πληροφορίες και καταστάσεις που αφορούν τη συμμόρφωση ή μη χωρών προς την κοινοτική νομοθεσία και τις συστάσεις της FATF (Ομάδα Χρηματοπιστωτικής Δράσης). Κατ΄ εφαρμογή των ανωτέρωσας γνωρίζουμε τα εξής:

Η FATF, σε συνέχεια των πρωτοβουλιών της για την προστασία του διεθνούς χρηματοοικονομικού συστήματος από τους κινδύνους που ελλοχεύει η χρησιμοποίησή του για σκοπούς ξεπλύματος χρήματος ή και χρηματοδότησης της τρομοκρατίαςκατόπιν της Ολομέλειας που έλαβε χώρα στο Παρίσι στις 25-27 Φεβρουαρίου 2015, εξέδωσε δύο έγγραφα σχετικά με τις χώρες που εμφανίζουν στρατηγικές αδυναμίες στην αντιμετώπιση του ξεπλύματος χρήματος και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας και παράλληλα υιοθέτησε και δημοσίευσε Έκθεση σχετικά με τη χρηματοδότηση της τρομοκρατικής οργάνωσης Ισλαμικό Κράτος του Ιράκ και της Ανατολής (ISIL).
ΑΤο πρώτο έγγραφο αποτελεί τη Δημόσια Ανακοίνωση της FATF (FATF Public Statement) αναφορικά με τις χώρες που εμφανίζουν στρατηγικές αδυναμίες στην αντιμετώπιση του ξεπλύματος χρήματος και της χρηματοδότησης της τρομοκρατίας και είναι διαθέσιμο στην ιστοσελίδα της FATF (www.fatf-qafi.org), στη διαδρομή: http://www.fatf-qafi.orp/topics/hiqhfebruary-2015.html
Στο πρώτο μέρος της Δημόσιας Ανακοίνωσηςη FATF καλεί τα μέλη της να εφαρμόσουν αντίμετρα με σκοπό την προστασία του διεθνούς χρηματοοικονομικού συστήματος από τους σημαντικούς κινδύνους ξεπλύματος χρήματος και χρηματοδότησης της τρομοκρατίας που εμφανίζουν το Ιράν και η Λαϊκή Δημοκρατία της Κορέας.

Αναγνώριση δυνατότητας μείωσης του προκύπτοντος φόρου για δαπάνες ιατρικής και νοσοκομειακής περίθαλψης, για δωρεές προς συγκεκριμένους φορείς και λόγω αναπηρίας.

ΟΛΟΚΛΗΡΗ Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ:


ΘΕΜΑ:
Κοινοποίηση άρθρων του Ν.4172/2013 (ΦΕΚ 167 Α΄).

Σας κοινοποιούμε τα άρθρα 17 , 18 και 19 του Ν.4172/2013 (ΦΕΚ 167 Α΄) και σας παρέχουμε τις ακόλουθες οδηγίες για την ορθή και ομοιόμορφη εφαρμογή τους:
Με τις διατάξεις των άρθρων 17, 18 και 19 του Ν.4172/2013 αναγνωρίζεται η δυνατότητα μείωσης του προκύπτοντος φόρου για δαπάνες ιατρικής και νοσοκομειακής περίθαλψης, για δωρεές προς συγκεκριμένους φορείς και λόγω αναπηρίας. Στο πεδίο εφαρμογής των εν λόγω διατάξεων δεν εμπίπτουν μόνο οι μισθωτοί και οι συνταξιούχοι, αλλά όλοι οι φορολογούμενοι, ανεξαρτήτως της κατηγορίας εισοδήματος που αποκτούν και εφόσον πληρούν τις προϋποθέσεις που θέτει το οικείο νομοθετικό πλαίσιο, καθόσον οι σχετικές διατάξεις των άρθρων 17, 18 και 19 δεν παραπέμπουν στην κλίμακα του άρθρου 15 (κλίμακα φορολόγησης μισθωτών - συνταξιούχων), όπως συμβαίνει με τις διατάξεις του άρθρου 16 του Ν.4172/2013 . Ειδικότερα, ορίζονται τα ακόλουθα:
`Αρθρο 17 
Πρόσθετες μειώσεις φόρου
Με τις διατάξεις του άρθρου 17 προβλέπεται μείωση φόρου, κατά διακόσια (200) ευρώ, από το ποσό φόρου που προκύπτει κατά την εκκαθάριση της δήλωσης φορολογίας εισοδήματος, για τον ίδιο το φορολογούμενο και για καθένα από τα εξαρτώμενα μέλη του (όπως αυτά προσδιορίζονται στο άρθρο 11 του ίδιου νόμου), εφόσον ο ίδιος ο φορολογούμενος και τα εξαρτώμενα μέλη του: α) είναι πρόσωπα με τουλάχιστον εξήντα επτά τοις εκατό (67%) αναπηρία, η οποία πιστοποιείται με την γνωμάτευση της αρμόδιας υγειονομικής επιτροπής του Κέντρου Πιστοποίησης Αναπηρίας
(ΚΕ.Π.Α) ή της Ανωτάτης του Στρατού Υγειονομικής Υπηρεσίας (Α.Σ.Υ.Ε). Κατά ρητή πρόβλεψη του νόμου δεν λαμβάνεται υπόψη επαγγελματική ή ασφαλιστική αναπηρία.

Διατάξεις ρύθμισης οφειλών προνοιακών φορέων, Ν.Π.Ι.Δ. μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, βάσει «Συμφώνου Εξυγίανσης»

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Αθήνα, 26/02/2015
ΙΔΡΥΜΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ


ΘΕΜΑ:
Κοινοποίηση διατάξεων ρύθμισης οφειλών προνοιακών φορέων, Ν.Π.Ι.Δ. μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, βάσει «Συμφώνου Εξυγίανσης».

Σας κοινοποιούμε τις διατάξεις του άρθρου 55 του Ν. 4262/2014 (ΦΕΚ 114/Τ.Α΄/10.5.2014) και της αρ. Δ28/34026/2522/6.10.2014 Κοινής Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 3169/Τ.Β΄/26.11.2014) που αφορούν ρύθμιση οφειλών προς τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης Νομικών Προσώπων Ιδιωτικού Δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα βάσει Συμφώνου Εξυγίανσης και σας παρέχουμε τις παρακάτω οδηγίες για την εφαρμογή τους:
ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ
Οι κοινοποιούμενες διατάξεις αφορούν νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα, που παρέχουν δευτεροβάθμια κοινωνική φροντίδα καθώς και νομικά πρόσωπα ιδιωτικού δικαίου μη κερδοσκοπικού χαρακτήρα τα οποία έχουν ως αποκλειστικό καταστατικό σκοπό την οικονομική και λειτουργική υποστήριξη των παραπάνω νομικών προσώπων, και τα οποία δεν έχουν πτωχευτική ικανότητα και αντιμετωπίζουν προβλήματα βιωσιμότητας.
ΣΥΝΑΨΗ ΣΥΜΦΩΝΟΥ ΕΞΥΓΙΑΝΣΗΣ
Τα προαναφερόμενα Ν.Π.Ι.Δ. υποβάλλουν προς έγκριση στην αρμόδια Δ/νση του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Σχέδιο Εξυγίανσης, στο οποίο δύναται να περιλαμβάνεται -εκτός των άλλων- πρόταση για ρύθμιση οφειλών προς το Δημόσιο καθώς και ρύθμιση για τις ληξιπρόθεσμες οφειλές προς τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης, αντίστοιχη με αυτή που παρέχεται στις επιχειρήσεις που εντάσσονται στο άρθρο 99 και 106Β του Πτωχευτικού Κώδικα.
Μετά την έγκριση του Σχεδίου Εξυγίανσης υπογράφεται Σύμφωνο Εξυγίανσης μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου που εκπροσωπείται από τους Υπουργούς τ. Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, Οικονομικών και του φορέα (Ν.Π.Ι.Δ.). Το Σχέδιο Εξυγίανσης έχει ορισμένη διάρκεια, η οποία ορίζεται σ΄ αυτό και μπορεί να περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, ρύθμιση οφειλών του φορέα προς τους Φ.Κ.Α.
Μετά την υπογραφή του κατά τα προαναφερόμενα, η Γενική Διεύθυνση Πρόνοιας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας αποστέλλει αντίγραφο του Συμφώνου Εξυγίανσης στο Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ. εντός δέκα (10) ημερών από τη σύνταξή του.
Το εν λόγω Σύμφωνο Εξυγίανσης επέχει θέση έγκρισης ένταξης του Νομικού Προσώπου Ιδιωτικού Δικαίου σε ρύθμιση ληξιπρόθεσμων οφειλών προς τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης, σύμφωνα με τις κοινοποιούμενες διατάξεις. Η ρύθμιση αφορά οφειλές που γεννήθηκαν ή ανάγονται σε χρόνο προγενέστερο της υπογραφής του Συμφώνου Εξυγίανσης και επομένως αποκλείονται νέες οφειλές που γεννήθηκαν μετά την υπογραφή του.
Σε περίπτωση λύσης του Συμφώνου Εξυγίανσης η Γενική Διεύθυνση Πρόνοιας του Υπουργείου Εργασίας ενημερώνει άμεσα όλους τους φορείς και τις Δημόσιες Υπηρεσίες οι οποίες έχουν προβεί σε ρυθμίσεις οφειλών του φορέα σε εφαρμογή του άρθρου 55 του Ν.4262/2014 .
ΡΥΘΜΙΣΗ ΟΦΕΙΛΩΝ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ Φ.Κ.Α.
1. Αρμόδιο όργανο για την εκτέλεση της απόφασης ρύθμισης
Μετά την υπογραφή του Συμφώνου Εξυγίανσης, το Ν.Π.Ι.Δ. απευθύνεται στην αρμόδια υπηρεσία του Κ.Ε.Α.Ο. ή Ταμειακή Υπηρεσία του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ με σχετική αίτηση, προσκομίζοντας και το υπογραφέν Σύμφωνο Εξυγίανσης, στο οποίο εμπεριέχεται και η ρύθμιση οφειλών προς τους Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης.
Για τα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου που εμπίπτουν στις κοινοποιούμενες διατάξεις, αρμόδιο όργανο για την εκτέλεση απόφασης διακανονισμού των ληξιπρόθεσμων οφειλών του, καθώς και την παρακολούθηση τήρησης των όρων αυτού, είναι ο Διευθυντής της Περιφερειακής Υπηρεσίας Κ.Ε.Α.Ο. ή του Υποκαταστήματος ΙΚΑ-ΕΤΑΜ που ανήκει η έδρα του Ν.Π.Ι.Δ..
Προκειμένου η ρύθμιση να καταστεί ενεργή, ο φορέας υποχρεούται στην άμεση καταβολή της α΄ δόσης.
2. Τρόπος ρύθμισης
Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές των ως άνω Ν.Π.Ι.Δ., προς τους Φ.Κ.Α., ρυθμίζονται σύμφωνα με τα προβλεπόμενα για τις επιχειρήσεις που εντάσσονται στα άρθρα 99 και 106β του Πτωχευτικού Κώδικα με τους παρακάτω όρους:
Α. Για εφάπαξ εξόφληση με έκπτωση των πρόσθετων τελών (Π.Τ.) ποσοστού 80%
Β. Υπαγωγή σε καθεστώς ρύθμισης:
• Μέχρι εβδομήντα δύο (72) ισόποσες μηνιαίες δόσεις με έκπτωση Π.Τ. 60%
• Μέχρι ογδόντα τέσσερις (84) ισόποσες μηνιαίες με έκπτωση Π.Τ. 50%
• Μέχρι ενενήντα έξι (96) ισόποσες μηνιαίες δόσεις με έκπτωση Π.Τ. 40%
• Μέχρι εκατόν είκοσι (120) ισόποσες μηνιαίες δόσεις με έκπτωση Π.Τ. 30%
• Μέχρι εκατόν σαράντα τέσσερις (144) ισόποσες μηνιαίες δόσεις με έκπτωση Π.Τ. 20%
• Μέχρι εκατόν εξήντα (160) ισόποσες μηνιαίες δόσεις με έκπτωση Π.Τ. 10% και
• Μέχρι εκατόν ογδόντα (180) ισόποσες μηνιαίες δόσεις χωρίς καμία έκπτωση στα πρόσθετα τέλη.
Επισημαίνεται ότι, οφειλές που δεν περιλαμβάνονται στο σχέδιο εξυγίανσης, κατά συνέπεια δεν εντάσσονται στον ως άνω διακανονισμό, ρυθμίζονται σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις.
Επίσης, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στο άρθρο 7 της κοινοποιούμενης Υπουργικής Απόφασης, σε περίπτωση ισχύος ευμενέστερων διατάξεων για ρύθμιση οφειλών προς τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης, οι διατάξεις αυτές εφαρμόζονται αυτόματα και για τα νομικά πρόσωπα της παρούσας απόφασης.
3. Απώλεια Ρύθμισης
Η ρύθμιση απόλλυται, με συνέπεια την απώλεια των ευεργετημάτων και καθιστώντας άμεσα απαιτητό το σύνολο της οφειλής:
α. λόγω μη καταβολής δόσης ρύθμισης ή /και
β. λόγω μη καταβολής των τρεχουσών εισφορών
γ. λόγω λύσης του Συμφώνου Εξυγίανσης, μετά από σχετική ενημέρωση από τη Γενική Δ/νση Πρόνοιας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας.
δ. λόγω ανατροπής της αντίστοιχης ρύθμισης του φορέα προς το Δημόσιο, σύμφωνα με την παρ. 5 του κοινοποιούμενου άρθρου
Επισημαίνεται ότι, πέραν των προαναφερόμενων, στο Σύμφωνο Εξυγίανσης δύναται να τίθενται και άλλοι παράγοντες ως αιτίες απώλειας της ρύθμισης οι οποίοι πρέπει, σε κάθε περίπτωση, να λαμβάνονται υπόψη από την υπηρεσία κατά την παρακολούθηση της τήρησης των όρων αυτής.
ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΗ ΕΝΗΜΕΡΟΤΗΤΑ
Για τους οφειλέτες που εντάσσονται στον προαναφερόμενο διακανονισμό και για όσο χρονικό διάστημα τηρούνται οι όροι του (καταβολή τρεχουσών εισφορών και δόσεων) χορηγείται αποδεικτικό ασφαλιστικής ενημερότητας, χωρίς παρακράτηση, σύμφωνα με το αρ.55 του Ν.4262/2014 .
ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΑ ΜΕΤΡΑ
Για όσο διάστημα ισχύει και τηρείται η ρύθμιση αναστέλλεται η ποινική δίωξη και η εκδίκαση των ποινικών υποθέσεων για το αδίκημα της μη καταβολής ασφαλιστικών εισφορών προς τους φορείς κοινωνικής ασφάλισης, η οποία αφορά τις εν λόγω οφειλές. Για ίσο χρονικό διάστημα αναστέλλεται η παραγραφή των αδικημάτων αυτών.
Τονίζεται ότι από την υπογραφή του Συμφώνου Εξυγίανσης και για όσο διάστημα ισχύει η ρύθμιση αναστέλλονται οι πράξεις διοικητικής ή αναγκαστικής εκτέλεσης βάσει του ΚΕΔΕ ή βάσει οποιασδήποτε άλλης κείμενης διάταξης, τόσο κατά του φορέα όσο και κατά κάθε άλλου συνυπόχρεου με αυτόν προσώπου, καθώς και η λήψη οποιουδήποτε ασφαλιστικού ή διασφαλιστικού μέτρου για οφειλές που εμπίπτουν στη ρύθμιση.
ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ
Δεδομένου ότι σε περίπτωση απώλειας της ρύθμισης λόγω μη καταβολής των προβλεπόμενων δόσεων το αρμόδιο Περ/κό Κ.Ε.Α.Ο. ή η αρμόδια ταμειακή υπηρεσία του Ι.Κ.Α. - Ε.Τ.Α.Μ. πρέπει να ενημερώνει το Τμήμα Εθελοντισμού και Πιστοποίησης της Γενικής Διεύθυνσης Πρόνοιας του Υπουργείου Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, κρίνεται απαραίτητο να τηρείται αρχείο με τους φορείς που εντάσσονται στην παρούσα ρύθμιση, προκειμένου το πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα, αφού ελέγχεται εάν τηρείται η ρύθμιση ή έχει απολεστεί, να γνωστοποιούνται τα σχετικά στοιχεία στην προαναφερόμενη Γενική Διεύθυνση.
ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ
Ο ΔΙΟΙΚΗΤΗΣ
Η ΠΡΟΪΣΤΑΜΕΝΗ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑΚΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΞΗΣ & ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗΣ ΜΕΡΙΜΝΑΣ
ΡΟΒΕΡΤΟΣ ΣΠΥΡΟΠΟΥΛΟΣ

ETEA AΠΟΝΟΜΗ ΣΥΝΤΑΞΗΣ..

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
Αθήνα, 27/02/2015
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ & ΠΡΟΝΟΙΑΣ
Αρ.πρωτ.: 28104
ΕΝΙΑΙΟ ΤΑΜΕΙΟ ΕΠΙΚΟΥΡΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ
ΔΙΟΙΚΗΣΗ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΥΠΟΔΙΟΙΚΗΤΗ

ΘΕΜΑ: Απονομή σύνταξης ΕΤΕΑ- Παροχή διευκρινήσεων.

Σε συνέχεια της με ΑΔΑ: ΩΒΝΩΟΡΕΩ-8Χ2 εγκυκλίου μας και της ημερίδας εκπαίδευσης που πραγματοποιήθηκε, σχετικά με τον τρόπο αντιμετώπισης αιτημάτων συνταξιοδότησης με χρόνους που πραγματοποιήθηκαν στην ασφάλιση εντασσόμενων στο ΕΤΕΑ φορέων, παρατίθενται περιπτώσεις ερωτημάτων που μας ετέθησαν κατά την εφαρμογή των και οι αντίστοιχες απαντήσεις.

1. Ποια θεωρείται ως ημερομηνία υποβολής αιτήματος συνταξιοδότησης;
Ως ημερομηνία υποβολής του αιτήματος θεωρείται η ημερομηνία που αναγράφεται επί της αιτήσεως συνταξιοδότησης. Ειδικά για τους ασφαλισμένους του δημόσιου τομέα και των ΟΤΑ, ως ημερομηνία υποβολής θα θεωρείται η επομένη της παραιτήσεως του ασφαλισμένου, ασχέτως της ημερομηνίας αποστολής των δικαιολογητικών (αίτηση, ΔΑΥΚ) στο ΕΤΕΑ.

2. Πώς αντιμετωπίζεται η επίκληση από τον ασφαλισμένο με υποβολή νέου αιτήματος επιπλέον χρόνου ασφάλισης σε άλλον εντασσόμενο φορέα;
Αν κατά την ημερομηνία υποβολής του νέου αιτήματος:
α) Δεν έχει εκδοθεί οριστική απόφαση συνταξιοδότησης, το νέο αίτημα θεωρείται συμπληρωματικό του αρχικού αιτήματος, ενσωματώνεται στον αρχικό φάκελο, χωρίς καμία διαφοροποίηση στον τρόπο αντιμετώπισής του, ως να υποβλήθηκε δηλαδή με το αρχικό αίτημα.
β) Έχει εκδοθεί οριστική απόφαση, τότε θεωρείται νέο αίτημα και τα όποια αποτελέσματα επιφέρει αρχίζουν από την ημερομηνία υποβολής της.

Παράδειγμα
1. Αίτημα συνταξιοδότησης υποβληθέν την 20.06.2012 στο ΕΤΕΑΜ (ΙΚΑ-ΕΤΑΜ), με επίκληση χρόνου ασφάλισης στο ΤΕΑΠΟΖΟ για εφαρμογή των διατάξεων της διαδοχικής ασφάλισης.
Ισχύουν:
• Αίτημα πριν την ένταξη στο ΕΤΕΑ των ΤΕΑΠΟΖΟ και ΕΤΕΑΜ. Έχουν πλήρη εφαρμογή οι διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης.
• Χρόνοι ασφάλισης:
ΤΕΑΠΟΖΟ:
1/1980-12/1983
1.150 ημέρες
ΕΤΕΑΜ:
1/1984-5/2012
8.450 ημέρες

• Το ΙΚΑ ΕΤΑΜ χορηγεί επικουρική σύνταξη ΕΤΕΑ (ΕΤΕΑΜ) μόνο με το χρόνο ΕΤΕΑΜ, αφού θεμελιώνεται δικαίωμα, επιφυλασσόμενο για προσμέτρηση του χρόνου ΤΕΑΠΟΖΟ, αποστέλλοντας σχετικό αίτημα στο ΕΤΕΑ/ΤΕΑΠΟΖΟ.

• Το ΕΤΕΑΤΕΑΠΟΖΟ, εφαρμόζοντας τις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης, αποστέλλει απόφαση με το ποσό συμμετοχής λόγω του χρόνου ΤΕΑΠΟΖΟ.

• Το ΙΚΑΕΤΑΜ εκδίδει νέα τροποιητική απόφαση με την οριστική σύνταξη ΕΤΕΑ (ΕΤΕΑΜ), χωρίς την τήρηση αλληλόχρεων λογαριασμών.

2. Το ίδιο ακριβώς αίτημα, χωρίς όμως επίκληση χρόνου ΤΕΑΠΟΖΟ και κατ΄ επέκταση εφαρμογή των διατάξεων της διαδοχικής ασφάλισης.

Με νέο αίτημα προς το ΕΤΕΑΜ (ΙΚΑΕΤΑΜ) μετά την 01.07.2012, ημερομηνία ένταξης των ΕΤΕΑΜ και ΤΕΑΠΟΖΟ, ο ασφαλισμένος ζητά προσμέτρηση του χρόνου ασφάλισης ΤΕΑΠΟΖΟ και εφαρμογή των διατάξεων της διαδοχικής ασφάλισης.

Διακρίνονται δυο υποπεριπτώσεις:
α) Το ΙΚΑΕΤΑΜ δεν έχει εκδώσει απόφαση χορήγησης επικουρικής σύνταξης ΕΤΕΑ (ΕΤΕΑΜ) με το χρόνο ΕΤΕΑΜ, 8.450 ημέρες, μέχρι την ημερομηνία υποβολής του νέου αιτήματος.
• Το αίτημα θεωρείται εκκρεμές και ακολουθείται ακριβώς η διαδικασία που περιγράφεται στην περίπτωση 1.
β) Το ΙΚΑΕΤΑΜ εκδίδει απόφαση χορήγησης επικουρικής σύνταξης ΕΤΕΑ (ΕΤΕΑΜ) με το χρόνο ΕΤΕΑΜ - 8.450 ημέρες, πριν την ημερομηνία υποβολής του νέου αιτήματος.
• Ο χρόνος ΤΕΑΠΟΖΟ έχει καταστεί, ήδη χρόνος ΕΤΕΑ, οπότε δεν έχουν εφαρμογή οι διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης μεταξύ ΕΤΕΑΜ και ΤΕΑΠΟΖΟ. Ο χρόνος ΤΕΑΠΟΖΟ προστίθεται στο χρόνο ΕΤΕΑΜ.
• Το ΙΚΑΕΤΑΜ εκδίδει νέα τροποποιητική απόφαση σύνταξης με χρόνο ΕΤΕΑΜ το σύνολο του χρόνου 9.600 ημέρες (8.450+1.150 = 9.600), με τα αποτελέσματά της όμως να ξεκινούν από την ημερομηνία υποβολής του νέου αιτήματος.

Σημειώνεται ότι οι ανωτέρω διαδικασίες διενεργούνται και ολοκληρώνονται εντός του ΕΤΕΑ από τις αρμόδιες διευθύνσεις.
3. Πώς αναζητούνται οι συντάξιμες αποδοχές όταν "αρμόδιος εντασσόμενος φορέας" για την απονομή σύνταξης ΕΤΕΑ δεν είναι ο τελευταίος εκ των εντασσόμενων φορέας ασφάλισης;
Το ερώτημα υφίσταται όταν οι χρόνοι ασφάλισης στους εντασσόμενους φορείς αθροίζονται και αποτελούν ενιαίο χρόνο, χρόνο ΕΤΕΑ. Προφανώς, κατ΄ ακολουθία η ασφάλιση θεωρείται ενιαία και συνεχόμενη στο ΕΤΕΑ και οι συντάξιμες αποδοχές αναζητούνται στους εντασσόμενους φορείς που πραγματοποιήθηκε ο χρόνος ασφάλισης που αφορούν.
Παράδειγμα
• Αίτημα συνταξιοδότησης υποβληθέν την 02.11.2013 στο ΕΤΕΑ.
• Χρόνοι ασφάλισης:
ΤΕΑΥΕΚ:
1/1980 - 12/2011
8.850 ημέρες
ΕΤΕΑΜ:
1/2012-6/2012
135 ημέρες
ΕΤΕΑ:
7/2012 - 10/2013
365 ημέρες
Σύνολο Χρόνου ΕΤΕΑ:
9.350 ημέρες

Επιμεριζόμενος σε 8.850 ημέρες ΤΕΑΥΕΚ και 500 ημέρες ΕΤΕΑΜ (ο χρόνος ΕΤΕΑ μετά την ένταξη - 01.07.02012 - προσμετρείται στο χρόνο ΕΤΕΑΜ).
• Τελευταίος εντασσόμενος φορέας ασφάλισης ΕΤΕΑΜ.
• "Αρμόδιος εντασσόμενος φορέας" για την απονομή σύνταξης ΕΤΕΑ το ΤΕΑΥΕΚ.
Ως συντάξιμες αποδοχές, για τον υπολογισμό της σύνταξης ΕΤΕΑ βάσει των διατάξεων ΤΕΑΥΕΚ, λαμβάνονται οι μέσες μηνιαίες αποδοχές των δυο τελευταίων ετών, δηλαδή της περιόδου 11/2011 - 10/2013.
Έτσι, οι αποδοχές της περιόδου 1/2012 - 10/2013 που αφορούν σε χρόνο ασφάλισης ΕΤΕΑΜ, αναζητούνται στις ΑΠΔ του ΟΠΣ του ΙΚΑΕΤΑΜ και χρησιμοποιούνται από το ΤΕΑΥΕΚ, μαζί με τις αποδοχές 11/2011 - 12/2011, ως αποδοχές των δυο τελευταίων ετών της ασφάλισης.

4. Τι ισχύει για το χρόνο ασφάλισης στο ΤΑΠΙΛΤ-ΑΤ;
Το ΤΑΠΙΛΤΑΤ δεν ανήκει στα Ταμεία Επαγγελματικής Ασφάλισης του Ν.4052/2012. Κατά συνέπεια, για το χρόνο ασφάλισης στο ΤΑΠΙΛΤ-ΑΤ εξακολουθούν να εφαρμόζονται οι ισχύουσες περί διαδοχικής ασφάλισης διατάξεις κι όχι οι διατάξεις του άρθρου 4 του Ν.4225/2014 , που αφορούν μόνο σε ΤΕΑ-ΝΠΙΔ.

5. Πότε ένας ασφαλισμένος που λαμβάνει δυο ξεχωριστές συντάξεις, από ΕΤΕΑ και ΤΕΑ-ΝΠΙΔ, θεωρείται διπλοσυνταξιούχος;
Η εφαρμογή των διατάξεων του άρθρου 4 του Ν.4225/2014 επιβάλλει καταβολή χωριστών συντάξεων από ΕΤΕΑ (ΝΠΔΔ) και ΤΕΑΝΠΙΔ, λόγω μη ισχύος των αλληλόχρεων λογαριασμών.
Εφόσον το αίτημα κρίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης, οι δυο συντάξεις υπολογίζονται βάσει του συνολικού χρόνου ασφάλισης σε ΕΤΕΑ και ΤΕΑΝΠΙΔ και γίνεται ο προβλεπόμενος επιμερισμός σύμφωνα με το χρόνο ασφάλισης σε κάθε φορέα, ο συνταξιούχος δεν θεωρείται διπλοσυνταξιούχος. Εφόσον κάθε φορέας, ΕΤΕΑ και ΤΕΑΝΠΙΔ, κρίνει το αίτημα μόνο βάσει του δικού του χρόνου ασφάλισης και καταβάλλει σύνταξη, ο συνταξιούχος θεωρείται διπλοσυνταξιούχος. Ουσιαστικά ο κάθε φορέας αγνοεί την ασφάλιση στον άλλο φορέα.

6. Πότε ο χρόνος που πραγματοποιήθηκε στην ασφάλιση εντασσόμενου φορέα αντιμετωπίζεται αυτοτελώς;
Όταν κατά την ημερομηνία υποβολής του αιτήματος ο φορέας δεν έχει ενταχθεί ακόμα στο ΕΤΕΑ, ο χρόνος που πραγματοποιήθηκε στην ασφάλισή του παραμένει αυτοτελής χρόνος του φορέα, δεν είναι δηλαδή χρόνος ΕΤΕΑ και αντιμετωπίζεται με τις διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης.
Εάν το αίτημα υποβάλλεται μετά την ένταξή του στο ΕΤΕΑ, καθίσταται χρόνος ΕΤΕΑ, αθροιζόμενος με τυχόν χρόνους ασφάλισης σε άλλους εντασσόμενους φορείς. Καταργείται έτσι κάθε έννοια διακριτής διαχείρισής του (προσμέτρησης, αποποίησης, κ.λπ.) εντός ΕΤΕΑ, μη ισχυόντων έτσι των διατάξεων της διαδοχικής ασφάλισης μεταξύ των εντασσόμενων φορέων.
Στην περίπτωση πραγματοποίησης παράλληλου χρόνου ασφάλισης στο ΕΤΕΑ και σε άλλο ΝΠΔΔ (π.χ. ΤΕΑΔΥ και ΜΤΠΥ), παραμένει στη διακριτική ευχέρεια του ασφαλισμένου η δυνατότητα επιλογής του φορέα, ΕΤΕΑ ή ΝΠΔΔ, ο χρόνος του οποίου θα ληφθεί υπόψη για τον υπολογισμό της σύνταξής του.

7. Πότε το αίτημα συνταξιοδότησης επαναφέρεται προς κρίση στον τελευταίο φορέα ασφάλισης;
Η επαναφορά του αιτήματος στον τελευταίο φορέα ασφάλισης, όταν αυτός αρχικά δεν έχει την αρμοδιότητα κρίσης του αιτήματος, αποτελεί βήμα της διαδικασίας εφαρμογής των διατάξεων της διαδοχικής ασφάλισης, στην περίπτωση που οι λοιποί φορείς ασφάλισης απορρίπτουν το αίτημα. Εφαρμόζεται λοιπόν μόνο στις περιπτώσεις αυτές.
Όταν όμως ο χρόνος ασφάλισης στους εντασσόμενους φορείς έχει καταστεί χρόνος ΕΤΕΑ, δεν ισχύουν οι διατάξεις της διαδοχικής ασφάλισης και συνεπώς δεν επαναφέρεται το αίτημα στον τελευταίο φορέα ασφάλισης. Εφόσον δηλαδή επιλεγεί ο αρμόδιος εκ των εντασσόμενων φορέας για την κρίση του δικαιώματος, σύμφωνα με όσα έχουν περιγραφεί και δεν πληρούνται οι προϋποθέσεις της νομοθεσίας του, το αίτημα απορρίπτεται οριστικά.

Αναλυτικά οι δυο περιπτώσεις αναπτύσσονται στο 5° ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ (Εκδοχές Α και Β) των σημειώσεων της ημερίδας.

8. Πώς αντιμετωπίζεται ο χρόνος ασφάλισης στο ΕΤΕΑ συνταξιούχου του που αναλαμβάνει εργασία;
Η ανάληψη εργασίας από συνταξιούχο του ΕΤΕΑ και η εξ αυτής εκ νέου ασφάλισή του στο ΕΤΕΑ:

α) Προσαυξάνει την ήδη προσμετρηθέντα χρόνο του βάσει του οποίου εκδόθηκε απόφαση συνταξιοδότησης από εντασσόμενο φορέα,
β) Καθιστά αναθεωρητέα την αρχική απόφαση συνταξιοδότησης, όταν λήξει η
ασφάλιση στο ΕΤΕΑ, βάσει του νέου συνολικού χρόνου ασφάλισης.
Συνεπεία τούτου, εκδίδεται νέα, τροποιητική της αρχικής, απόφαση συνταξιοδότησης σύμφωνα με τις διατάξεις του εντασσόμενου φορέα που εξέδωσε την πρώτη απόφαση, αποκλειόμενης της καταβολής δεύτερης σύνταξης.

9. Πώς αντιμετωπίζεται η περίπτωση πολλαπλής απασχόλησης και ασφάλισης σε εντασσόμενους φορείς πριν την ένταξή τους στο ΕΤΕΑ;
Εφόσον το αίτημα είναι προγενέστερο της ένταξης των φορέων στο ΕΤΕΑ, αντιμετωπίζεται σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις περί πολλαπλής ασφάλισης. Εάν το αίτημα είναι μεταγενέστερο, τότε αρμόδιος φορέας για την κρίση του δικαιώματος είναι ο φορέας εκ των εντασσόμενων στον οποίο ο ασφαλισμένος έχει πραγματοποιήσει τον περισσότερο χρόνο ασφάλισης κατά την ημερομηνία ένταξης ενός εκάστου στο ΕΤΕΑ.
Παράδειγμα
Ασφαλισμένος με πολλαπλή απασχόληση και ασφάλιση στο ΕΤΕΑΜ KaL το ΤΕΑΥΕΚ, υποβάλλει αίτημα συνταξιοδότησης την 31.12.2014.
• Από την 01.07.2012 ο ασφαλισμένος υπάγεται στην ασφάλιση του ΕΤΕΑ και του ΤΕΑΥΕΚ. Μετά την 01.01.2013, ημερομηνία ένταξης και του ΤΕΑΥΕΚ, η ασφάλισή του είναι πλέον σ΄ ένα φορέα, στο ΕΤΕΑ, δεν ισχύει δηλαδή η πολλαπλή ασφάλιση.
• Χρόνοι ασφάλισης (πολλαπλή ασφάλιση)

ΕΤΕΑΜ:
3/84-6/12:
3.250 ημέρες την 01.07.2012
ΤΕΑΥΕΚ:
2/81-12/12:
6.625 ημέρες την 01.12.2013
ΕΤΕΑ:
7/12-12/14:
430 ημέρες
• Επειδή η ασφάλιση είναι ενεργή και στους δυο φορείς μέχρι και την ένταξή τους στο ΕΤΕΑ, ο χρόνος ασφάλισης ΕΤΕΑ μετά την 01.07.2012 παραμένει διακριτός.
• Αρμόδιος εκ των εντασσόμενων φορέας είναι το ΤΕΑΥΕΚ, εφαρμόζονται δηλαδή οι καταστατικές διατάξεις του ΤΕΑΥΕΚ για την κρίση του δικαιώματος, διότι κατά την ένταξη των δυο φορέων ασφάλισης του ασφαλισμένους στο ΕΤΕΑ, στο ΤΕΑΥΕΚ έχει πραγματοποιηθεί ο περισσότερος χρόνος ασφάλισης -6.625 ημέρες έναντι 3.250 ημερών στο ΕΤΕΑΜ.
• Συνεπώς, απονέμεται σύνταξη βάσει των καταστατικών διατάξεων του ΤΕΑΥΕΚ για χρόνο ασφάλισης ΕΤΕΑ 10.305 ημέρες (3.250+6.625+430).
• Αυτονόητα, κατά την προσμέτρηση του χρόνου ασφάλισης μέχρι 31.12.2012 ακολουθούνται οι παραδοχές που αφορούν στην πολλαπλή ασφάλιση.
Ο Υποδιοικητής ΕΤΕΑ
Αθανάσιος Αθανασίου

ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Ι.Κ.Α

Καλωσορίσατε στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Βεβαίωση Συντάξεων (Για Φορολογική Χρήση)».
Μέσω της υπηρεσίας αυτής, έχετε τη δυνατότητα πληκτρολογώντας τα απαιτούμενα ασφαλιστικά σας στοιχεία να εκδόσετε τη «Βεβαίωση Συντάξεων Για Φορολογική Χρήση». Η υπηρεσία αυτή απευθύνεται σε όλες τις κατηγορίες των συνταξιούχων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ΕΤΕΑ(τ.ΕΤΕΑΜ) και του ενταχθέντος κλάδου σύνταξης τ.ΤΑΠ-ΟΤΕ (δηλαδή τα τέσσερα πρώτα ψηφία του Α.Μ. ΔΙΑΣ ειναι 0150, 0151 και 0416 αντίστοιχα).

Πληροφορίες/Οδηγίες
Βλέπε εδώ δείγμα ενημερωτικού σημειώματος
Κάτοικος
Α.Μ. (γράμματα & νούμερα)
Α.Μ. ΔΙΑΣ (χωρίς κενά)
A.M.K.A.
Α.Φ.Μ.
Έτος
Κωδικός Οπτικής Επιβεβαίωσης

Ανανέωση
Εισάγετε εδώ τον Κωδικό Οπτικής Επιβεβαίωσης
όπως εμφανίζεται αριστερά


Καθαρισμός