Δευτέρα 1 Σεπτεμβρίου 2014

ΡΥΘΜΙΣΗ: ποιές οφειλές αφορά;



Αθήνα, 01 Αυγούστου 2014

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ         
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ
           
Α.ΓΕΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗΣ ΔΙΟΙΚΗΣΗΣ
           
1. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΕΙΣΠΡΑΞΕΩΝ ΤΜΗΜΑΤΑ Α,Β,Γ
         
2. ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗΣ ΝΟΜΙΚΩΝ ΥΠΟΘΕΣΕΩΝ ΕΛΕΓΧΟΥ ΚΑΙ ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗΣ ΕΙΣΠΡΑΞΗΣ ΤΜΗΜΑ Α
         

ΘΕΜΑ: Κοινοποίηση διατάξεων της ρύθμισης του άρθρου 43 του N .4174/2013 (Α΄170), όπως ισχύει.

Σας κοινοποιούμε τις διατάξεις της ρύθμισης οφειλών του άρθρου 43 του ν. 4174/2013 (Α΄ 170), όπως ισχύουν και την κατ΄ εξουσιοδότηση εκδοθείσα Απόφαση του Γενικού Γραμματέα Δημοσίων Εσόδων ΠΟΛ 1277/2013 (Β΄3398) και παρέχουμε οδηγίες για ενημέρωση και ενιαία εφαρμογή αυτών.

Σκοπός των νέων διατάξεων είναι η διαμόρφωση ενός πάγιου πλαισίου ρυθμίσεων τμηματικής καταβολής των βεβαιωμένων οφειλών που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του ν. 4174/2013 (Κώδικας Φορολογικής Διαδικασίας - εφεξής Κ.Φ.Δ.) για την απλοποίηση των διαδικασιών είσπραξης αυτών και την εδραίωση μιας σύγχρονης αντίληψης φορολογικής συμμόρφωσης.

Αναλυτικότερα :

ΕΝΟΤΗΤΑ Α ΠΕΔΙΟ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ ΤΗΣ ΡΥΘΜΙΣΗΣ

Ι. Οφειλές που υπάγονται στη ρύθμιση

1. Στη ρύθμιση, υπάγεται υποχρεωτικά το σύνολο των βεβαιωμένων στις Φορολογικές Αρχές (Δ.Ο.Υ., Ελεγκτικά Κέντρα) ληξιπρόθεσμων, έως και την ημερομηνία υποβολής της αίτησης υπαγωγής, οφειλών που εμπίπτουν στο πεδίο εφαρμογής του Κ.Φ.Δ. και δεν έχουν τακτοποιηθεί κατά νόμιμο τρόπο (αναστολή πληρωμής ή διευκόλυνση ή άλλη νομοθετική ρύθμιση τμηματικής καταβολής ληξιπρόθεσμων οφειλών). Στις οφειλές αυτές συγκαταλέγονται και τυχόν συμβεβαιωμένες υπέρ τρίτων (Ν.Π.Δ.Δ. κλπ.), εφόσον δεν ορίζεται διαφορετικά.

ΤΕΡΜΑ ΣΤΑ ΤΕΚΜΗΡΙΑ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ ΑΠΟ ΤΟ 2015



Με ατομικό φάκελλο που θα αφορά την εισοδηματική και περιουσιακή σας κατάσταση αλλά και τις δαπάνες διαβίωσης  θα ελέγχονται απο το 2015:

-Καταθέσεις σε τράπεζες
-Τοποθετήσεις σε μετοχές, ομόλογα, έντοκα γραμμάτεια, μερίδα αμοιβαίων κεφαλαίων
-Συμμετοχές σε εταιρείες (ανώνυμες, ΕΠΕ, ομόρρυθμες, ετερόρρυθμες)
-Απόκτηση ακινήτων
-Απόκτηση, συντήρηση και επισκευή Ι.Χ Αυτοκινήτων, δικύκλων, σκαφών αναψυχής
-Κατασκευή πισινών
-Αγορές λοιπόν περιουσιακών στοιχείων μεγάλης αξίας (κοσμήματα, πίνακες)
- Αποπληρωμή δανείων και πιστωτικών καρτών
-Δωρεές-γονικές παροχές χρηματικών ποσών
-Ενοίκια, δίδακτρα, ασφάλιστρα ζωής, αποπληρωμή λογαριασμών ηλεκτρικού ρεύματος, τηλεφωνίας, ύδρευσης, φυσικού αερίου.

ΠΡΟΣΤΙΜΑ ΚΩΔΙΚΑ ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗΣ



ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
Αρ. Φύλλου 2285
26 Αυγούστου 2014
ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ

Αριθμ. οικ. 41711/2014
Καθορισμός του αρμόδιου οργάνου και της διαδικασίας βεβαίωσης των προστίμων του Κώδικα Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ένταξης.

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ - ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ - ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ -ΥΠΟΔΟΜΩΝ, ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ ΚΑΙ ΔΙΚΤΥΩΝ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις:

α) Των άρθρων 136, παρ. 11 , 138, παρ. 15 και 139, παρ. 2 του Ν.4251/2014 «Κώδικας Μετανάστευσης και Κοινωνικής Ένταξης και λοιπές διατάξεις» (ΦΕΚ Α΄80).

β) Των άρθρων 9, παρ. 5 και 17, παρ. 4 του π.δ. 106/2007 «Ελεύθερη κυκλοφορία και διαμονή στην ελληνική επικράτεια των πολιτών της Ευρωπαϊκής Ένωσης και των μελών των οικογενειών τους» (ΦΕΚ 135 Α΄), όπως αντικαταστάθηκαν με τις παραγράφους 8 και 10 του άρθρου 42 του ν.4071/2012 (ΦΕΚ 85 Α΄).

γ) Του νομοθετικού διατάγματος υπ΄ αριθμ. 356/1974 «Περί Κώδικος Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων» όπως τροποποιήθηκε και ισχύει (ΦΕΚ Α΄ 90).

δ) Του άρθρου 90 του Κώδικα νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα (ΦΕΚ Α΄98).

2. Την αριθ. ΠΟΛ 1163/3.7.2013 απόφαση του Υφυπουργού Οικονομικών «Όροι και διαδικασία είσπραξης-επιστροφής για την εφαρμογή του Ηλεκτρονικού Παραβόλου» (ΦΕΚ 1675 Β΄)Υφυπουργών Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας.

3. Την αριθ. οικ. 20894/61 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας (ΦΕΚ 1634/τ.Β΄/20.6.2014) με την οποία καθορίζονται οι αρμοδιότητες των Υφυπουργών Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας.

4. Το γεγονός ότι από τις διατάξεις της παρούσας δεν προκαλείται δαπάνη σε βάρος του Κρατικού Προϋπολογισμού, αποφασίζουμε:

`Αρθρο 1
Αρμόδιο όργανο για την επιβολή προστίμου

1. Τα διοικητικά πρόστιμα που προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 9, παρ. 1 και 23, παρ. 1 του ν.4251/2014 επιβάλλονται με απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών ή του αρμόδιου Γενικού Γραμματέα Αποκεντρωμένης Διοίκησης, αναλόγως της αρμοδιότητας για τη χορήγηση της άδειας διαμονής.

2. Τα διοικητικά πρόστιμα που προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 28, παρ. 4 του ν.4251/2014 , εάν οι παραβάσεις διαπιστώνονται από τις υπηρεσίες ελέγχου των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων ή κοινοποιούνται σε αυτές από άλλους ελεγκτικούς μηχανισμούς (Ελληνική Αστυνομία), επιβάλλονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, στα διοικητικά όρια της οποίας έλαβε χώρα η παράβαση και εάν διαπιστώνονται από τους Επιθεωρητές Εργασίας, επιβάλλονται με αιτιολογημένη πράξη του αρμόδιου Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Κοινωνικής Επιθεώρησης Εργασίας ή του Κέντρου Πρόληψης Επαγγελματικού Κινδύνου ή του ελέγξαντος Ειδικού Επιθεωρητή Εργασίας με βάση τις διατάξεις που διέπουν τη λειτουργία του Σώματος.

3. Τα διοικητικά πρόστιμα που προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 29, παρ. 3 και 4 του ν.4251/2014, επιβάλλονται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, στα διοικητικά όρια της οποίας έλαβε χώρα η παράβαση

4. Τα διοικητικά πρόστιμα που προβλέπονται από τις διατάξεις του άρθρου 30, παρ. 3 του ν.4251/2014 , επιβάλλονται:

α) στις αεροπορικές εταιρίες με απόφαση του αρμόδιου αερολιμενάρχη,

β) στις ναυτιλιακές εταιρίες ή τα νομικά πρόσωπα (ταξιδιωτικά γραφεία) με απόφαση του οικείου Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, αναλόγως του τόπου της έδρας της επιχείρησης και

γ) στα φυσικά πρόσωπα με απόφαση του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, στα διοικητικά όρια της οποίας έλαβε χώρα η παράβαση.

5. Τα διοικητικά πρόστιμα που προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 82, παρ. 3 και 83, παρ. 2 του ν.4251/2014 και των άρθρων 9, παρ. 5 και 17, παρ. 4 του π.δ.106/2007 , όπως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 42, παρ. 8 και 10 αντίστοιχα του ν.4071/2012 επιβάλλονται με απόφαση του οικείου Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, αναλόγως της χωρικής αρμοδιότητας για τη χορήγηση άδειας διαμονής.

`Αρθρο 2
Διαδικασία βεβαίωσης προστίμου

1. Οι αποφάσεις των οργάνων του προηγούμενου άρθρου αποτελούν και τη βεβαίωση του οικείου προστίμου, συνιστούν δε νόμιμο τίτλο κατ΄ άρθρο 2 ν.δ.356/1974 , όπως ισχύει.

2. Τα διοικητικά πρόστιμα που προβλέπονται από τις διατάξεις των άρθρων 9, παρ. 1 , 82, παρ. 3 και 83, παρ. 2 του ν.4251/2014 , καθώς και τα διοικητικά πρόστιμα των άρθρων 9, παρ. 5 και 17, παρ. 4 του π.δ.106/2007 , όπως αντικαταστάθηκαν με το άρθρο 42, παρ. 8 και 10 αντίστοιχα του ν.4071/2012 εισπράττονται με τη διαδικασία του ηλεκτρονικού παραβόλου και η πληρωμή τους είναι απαραίτητη προϋπόθεση για την έκδοση της αιτηθείσης άδειας διαμονής. Εάν μετά την πάροδο διμήνου από την ημερομηνία επίδοσης της απόφασης του αρμοδίου οργάνου, δεν έχει πληρωθεί το επιβληθέν πρόστιμο, η σχετική αίτηση για χορήγηση ή ανανέωση άδειας διαμονής απορρίπτεται.

Τα υπόλοιπα διοικητικά πρόστιμα εισπράττονται βάσει των διατάξεων του Κώδικα Εισπράξεως Δημόσιων Εσόδων. Προς το σκοπό αυτό συντάσσεται από το αρμόδιο όργανο επιβολής των προστίμων σχετικός κατάλογος ο οποίος αποστέλλεται στην αρμόδια Δ.Ο.Υ.

3. Στις αποφάσεις του άρθρου 1 αναγράφονται απαραίτητα το ονοματεπώνυμο, το πατρώνυμο, ο ΑΦΜ και η διεύθυνση κατοικίας του υπόχρεου, αν είναι φυσικό πρόσωπο ή η επωνυμία και η διεύθυνση της έδρας αν είναι νομικό πρόσωπο, το ποσό, η αιτία καταβολής, καθώς και ο Κ.Α.Ε. του προϋπολογισμού, στον οποίο εμφανίζεται το αντίστοιχο ποσό. Όταν οι παραβάσεις διαπιστώνονται από ελεγκτικούς μηχανισμούς και κοινοποιούνται στο Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης για την επιβολή προστίμου, στο σχετικό ενημερωτικό έγγραφο συμπεριλαμβάνονται υποχρεωτικά και τα παραπάνω στοιχεία.

`Αρθρο 3 Γενικές ρυθμίσεις

1. Τα έσοδα των προστίμων της παρούσας αποτελούν έσοδα του Κρατικού Προϋπολογισμού και εμφανίζονται στον Κ.Α.Ε. 3739 «Λοιπά πρόστιμα και χρηματικές ποινές επιβαλλόμενες από Δικαστήρια και δημόσιες γενικά αρχές».

2. Η καταβολή των ποσών γίνεται εφάπαξ εκτός εάν το ύψος του συνολικού προστίμου υπερβαίνει τα 1.000 ευρώ, οπότε μπορεί να ορίζεται με την απόφαση του άρθρου 1 σε μέχρι τρεις ισόποσες δόσεις.

Η ισχύς της παρούσας απόφασης αρχίζει από τη δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 11 Αυγούστου 2014

ΛΑΪΚΕΣ ΑΓΟΡΕΣ ΚΑΙ ΥΠΑΙΘΡΙΟ ΕΜΠΟΡΙΟ



ΕΦΗΜΕΡΙΣ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΩΣ
ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

ΤΕΥΧΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ
Αρ. Φύλλου 2271
22 Αυγούστου 2014

Αριθμ. Α2-757
Ρύθμιση θεμάτων για την οργάνωση και λειτουργία των Κλιμακίων Ελέγχου Λαϊκών Αγορών και Υπαιθρίου Εμπορίου.

Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τα άρθρα 7α και 7β του Ν.2323/1995 (ΦΕΚ 145/Α΄/1995) όπως τροποποιήθηκαν και διατηρήθηκαν σε ισχύ με άρθρο 40 Ν. 4264/2014 (ΦΕΚ 118/Α΄/15-05-2014).

2. Το Π.Δ. 397/1988 «Οργανισμός του Υπουργείου Εμπορίου» (ΦΕΚ 185/Α΄/1988), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει.

3. Το Π.Δ. 59/1996 «Σύσταση Γενικής Γραμματείας Εμπορίου στο Υπουργείο Ανάπτυξης και καθορισμός αρμοδιοτήτων» (ΦΕΚ 51/Α΄/1996).

4. To Π.Δ. 197/1997 « Σύσταση Γ.Γ. Καταναλωτή (ΦΕΚ 156/Α΄/1997).

5. Το Π.Δ. 63/2005 «Κώδικας Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα κυβερνητικά όργανα» (ΦΕΚ 98/Α΄/2005).

6. Το Ν. 3728/2008 «Υπηρεσία Εποπτείας Αγοράς και άλλες διατάξεις», (ΦΕΚ 258/Α΄/2008) όπως ισχύει.

7. Το Ν. 4081/2012 «Περιστολή δημοσίων δαπανών, ρύθμιση θεμάτων δημοσιονομικών ελέγχων και άλλες διατάξεις» όπως ισχύει και ειδικότερα το άρθρο 10 (ΦΕΚ 184/Α΄/2012).

8. Το άρθρο 9 του Ν. 3892/2010 «Στελέχωση και Οργάνωση Γ.Γ. Καταναλωτή» (ΦΕΚ 189/Α΄/2010).

9. Το άρθρο 235 του Ν. 4072/2012 «Μεταφορά της Γ.Γ. Καταναλωτή» (ΦΕΚ 86/Α΄/2012).

10. Το Ν. 3852/2010 «Νέα Αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης - Πρόγραμμα Καλλικράτης». (ΦΕΚ 87/Α΄/2010).

11. Το Ν. 4155/2013 «Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων και άλλες διατάξεις» και ειδικότερα τα άρθρα 39 και 40 (ΦΕΚ 120/Α΄/2013).

12. Το Π.Δ. 85/2012 «Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών» (ΦΕΚ 141/Α΄/2012).

13. Το Π.Δ 118/2013 «Τροποποίηση του Π.Δ. 85/2012 (Α΄141) «Ίδρυση Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και μετονομασία των Υπουργείων Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού σε Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και σε Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων αντιστοίχως».

14. Το Π.Δ 119/2013 (ΦΕΚ 153/Α΄/25-06-2013) «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».

15. Το Ν. 4177/2013 (ΦΕΚ 173/Α΄/08-08-2013) «Κανόνες ρύθμισης της αγοράς προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών και άλλες διατάξεις».

16. Το Ν. 4172/2013 (ΦΕΚ 167/Α΄/23-07-2013) «Φορολογία εισοδήματος και λοιπές διατάξεις».

17. Το Π.Δ 88/2014 (ΦΕΚ 133/Α΄/10-06-2014) «Αποδοχή παραίτησης Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών».

18. Τη με αριθμό 34658/04-07-2014 (ΦΕΚ Β΄/1825) απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας «Ανάθεση αρμοδιοτήτων στους Υφυπουργούς Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας».

19. To Ν. 4264/2014 (ΦΕΚ 118/Α΄/15-05-2014) «`Ασκηση εμπορικών δραστηριοτήτων εκτός καταστήματος και λοιπές διατάξεις».

20. Το γεγονός ότι δεν προκαλείται επιβάρυνση του προϋπολογισμού από την εφαρμογή των διατάξεων της παρούσης, αποφασίζουμε:

`Αρθρο 1
Κατάρτιση Μητρώου Ελεγκτών - Μελών.

1-. Καταρτίζεται και διαμορφώνεται κάθε φορά με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας Μητρώο Ελεγκτών στην Διεύθυνση Ελέγχων της Γεν. Γραμματείας Καταναλωτή για την σύσταση και συγκρότηση Κλιμακίων Ελέγχων στις Λαϊκές Αγορές και στο Υπαίθριο Εμπόριο (πλανόδιο και στάσιμο).

Το Μητρώο Ελεγκτών απαρτίζεται από υπαλλήλους ΠΕ -ΤΕ και ΔΕ της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή μετά από πρόσκληση ενδιαφέροντος.

Το Μητρώο Ελεγκτών τηρείται, σύμφωνα με το άρθρο 3 του Νόμου 3728/2008 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, στην Διεύθυνση Ελέγχων της Γεν. Γραμματείας Καταναλωτή με ευθύνη της εν λόγω υπηρεσίας.

2-. Καταρτίζεται Μητρώο Μελών ανά Περιφερειακή Ενότητα σε κάθε Περιφέρεια σύμφωνα με το άρθρο 7α του Νόμου 2323/1995 όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, για την σύσταση και συγκρότηση Κλιμακίων Ελέγχων στις Λαϊκές Αγορές και στο Υπαίθριο Εμπόριο (πλανόδιο και στάσιμο).

Το Μητρώο Μελών απαρτίζεται από υπαλλήλους ΠΕ - ΤΕ και ΔΕ του Δημοσίου, των Φορέων της τοπικής Αυτοδιοίκησης και των λοιπών ΝΠΔΔ της οικείας Περιφέρειας και τηρείται ανά Περιφερειακή Ενότητα. Εξαιρούνται υπάλληλοι θεσμικών φορέων που έχουν αυτοτελώς την υποχρέωση δίωξης του παραεμπορίου σύμφωνα με τον νόμο και οι οποίοι δύνανται να συμπράττουν με τα προαναφερόμενα κλιμάκια ελέγχων.

3-. Στα Μητρώα Ελεγκτών-Μελών που καταρτίζονται στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και στις Περιφέρειες αντίστοιχα, καταχωρούνται κάθε φορά οι προτεινόμενοι από τους φορείς των παραγράφων 1 και 2 του παρόντος άρθρου υπάλληλοι.

Στα Μητρώα καταγράφονται τα στοιχεία κάθε υπαλλήλου (όνομα, ειδικότητα, θέση εργασίας, τόπος διαμονής κ.λπ.) και επιπλέον η ημερομηνία εγγραφής του.

`Αρθρο 2
Σύσταση Κλιμακίων Ελέγχων.

1-. Συνιστώνται στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, Κλιμάκια Ελέγχου Λαϊκών Αγορών και Υπαίθριου Εμπορίου (πλανόδιο και στάσιμο) από υπαλλήλους του Μητρώου Ελεγκτών που τηρείται στην Διεύθυνση Ελέγχων της Γεν. Γραμματείας Καταναλωτή.

Τα Κλιμάκια Ελέγχων συγκροτούνται με ευθύνη της Διεύθυνσης Ελέγχων της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή σε συνεργασία με το Συντονιστικό Κέντρο Αντιμετώπισης Παρεμπορίου (ΣΥ.Κ.Α.Π.)

Η ελεγκτική αρμοδιότητα των εν λόγω Κλιμακίων Ελέγχων εκτείνεται σε όλη την Επικράτεια και ασκείται παράλληλα και ανεξάρτητα από τα Κλιμάκια Ελέγχων των Περιφερειών.

2-. Στις Περιφέρειες τα Κλιμάκια Ελέγχων Λαϊκών Αγορών και Υπαιθρίου Εμπορίου (ΚΕΛΑΥΕ) συγκροτούνται από τον Γενικό Συντονιστή σε επίπεδο Περιφέρειας και τον Τοπικό Συντονιστή σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας οι οποίοι ορίζονται με απόφαση του Περιφερειάρχη ως υπεύθυνοι για θέματα Λαϊκών Αγορών και Υπαίθριου Εμπορίου καθώς και για τον προγραμματισμό των Ελέγχων. Η χρονική διάρκεια άσκησης των καθηκόντων των εν λόγω συντονιστών καθορίζεται στην ίδια απόφαση του Περιφερειάρχη.

Την ανωτέρω απόφασή του ο Περιφερειάρχης κοινοποιεί στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας - Γενική Γραμματεία Καταναλωτή και στο Συντονιστικό Κέντρο Αντιμετώπισης Παρεμπορίου (ΣΥ.Κ.Α.Π.).

3-. Για τις Περιφέρειες η θητεία των υπαλλήλων που μετέχουν στα Κλιμάκια Ελέγχων είναι (3) τριετής σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 3α του άρθρου 7α του Ν. 2323/1995 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 12 του Ν. 4038/2012 , και δεν επιτρέπεται παράταση αυτής. Νέος διορισμός επιτρέπεται να γίνει μόνο μετά πάροδο ενός (1) έτους από την λήξη της προηγούμενης θητείας.

`Αρθρο 3
Αρμοδιότητες Κλιμακίων Ελέγχων - `Ασκηση Ελέγχου.

1-. Αρμοδιότητα και έργο των Κλιμακίων Ελέγχου Λαϊκών Αγορών και Υπαίθριου Εμπορίου (ΚΕΛΑΥΕ) είναι η διενέργεια επιτόπιων ελέγχων για την εφαρμογή των διατάξεων του N.4264/2014 «περί άσκησης εμπορικών δραστηριοτήτων εκτός καταστήματος και άλλες διατάξεις» και των κανονιστικών πράξεων και αποφάσεων που εκδίδονται κατ΄ εξουσιοδότηση του ιδίου Νόμου (παράγραφος 7 του άρθρου 39) σε συνδυασμό με τις διατάξεις του άρθρου 11 του Ν.3377/2005 όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 39 του Ν. 4155/2013 και την επιβολή των κατά περίπτωση κυρώσεων στους παραβάτες.

2-. Τα Κλιμάκια Ελέγχων έχουν δικαίωμα πρόσβασης σε όλους τους χώρους στους οποίους πρόκειται να διενεργηθεί έλεγχος, μπορούν να σταματούν οποιοδήποτε μέσο μεταφοράς που κινείται εντός της περιοχής τους και να διενεργούν επιτόπιο έλεγχο, εάν τούτο κρίνεται αναγκαίο.

3-. Κατά τη διάρκεια των ελέγχων οι ελεγκτές έχουν καθήκοντα ειδικού ανακριτικού υπαλλήλου σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Ποινικής δικονομίας ( άρθρο 30 παρ.2 του Ν.4264/2014 ).

4-. Κατά τον έλεγχο ζητούν στοιχεία και πληροφορίες καθώς και την παροχή εξηγήσεων από τους ελεγχόμενους, οι οποίοι οφείλουν να παρέχουν όλα τα απαραίτητα στοιχεία για την διενέργεια του ελέγχου σύμφωνα και με τα προβλεπόμενα στο άρθρο 31 του Ν.4264/2014 .

`Αρθρο 4
Οργάνωση Κλιμακίων.

1-. Κάθε Κλιμάκιο Ελέγχου του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας συνίσταται με ανάλογη «ΕΝΤΟΛΗ ΕΛΕΓΧΟΥ» του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Ελέγχων της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή του ιδίου Υπουργείου και αποτελείται από δυο (2) τουλάχιστον υπαλλήλους από τους εγγεγραμμένους στο Μητρώο Ελεγκτών, εκ των οποίων ο ένας ορίζεται επικεφαλής του κλιμακίου, ανάλογα με τη εμπειρία την φύση και τις ιδιαιτερότητες του ελέγχου και συντονίζει τη δράση του.

2-. Κάθε Κλιμάκιο Ελέγχου αρμοδιότητας της Περιφέρειας συνίσταται με ανάλογη «ΕΝΤΟΛΗ ΕΛΕΓΧΟΥ» του αρμοδίου Γενικού ή Τοπικού Συντονιστή και αποτελείται από δυο (2) τουλάχιστον υπαλλήλους από τους εγγεγραμμένους στα Μητρώα Μελών, εκ των οποίων ο ένας ορίζεται επικεφαλής του κλιμακίου, ανάλογα με τη εμπειρία, τη φύση και τις ιδιαιτερότητες του ελέγχου και συντονίζει τη δράση του.

3-. Στην «ΕΝΤΟΛΗ ΕΛΕΓΧΟΥ» θα μνημονεύονται τα στοιχεία των ελεγκτών, το αντικείμενο του ελέγχου, η τοπική αρμοδιότητα, οι ώρες ελέγχου και η ημερομηνία έκδοσης της εντολής, που δεν μπορεί να απέχει πέρα των τριών ημερών από την διενέργεια του ελέγχου. Τα ελεγκτικά όργανα εφόσον τους ζητηθεί από τον ελεγχόμενο επιδεικνύουν την παραπάνω εντολή.

Επίσης η Δ/νση Ελέγχων του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας, καθώς και ο υπεύθυνος Συντονιστής ανά Περιφερειακή Ενότητα που συντάσσει την σχετική «ΕΝΤΟΛΗ ΕΛΕΓΧΟΥ», δύναται αν κρίνει αυτό απαραίτητο να αιτείται παράλληλα και την συνδρομή των κατά τόπον αρμοδίων Αστυνομικών ή Λιμενικών Αρχών οι οποίες οφείλουν να την παρέχουν.

4-. Λαμβάνεται μέριμνα όπως στα Κλιμάκια Ελέγχων συμμετέχουν περιοδικά και αναλογικά όλοι οι υπάλληλοι που απαρτίζουν κάθε φορά τα αντίστοιχα Μητρώα. Οι ελεγκτές των Κλιμακίων Ελέγχων οφείλουν να εκτελούν τα καθήκοντά τους στα πλαίσια της «ΕΝΤΟΛΗΣ ΕΛΕΓΧΟΥ» και μετά το πέρας των ελέγχων να υποβάλλουν συνοπτική έκθεση αποτελεσμάτων (Ελεγχοι-Παραβάσεις, κ.λπ).

Ο κατά περίπτωση υπεύθυνος των Κλιμακίων Ελέγχων αξιολογεί τα αποτελέσματα και λαμβάνει όλα τα κατά την κρίση του ενδεικνυόμενα μέτρα για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας των ελέγχων.

5-. Δεν επιτρέπεται το ίδιο πρόσωπο να συμμετέχει σε Κλιμάκιο Ελέγχου που έχει αρμοδιότητα στην ίδια περιοχή πέραν των εξ (6) συνεχόμενων μηνών. Σε κάθε περίπτωση πρέπει να μεσολαβούν τουλάχιστον δύο (2) μήνες από την προηγούμενη φορά που κάποιο πρόσωπο συμμετέχει σε κλιμάκιο με ευθύνη τη συγκεκριμένη περιοχή.

Σε εξαιρετικές όμως περιπτώσεις που το Μητρώο Μελών της Περιφερειακής Ενότητας αριθμεί λιγότερα από δέκα πέντε (15) μέλη ο παραπάνω περιορισμός δύναται να μην ισχύει.

`Αρθρο 5
Χρόνος Εργασίας.

1-. Τα Κλιμάκια Ελέγχων Λαϊκών Αγορών και Υπαίθριου Εμπορίου δραστηριοποιούνται είτε εντός του κανονικού ωραρίου λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών είτε εκτός του εν λόγω ωραρίου, καθώς και σε ημέρες αργιών.

2-. Για τη συμμετοχή τους πέραν του κανονικού ωραρίου λειτουργίας των δημοσίων υπηρεσιών ή κατά τις μη εργάσιμες ημέρες και ώρες καταβάλλεται πρόσθετη αμοιβή κατά τα προβλεπόμενα από σχετικές διατάξεις.

`Αρθρο 6
Γραμματειακή Υποστήριξη Κλιμακίων Ελέγχων.

1-. Συνίσταται Γραμματεία Υποστήριξης Κλιμακίων Ελέγχων στην Δ/νση Ελέγχων της Γενικής Γραμματεί­ας Καταναλωτή του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας και απαρτίζεται από υπαλλήλους της Γενικής Γραμματείας Καταναλωτή.

Η εν λόγω Γραμματεία Υποστήριξης εποπτεύεται από τον προϊστάμενο της Διεύθυνσης Ελέγχων της ίδιας Υπηρεσίας ο οποίος σε συνεργασία με το ΣΥ.Κ.Α.Π είναι υπεύθυνος για την οργάνωση και τον προγραμματισμό των ελέγχων.

Η σύνθεση της γραμματειακής υποστήριξης ορίζεται με απόφαση του Γενικού Γραμματέα Καταναλωτή .

2-. Σε κάθε μια από τις Περιφέρειες της Επικράτειας, πλην της Περιφέρειας Αττικής, η Γραμματειακή Υποστήριξη των Κλιμακίων Ελέγχων ασκείται από υπαλλήλους της Δ/νσης Ανάπτυξης - Εμπορίου της Περιφέρειας οι οποίοι ορίζονται με απόφαση του Περιφερειάρχη της οικείας Περιφέρειας και αποτελούν την Γραμματεία των ΚΕΛΑΥΕ της εν λόγω Περιφέρειας.

Σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητος η Γραμματειακή υποστήριξη των κλιμακίων ελέγχων γίνεται από υπαλλήλους των Τμημάτων Ανάπτυξης-Εμπορίου της οικείας Περιφερειακής Ενότητος που ορίζονται για τον σκοπό αυτόν με απόφαση του αρμοδίου Αντιπεριφερειάρχη.

Η Γραμματεία των ΚΕΛΑΥΕ της Περιφέρειας και η Γραμματειακή υποστήριξη της Περιφερειακής Ενότητος εποπτεύονται αντίστοιχα από τον Γενικό ή τον Τοπικό συντονιστή. Η Γραμματεία ΚΕΛΑΥΕ της Περιφέρειας (ως κεντρική) συνεργάζεται με την Γραμματειακή υποστήριξη των Περιφερειακών Ενοτήτων και έχει την ευθύνη της υποβολής συγκεντρωτικών αποτελεσμάτων (ελέγχων, παραβάσεων κ.λπ.) στο Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας /Γ.Γ.Εμπορίου- ΣΥΚΑΠ.

Ειδικά για την Περιφέρεια Αττικής η Γραμματειακή Υποστήριξη των Κλιμακίων Ελέγχων ασκείται σε επίπεδο κάθε Περιφερειακής Ενότητας από υπαλλήλους της Δ/νσης ή του Τμήματος Ανάπτυξης και Εμπορίου της οικείας Περιφερειακής Ενότητας. Οι υπάλληλοι της Γραμματειακής Υποστήριξης των Κλιμακίων Ελέγχων των Περιφερειακών Ενοτήτων της Περιφέρειας Αττικής ορίζονται με απόφαση του Αντιπεριφερειάρχη της οικείας Περιφερειακής Ενότητας.

Όλες οι σχετικές αποφάσεις ορισμού γραμματειακής υποστήριξης κοινοποιούνται στο Συντονιστικό Κέντρο (ΣΥ-ΚΑΠ) του Υπουργείου Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας.

3-. Στις αρμοδιότητες της Γραμματειακής Υποστήριξης των Κλιμακίων Ελέγχων περιλαμβάνονται:

-Η τήρηση του Μητρώου Ελεγκτών-Μελών.

-Ο προγραμματισμός και η έκδοση Εντολών Ελέγχων .

-Η Ενημέρωση των ελεγκτών για θέματα της αρμοδιότητος τους και ο εφοδιασμός τους με τα απαραίτητα έντυπα ελέγχου κ.λπ. είδη που ενδεχόμενα απαιτούνται.

-Η παραλαβή των εκθέσεων που συντάσσουν οι ελεγκτές των Κλιμακίων Ελέγχων.

-Η τήρηση αρχείου με τα αποτελέσματα των ελέγχων, των παραβάσεων και των προσφυγών.

-Η σύνταξη και τήρηση καταστάσεων αμοιβών των ελεγκτών που συμμετέχουν στα Κλιμάκια Ελέγχων.

-Η σύνταξη και τήρηση καταστάσεων στατιστικών στοιχείων ελέγχων.

-Η υποβολή συγκεντρωτικών αποτελεσμάτων ανάλογα προς την Γραμματεία της Περιφέρειας ή το Υπουργείο Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας /Γ.Γ.Εμπορίου - ΣΥΚΑΠ.

Και κάθε άλλη αρμοδιότητα ήθελε ανατεθεί σχετικά με το έργο των κλιμακίων

Με την παρούσα καταργούνται οι Α2-1151/25-05-2004 (ΦΕΚ 873/Β΄/2004) και Α2-2485/27-10-2004 (ΦΕΚ 1643/Β/2004) αποφάσεις μας.

Η παρούσα απόφαση τίθεται σε ισχύ από την δημοσίευσή της στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 12 Αυγούστου 2014
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
ΓΕΡΑΣΙΜΟΣ ΓΙΑΚΟΥΜΑΤΟΣ

ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Ι.Κ.Α

Καλωσορίσατε στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Βεβαίωση Συντάξεων (Για Φορολογική Χρήση)».
Μέσω της υπηρεσίας αυτής, έχετε τη δυνατότητα πληκτρολογώντας τα απαιτούμενα ασφαλιστικά σας στοιχεία να εκδόσετε τη «Βεβαίωση Συντάξεων Για Φορολογική Χρήση». Η υπηρεσία αυτή απευθύνεται σε όλες τις κατηγορίες των συνταξιούχων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ΕΤΕΑ(τ.ΕΤΕΑΜ) και του ενταχθέντος κλάδου σύνταξης τ.ΤΑΠ-ΟΤΕ (δηλαδή τα τέσσερα πρώτα ψηφία του Α.Μ. ΔΙΑΣ ειναι 0150, 0151 και 0416 αντίστοιχα).

Πληροφορίες/Οδηγίες
Βλέπε εδώ δείγμα ενημερωτικού σημειώματος
Κάτοικος
Α.Μ. (γράμματα & νούμερα)
Α.Μ. ΔΙΑΣ (χωρίς κενά)
A.M.K.A.
Α.Φ.Μ.
Έτος
Κωδικός Οπτικής Επιβεβαίωσης

Ανανέωση
Εισάγετε εδώ τον Κωδικό Οπτικής Επιβεβαίωσης
όπως εμφανίζεται αριστερά


Καθαρισμός