Πέμπτη 10 Ιουλίου 2014

ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ: Ενημέρωση ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ, οι οποίοι οφείλουν ασφαλιστικές εισφορές



ΣΥΝΗΓΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ
ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗ ΑΡΧΗ

Αθήνα, 8 Ιουλίου 2014

Δελτίο Τύπου

Ενημέρωση ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ, οι οποίοι οφείλουν ασφαλιστικές εισφορές: Οι πρόσφατες εξελίξεις

Το ζήτημα των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ που οφείλουν ασφαλιστικές εισφορές και αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους, έχει απασχολήσει πολλές φορές τον Συνήγορο του Πολίτη.

Εκατοντάδες αναφορές φτάνουν στην Αρχή από τους πολίτες γι’ αυτό το θέμα και ήδη ο Συνήγορος από τις 27/2/2014 έχει καταθέσει τις προτάσεις του στη Διοίκηση του ΟΑΕΕ και στους αρμόδιους Υπουργούς προκειμένου να αναζητηθούν οι καλύτερες δυνατές και βιώσιμες λύσεις τόσο για τον ασφαλιστικό οργανισμό και το ασφαλιστικό σύστημα της χώρας, όσο και για τους ασφαλισμένους πολίτες αυτής της επαγγελματικής κατηγορίας.

Λόγω των πρόσφατων εξελίξεων που αναμένονται στο θέμα αυτό, επισημαίνουμε ότι σύμφωνα με δηλώσεις των αρμόδιων Yπουργών Οικονομικών και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας μελετάται για πρώτη φορά σχέδιο για ενιαία ρύθμιση των χρεών των πολιτών, των επαγγελματιών και των επιχειρήσεων προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία.

Επίσης, σημειώνουμε ότι ήδη τους τελευταίους μήνες έχει ληφθεί σειρά μέτρων για την παροχή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης σε όσους οφείλουν ασφαλιστικές εισφορές. Αναλυτικότερα σχετικά με τα παραπάνω δείτε το ενημερωτικό σημείωμα.

Για περισσότερες πληροφορίες απευθυνθείτε στο Τμήμα Επικοινωνίας:
Τζαβάρα Καλλιρρόη τηλ. 213 1306610 κιν. 6979448887
Παραγυιός Πέτρος τηλ. 213 1306625
Παπαγεωργοπούλου Δημητρία τηλ. 213 1306604


Ενημέρωση ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ, οι οποίοι οφείλουν ασφαλιστικές εισφορές: Ενιαία Ρύθμιση Οφειλών, Μείωση Ασφαλιστικών Εισφορών, Πρόσβαση στο σύστημα ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης

Σε απάντηση εκατοντάδων αναφορών ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ, οι οποίοι αδυνατούν να ανταποκριθούν στις υποχρεώσεις τους έναντι του Οργανισμού, ως συνέπεια της οικονομικής κρίσης που έχει πλήξει βιοτέχνες, εμπόρους και ελεύθερους επαγγελματίες, ενημερώνουμε ότι ο Συνήγορος του Πολίτη, εξέτασε προσεκτικά τις αναφορές, μελέτησε το σχετικό νομοθετικό πλαίσιο και συνέλεξε στοιχεία από τους αρμόδιους και εμπλεκόμενους φορείς. Κατέληξε στις εξής προτάσεις, προκειμένου να υποστηριχθεί η παραμονή των ασφαλισμένων στο ασφαλιστικό σύστημα και η βιωσιμότητα του ασφαλιστικού ταμείου:

• ενιαία ρύθμιση σε δόσεις του συνόλου των οφειλών (οφειλές προς ΔΟΥ, οφειλές προς ασφαλιστικούς φορείς, κ.α.),
• αύξηση δόσεων μέχρι τουλάχιστον 100, ανάλογα με το ύψος της οφειλής και την οικονομική δυνατότητα του ασφαλισμένου,
• κατάργηση της υψηλής προκαταβολής ως προϋπόθεσης για υπαγωγή σε ρυθμίσεις του ΟΑΕΕ,
• ρεαλιστική προσαρμογή των ασφαλιστικών εισφορών στα τρέχοντα οικονομικά δεδομένα της χώρας και των κλάδων ασφαλισμένων,
• αναζήτηση τρόπου παροχής ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης σε όλους τους ασφαλισμένους του ΟΑΕΕ, που επί σειρά ετών εξυπηρετούσαν τις ασφαλιστικές υποχρεώσεις τους,
• μέτρα αποσυμφόρησης των υπηρεσιών του ΟΑΕΕ.

Μετά τις αναλυτικές προτάσεις του Συνηγόρου του Πολίτη που εστάλησαν στην Διοίκηση του ΟΑΕΕ και στα γραφεία των συναρμοδίων Υπουργών Οικονομικών, Υγείας, και Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας, στους Γενικούς Γραμματείς Δημοσίων Εσόδων και Κοινωνικών Ασφαλίσεων στις 27/2/2014, μελετάται για πρώτη φορά σχέδιο για ενιαία ρύθμιση των χρεών των πολιτών, των επαγγελματιών και των επιχειρήσεων προς την εφορία και τα ασφαλιστικά ταμεία. Δηλαδή, το σύνολο των οφειλών θα ρυθμίζεται με τέτοιο τρόπο ώστε ο οφειλέτης να πληρώνει μικρότερες δόσεις τόσο στην εφορία όσο και στο ταμείο του και προκειμένου να μην αυξηθούν περαιτέρω τα ληξιπρόθεσμα χρέη. Ο Συνήγορος του Πολίτη θεωρεί θετική αυτή την εξέλιξη. Επίσης θεωρεί αναγκαίο να εξετασθεί άμεσα η ρεαλιστική προσαρμογή / μείωση των ασφαλιστικών εισφορών.

Για την πληρέστερη ενημέρωση των ασφαλισμένων του ΟΑΕΕ, που απευθύνονται στον Συνήγορο, απαριθμούνται κατωτέρω σειρά μέτρων, που έχουν ληφθεί τους τελευταίους μήνες σχετικά με την παροχή ιατροφαρμακευτικής περίθαλψης σε όσους οφείλουν ασφαλιστικές εισφορές.

Ειδικότερα, στον πρόσφατα ψηφισμένο Ν.4254/2014 (ΦΕΚ Α 85/7.4.2014) υπάρχει διάταξη που προβλέπει ότι «Ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ οι οποίοι διέκοψαν την επαγγελματική τους δραστηριότητα ή προέβησαν σε δήλωση αδράνειας εργασιών στη ΔΟΥ. σύμφωνα με την ΠΟΛ.1102/14.7.2005 και δεν εμπίπτουν στις διατάξεις της παραγράφου 8 του άρθρου δεύτερου του ν. 3845/2010 ή συνεχίζουν την επαγγελματική τους δραστηριότητα και δεν είναι ασφαλισμένοι σε άλλο φορέα, δικαιούνται οι ίδιοι και τα προστατευόμενα μέλη αυτών, παροχή ασθένειας σε είδος, μέχρι 28.2.2015, εφόσον οι οφειλές τους στον οικείο ασφαλιστικό φορέα αφορούν τα έτη 2011, 2012 και 2013 και ο μέσος όρος του συνολικού οικογενειακού τους εισοδήματος κατά τα ως άνω έτη δεν υπερβαίνει τις δώδεκα χιλιάδες (12.000) ευρώ. Όσοι ασφαλισμένοι έχουν ρυθμίσει ή θα ρυθμίσουν το σύνολο των οφειλών τους, δικαιούνται οι ίδιοι και τα προστατευόμενα μέλη αυτών όλες τις παροχές ασθένειας χωρίς χρονικό περιορισμό, με μόνη προϋπόθεση την τήρηση της ρύθμισης».

Περαιτέρω, βάσει της Υπουργικής Απόφασης Φ.80000/7870/305/16.6.2014 (ΦΕΚ Β 1619/19.6.2014), παρέχεται περίθαλψη και στους εν ενεργεία ελεύθερους επαγγελματίες που έχουν ληξιπρόθεσμες οφειλές στον ΟΑΕΕ, υπό την προϋπόθεση ότι αυτές έχουν δημιουργηθεί εντός της κρίσης και συγκεκριμένα εντός των ετών 2011, 2012, 2013 και 2014. Ειδικότερα προβλέπεται ότι οι ασφαλισμένοι του ΟΑΕΕ που διέκοψαν την επαγγελματική τους δραστηριότητα ή προέβησαν σε δήλωση αδράνειας εργασιών στη ΔΟΥ ή συνεχίζουν την επαγγελματική τους δραστηριότητα δικαιούνται, οι ίδιοι και τα προστατευόμενα μέλη αυτών, παροχές ασθένειας σε είδος από τον ΕΟΠΥΥ μέχρι 28/2/2015, εφόσον οι οφειλές τους αφορούν τα έτη 2011, 2012 και 2013, χωρίς να εξετάζεται η ασφαλιστική κατάσταση του 2014, και ο μέσος όρος του συνολικού οικογενειακού φορολογητέου εισοδήματος για τα ανωτέρω έτη δεν υπερβαίνει τα 12.000 ευρώ. Για την παροχή της περίθαλψης απαιτείται η υποβολή αίτησης και η προσκόμιση αντίγραφου εκκαθαριστικού σημειώματος για τα εισοδήματα των ετών 2011, 2012 και 2013. Οι αρμόδιες υπηρεσίες ελέγχουν τα δικαιολογητικά και αφού διαπιστώσουν ότι ο μέσος όρος του συνολικού οικογενειακού φορολογητέου εισοδήματος των τριών (3) προηγουμένων ετών δεν υπερβαίνει το ποσό των 12.000 € και οι οφειλές από ασφαλιστικές εισφορές έχουν δημιουργηθεί τα ίδια έτη, προβαίνουν στην χορήγηση ασφαλιστικής ικανότητας (θεώρηση του βιβλιαρίου υγείας) μέχρι 28 Φεβρουαρίου 2015. Σε περίπτωση ανακριβούς δήλωσης διακόπτεται άμεσα η ασφαλιστική ικανότητα και αναζητούνται οι τυχόν καταβληθείσες δαπάνες.

Επιπλέον, σύμφωνα με την Υ4α/ΓΠ/οικ.48985/3.6.2014 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ Β 1465/5.6.2014), δικαιούχοι δωρεάν νοσοκομειακής περίθαλψης (πολυήμερης ή βραχείας) καθίστανται οι ασφαλισμένοι που έχουν απολέσει την ασφαλιστική τους ικανότητα λόγω οφειλών στα οικεία ασφαλιστικά ταμεία, όπως επίσης και τα εξαρτώμενα μέλη της οικογένειάς τους για όσο διάστημα χρειάζεται. Αρμόδια για την κρίση των δικαιούχων είναι τριμελής επιτροπή που συγκροτείται από τον Διοικητή σε κάθε νοσοκομείο. Περαιτέρω, αναφορικά με τις υπηρεσίες πρωτοβάθμιας φροντίδας υγείας, όπως ιατρικές εξετάσεις, συνταγογράφηση, σημειώνεται ότι αυτές παρέχονται από τις δομές που υπάγονται στο Πρωτοβάθμιο Εθνικό Δίκτυο Υγείας ισότιμα στους πολίτες, ανεξάρτητα από την ασφαλιστική τους κατάσταση.

Τέλος, με την υπ’ αρ. Γ.Π./ΟΙΚ.56432/28.6.2014 Υπουργική Απόφαση (ΦΕΚ Β 1753/28.6.2014) καθορίστηκαν οι προϋποθέσεις, τα κριτήρια και η διαδικασία πρόσβασης στο σύστημα φαρμακευτικής περίθαλψης, μεταξύ άλλων, των ανασφάλιστων ελλήνων πολιτών που στερούνται των προϋποθέσεων έκδοσης βιβλιαρίου ανασφαλίστου και δεν είναι ασφαλισμένοι σε κανέναν δημόσιο ή ιδιωτικό φορέα, καθώς και των ασφαλισμένων που έχουν απολέσει την ασφαλιστική τους ικανότητα λόγω οφειλών στα οικεία ασφαλιστικά ταμεία και των εξαρτωμένων μελών της οικογένειάς τους.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ Κ.Υ.Α. αριθμ. Δ12 1100217 ΕΞ 7.7.2014



Κ.Υ.Α. αριθμ. Δ12 1100217 ΕΞ 7.7.2014
Τροποποίηση της αριθμ. Δ12 1063601 ΕΞ 2014/16.4.2014 κοινής υπουργικής απόφασης σχετικά με τη διανομή κοινωνικού μερίσματος

Αριθμ. Δ12 1100217 ΕΞ 2014

(ΦΕΚ Β' 1848/07-07-2014)

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ − ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ

Έχοντας υπόψη:

1. Τις διατάξεις του άρθρου 90 του «Κώδικα Νομοθεσίας για την Κυβέρνηση και τα Κυβερνητικά Όργανα» που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Π.Δ. 63/2005 (Α΄ 98).

2. Τις διατάξεις του Π.Δ. 284/1988 «Οργανισμός Υπουργείου Οικονομικών (Α΄ 128).

3. Τις διατάξεις του Π.Δ. 368/1989 «Οργανισμός Υπουργείου Εργασίας» (Α΄ 163) και ειδικά τις διατάξεις του άρθρου 30Β που αφορούν στις αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Κοινωνικής Αντίληψης και Αλληλεγγύης της Γενικής Διεύθυνσης Πρόνοιας.

4. Τις διατάξεις του Π.Δ. 85/2012 Ίδρυση και μετονομασία Υπουργείων, μεταφορά και κατάργηση υπηρεσιών» (Α΄ 141).

5. Τις διατάξεις του Π.Δ. 189/2009 «Καθορισμός και ανακατανομή αρμοδιοτήτων των Υπουργείων» (Α΄ 221).

6. Τις διατάξεις του Π.Δ. 86/2012 «Διορισμός Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 141).

7. Τις διατάξεις του Π.Δ. 119/2013 «Διορισμός Αντιπροέδρου της Κυβέρνησης, Υπουργών, Αναπληρωτών Υπουργών και Υφυπουργών» (Α΄ 153).

8. Τις διατάξεις του Π.Δ. 113/2010 «Ανάληψη υποχρεώσεων από τους Διατάκτες» (Α΄ 194).

9. Την υπ’ αριθμ. Υ48/9−7−2012 απόφαση του Πρωθυπουργού περί καθορισμού αρμοδιοτήτων του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών Χρήστου Σταϊκούρα (Β΄ 2105).

10. Την υπ’ αριθμ. 07927ΕΞ/19−9−2012 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Οικονομικών περί ανάθεσης αρμοδιοτήτων στον Υφυπουργό Οικονομικών Γεώργιο Μαυραγάνη (Β΄ 2574).

11. Την υπ’ αριθμ. 22365/97/5.7.2013 κοινή απόφαση του Πρωθυπουργού και του Υπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας «Καθορισμός αρμοδιοτήτων Υφυπουργού Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Πρόνοιας Βασιλείου Κεγκέρογλου» (Β΄ 1667).

12. Την υπ’ αριθμ. Δ6Α 1015213 ΕΞ 2013/28.1.2013 κοινή απόφαση του Υπουργού και του Υφυπουργού Οικονομικών «Μεταβίβαση αρμοδιοτήτων στο Γενικό Γραμματέα της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων του Υπουργείου Οικονομικών (Β΄ 130).

13. Την υποπαράγραφο Α.1, της παραγράφου Α του άρθρου πρώτου του Ν. 4254/2014 «Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο εφαρμογής του Ν. 4046/2012 και άλλες διατάξεις (Α΄ 85)».

14. Τις διατάξεις του Ν. 4174/2013 (Α΄ 170).

15. Το γεγονός ότι από την παρούσα απόφαση προκαλείται εφάπαξ δαπάνη σε βάρος του Kρατικού Προϋπολογισμού, το ύψος της οποίας εξαρτάται από πραγματικά γεγονότα (δικαιούχους) και προβλέπεται ότι δεν θα υπερβεί το ποσό των 450 εκατ. ευρώ. Η εν λόγω δαπάνη θα καλυφθεί από τις πιστώσεις που έχουν εγγραφεί στον προϋπολογισμό εξόδων του Υπουργείου Οικονομικών (ειδικός φορέας 23−200 «Γενικές Κρατικές Δαπάνες», ΚΑΕ 2762 «Δαπάνη χορήγησης κοινωνικού μερίσματος»),

16. Την υπ’ αριθμ. 2/31649/ΔΠΔΑ/15.4.2014 βεβαίωση ύπαρξης πίστωσης της Διεύθυνσης Προϋπολογισμού και Δημοσιονομικών Αναφορών της ΓΔΟΥ του Υπουργείου Οικονομικών και την αριθμ. 2/8542/ΔΠΔΑ/30.01.2014 απόφαση έγκρισης δέσμευσης πίστωσης που αφορά το έτος 2014, Ειδικού Φορέα 23−180 και ΚΑΕ 0874 (με α/α 12251/31.01.2014 στο Βιβλίο Εγκρίσεων και Εντολών Πληρωμής της Υ.Δ.Ε.) για την αμοιβή της ΔΙΑΣ ΑΕ (ποσό 0,04 ευρώ ανά έγκυρη συναλλαγή πλέον αναλογούντος Φ.Π.Α. και τις οριζόμενες από τις ισχύουσες διατάξεις κρατήσεις).

17. Την υπ’ αριθμ. Δ12 1063601 ΕΞ 16.4.2014 (Β΄ 960/16.4.2014) κοινή υπουργική απόφαση για τη διανομή κοινωνικού μερίσματος,

αποφασίζουμε:

Άρθρο Πρώτο

1. Η περίπτωση Α΄ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 της αριθμ. Δ12 1063601 ΕΞ 16.4.2014 κοινής υπουργικής απόφασης αντικαθίσταται ως εξής:

«Α) Το συνολικό, πραγματικό ή τεκμαρτό, ατομικό ή οικογενειακό, εισόδημα των δικαιούχων δεν θα πρέπει να υπερβαίνει τα όρια που τίθενται στην κατωτέρω κλίμακα.

Για τον προσδιορισμό του ορίου εισοδήματος, ορίζεται ως βασικό όριο εισοδήματος το ποσό των επτά χιλιάδων πενήντα ευρώ (7.050) ευρώ, με βάση το συνολικό, πραγματικό ή τεκμαρτό εισόδημα που προκύπτει από την εκκαθάριση των αρχικών ή τροποποιητικών Δηλώσεων Φορολογίας Εισοδήματος του οικονομικού έτους 2013 που αφορούν τόσο τον δικαιούχο όσο και τα προστατευόμενα τέκνα ή τα πρόσωπα που φιλοξενεί. Το βασικό όριο εισοδήματος προσαυξάνεται, ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση του δικαιούχου, υπολογιζόμενο ως το γινόμενο του βασικού ορίου επί την οικογενειακή κλίμακα ισοδυναμίας.

Ως οικογενειακή κλίμακα ισοδυναμίας ορίζεται το σταθμισμένο άθροισμα των μελών της οικογένειας. Ο αιτών/η αιτούσα έχει στάθμιση ένα (1), ο/η σύζυγος καθώς και κάθε φιλοξενούμενος ενήλικας έχει στάθμιση ένα τρίτο (1/3) και κάθε προστατευόμενο τέκνο ή φιλοξενούμενος ανήλικος έχει στάθμιση ένα έκτο (1/6).

Ειδικότερα:

i) Προκειμένου για μονογονεϊκές οικογένειες, η οικογενειακή κλίμακα ισοδυναμίας ορίζεται για το πρώτο προστατευόμενο τέκνο σε ένα τρίτο (1/3).

ii) Προκειμένου για δικαιούχο/οικογένεια με ένα τουλάχιστον πρόσωπο με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω, η ανωτέρω οριζόμενη αντίστοιχη με την κατηγορία τους οικογενειακή κλίμακα ισοδυναμίας προσαυξάνεται κατά ένα έκτο (1/6).

Για τον προσδιορισμό των προστατευόμενων τέκνων εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 7 του Ν. 2238/1994 (Α΄ 151).

Κλίμακα υπολογισμού του κοινωνικού μερίσματος:



Δικαιούχοι Βασικό όριο
εισοδήματος (€
Καταβαλλόμενο
ποσό (€)
Αιτών/Αιτούσα 7.050 500,00
Σύζυγος/φιλοξενούμενος ενήλικας (έχει συμπληρώσει το 18ο έτος της ηλικίας του έως 31.12.2013) + 2.350 + 166,67
Για κάθε προστατευόμενο τέκνο/φιλοξενούμενο ανήλικο + 1.175 + 83,33
Μονογονεϊκές οικογένειες
(για το 1ο προστατευόμενο τέκνο)
+2.350 + 166,67
Για ένα (1) τουλάχιστον πρόσωπο με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω +1.175 +83,33




Για τις υποβληθείσες αιτήσεις οι οποίες έχουν απορριφθεί ή εκκρεμούν προς εξέταση ως βασικό όριο εισοδήματος λαμβάνεται το ποσό των επτά χιλιάδων πενήντα (7.050) ευρώ, με βάση το συνολικό, πραγματικό ή τεκμαρτό, εισόδημα που προκύπτει από την εκκαθάριση των αρχικών ή τροποποιητικών Δηλώσεων Φορολογίας Εισοδήματος του οικονομικού έτους 2013 που αφορούν τόσο τον δικαιούχο όσο και τα προστατευόμενα τέκνα ή τα πρόσωπα που φιλοξενεί.

Η εξέταση των κριτηρίων χορήγησης του κοινωνικού μερίσματος θα γίνει από την Διεύθυνση Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης (Δ.ΗΛΕ.Δ.) της Γενικής Γραμματείας Δημοσίων Εσόδων, χωρίς να απαιτείται η εκ νέου υποβολή δήλωσης από τους αιτούντες.

Μετά την πάροδο της προθεσμίας υποβολής των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος φυσικών προσώπων οικονομικού έτους 2014, οι αιτήσεις που απορρίφθηκαν επανεξετάζονται αυτεπάγγελτα από τη Δ.ΗΛΕ.Δ. με βάση τα εισοδήματα των εμπρόθεσμα υποβληθεισών δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος οικονομικού έτους 2014, προς το σκοπό χορήγησης του κοινωνικού μερίσματος, εφόσον συντρέχουν οι λοιπές προϋποθέσεις της παρούσας.».

2. Στην περίπτωση γ’ της παραγράφου 2 του άρθρου 3 προστίθεται τελευταίο εδάφιο ως εξής:

«Για τις αιτήσεις που έχουν απορριφθεί με βάση τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους 2013 και πληρούν τις προϋποθέσεις με βάση τη δήλωση φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους 2014, η καταβολή θα πραγματοποιηθεί 15 ημέρες μετά τη λήξη της εμπρόθεσμης υποβολής δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος του οικονομικού έτους 2014. Για λοιπές αιτήσεις που εκκρεμούν λόγω ελέγχου των δηλώσεων φορολογίας εισοδήματος ή έχουν παραπεμφθεί προς έλεγχο, η καταβολή θα πραγματοποιηθεί από την 1/10/2014 έως και την 10/10/2014.».

3. Η παράγραφος 5 του άρθρου 4 αντικαθίσταται ως εξής:

«5. Η Δ.ΗΛΕ.Δ. δύναται σε κάθε περίπτωση να προβαίνει σε έλεγχο της συνδρομής των προϋποθέσεων για τη χορήγηση του κοινωνικού μερίσματος μέσω ηλεκτρονικών διασταυρώσεων, με βάση τις υποβληθείσες αρχικές ή τροποποιητικές δηλώσεις φορολογίας εισοδήματος για τα οικονομικά έτη 2013 ή 2014. Τυχόν αχρεωστήτως καταβληθέντα ποσά εισπράττονται σύμφωνα με το άρθρο 6.».

4. Στο άρθρο 6 προστίθεται παράγραφος 3 ως εξής:

«3. Οι διατάξεις της παραγράφου 1 δεν εφαρμόζονται στην περίπτωση υποβολής ηλεκτρονικής αίτησης επιστροφής του κοινωνικού μερίσματος από φυσικό πρόσωπο το οποίο εκ παραδρομής έκανε αίτηση χορήγησης κοινωνικού μερίσματος ενώ δεν πληρούσε τα τιθέμενα κριτήρια με τις διατάξεις της παρούσας. Για την επιστροφή των αχρεωστήτως καταβληθέντων ποσών στην περίπτωση αυτή εφαρμόζονται τα οριζόμενα στην παράγραφο 2.».

Άρθρο Δεύτερο
Έναρξη ισχύος

Η ισχύς της απόφασης αυτής αρχίζει από τη δημοσίευσή της.

Η απόφαση αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Αθήνα, 7 Ιουλίου 2014

ΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ

ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΗΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΤΑΪΚΟΥΡΑΣ

ΥΦΥΠ. ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΥΡΑΓΑΝΗΣ

ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΒΡΟΥΤΣΗΣ

ΥΦΥΠ. ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ ΚΑΙ ΠΡΟΝΟΙΑΣ
ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΕΓΚΕΡΟΓΛΟΥ

KOIΝΩΝΙΚΟΥ ΜΕΡΙΣΜΑΤΟΣ νεώτερα



ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
Νίκης 5-7
10180 Αθήνα

ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
Tηλ.: 210-3332553/4
Fax: 210-3332559
e-mail: press@minfin.gr

Παρασκευή, 06 Ιουνίου 2014

Πιστώθηκε σήμερα στους λογαριασμούς 120.689 νοικοκυριών που υπέβαλλαν αίτηση μέχρι 3 Ιουνίου 2014, «κοινωνικό μέρισμα» ύψους 77.343.674 ευρώ.
Έτσι, ο συνολικός αριθμός των νοικοκυριών που έλαβε μέχρι σήμερα το «κοινωνικό μέρισμα» διαμορφώνεται σε 326.601, με το συνολικό ποσό να ανέρχεται στα 210.564.456 ευρώ και το μέσο ποσό ανά νοικοκυριό στα 645 ευρώ.
Με βάση το νόμο, το κοινωνικό μέρισμα καταβάλλεται εφάπαξ, είναι αφορολόγητο, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, δεν κατάσχεται ούτε συμψηφίζεται με ήδη βεβαιωμένα χρέη προς το Δημόσιο ή πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή του ΕΚΑΣ ή οποιασδήποτε άλλης παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.
Παράλληλα, συνεχίζεται μέχρι 30 Ιουνίου 2014, η υποβολή αιτήσεων.
Τονίζεται, όπως ανακοινώθηκε και στις 3 Ιουνίου 2014, ότι όλες οι αιτήσεις που είχαν υποβληθεί και είχαν απορριφθεί, καθώς και όσες θα υποβληθούν μέχρι τέλος Ιουνίου, θα αξιολογηθούν με τα νέα εισοδήματα των φετινών δηλώσεων φόρου εισοδήματος και τα νέα εισοδηματικά όρια.
Υπενθυμίζεται ότι το βασικό όριο εισοδήματος διευρύνεται από 6.000 ευρώ σε 7.050 ευρώ, το οποίο προσαυξάνεται ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση του δικαιούχου.

ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Ι.Κ.Α

Καλωσορίσατε στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Βεβαίωση Συντάξεων (Για Φορολογική Χρήση)».
Μέσω της υπηρεσίας αυτής, έχετε τη δυνατότητα πληκτρολογώντας τα απαιτούμενα ασφαλιστικά σας στοιχεία να εκδόσετε τη «Βεβαίωση Συντάξεων Για Φορολογική Χρήση». Η υπηρεσία αυτή απευθύνεται σε όλες τις κατηγορίες των συνταξιούχων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ΕΤΕΑ(τ.ΕΤΕΑΜ) και του ενταχθέντος κλάδου σύνταξης τ.ΤΑΠ-ΟΤΕ (δηλαδή τα τέσσερα πρώτα ψηφία του Α.Μ. ΔΙΑΣ ειναι 0150, 0151 και 0416 αντίστοιχα).

Πληροφορίες/Οδηγίες
Βλέπε εδώ δείγμα ενημερωτικού σημειώματος
Κάτοικος
Α.Μ. (γράμματα & νούμερα)
Α.Μ. ΔΙΑΣ (χωρίς κενά)
A.M.K.A.
Α.Φ.Μ.
Έτος
Κωδικός Οπτικής Επιβεβαίωσης

Ανανέωση
Εισάγετε εδώ τον Κωδικό Οπτικής Επιβεβαίωσης
όπως εμφανίζεται αριστερά


Καθαρισμός