Δευτέρα 16 Ιουνίου 2014

2015:οι εργοδότες ή τα ασφαλιστικά ταμεία θα παρακρατούν από τον μισθό ή τη σύνταξη το 1/12 των ετήσιων φόρων για τα συνολικά εισοδήματα.


Ετσι, θα δοθεί αποφασιστικό χτύπημα στη ραγδαία αύξηση των ληξιπρόθεσμων οφειλών, αλλά παράλληλα θα γίνει και μια ουσιαστική κίνηση απλοποίησης της υποβολής των φορολογικών δηλώσεων. Αρχικά θα λαμβάνονται υπόψη τα εισοδήματα του προηγουμένου έτους με κάποια προσαύξηση. Παίρνοντας τα εισοδήματα του προηγούμενου έτους και τον φόρο που αναλογεί, η επιχείρηση η οποία απασχολεί μισθωτό, το Δημόσιο ή το ασφαλιστικό ταμείο θα ενημερώνονται από τη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων για το ύψος των ετήσιων φόρων που αναλογούν στο συνολικό εισόδημα.Το ποσό των φόρων διαιρείται διά 12  ή 14 για όσους συνεχίζουν να λαμβάνουν δώρα Χριστουγέννων, Πάσχα και επίδομα αδείας.Η επιχείρηση στη συνέχεια έχει την αποκλειστική ευθύνη να παρακρατά κάθε μήνα από την αμοιβή το 1/12 ή το 1/14 των ετήσιων φόρων και να το αποδίδει στο Δημόσιο.Οι όποιες μεταβολές εισοδημάτων θα πρέπει να δηλώνονται στη Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων προκειμένου να ενημερώνονται αντίστοιχα οι επιχειρήσεις, τα ασφαλιστικά ταμεία ή η Ενιαία Αρχή Πληρωμών του Δημοσίου για να τροποποιήσει την παρακράτηση.Για παράδειγμα αν ένας μισθωτός έχει και εισοδήματα από ενοίκια η μηνιαία παρακράτηση φόρου δεν θα αφορά μόνο στον μισθό του όπως σήμερα αλλά και τα λοιπά εισοδήματά του. Ο φόρος θα παρακρατείται στο σύνολό του από τον μισθό.



Στο Υπουργείο Οικονομικών, επιτροπή η οποία έχει συσταθεί, επεξεργάζεται και μελετά σχέδιο περί μειώσεων μεταξύ άλλων και στα εξής σημεία:



Φυσικά πρόσωπα:

Σταδιακή μείωση των φορολογικών συντελεστών για τα εισοδήματα των φυσικών προσώπων. Το σχέδιο προβλέπει ο ανώτατος φορολογικός συντελεστής να μην υπερβαίνει το 33% από 42% που ανέρχεται σήμερα για τους μισθωτούς και τους συνταξιούχους.

Τέλος επιτηδεύματος:

Μείωση του τέλους επιτηδεύματος που επιβάλλεται σε όσους ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα. Εξετάζεται το τέλος των 650 ευρώ να μειωθεί στα 500 ευρώ.

Επιχειρήσεις:

Για τις επιχειρήσεις ο βασικός φορολογικός συντελεστής 26% - 33% που επιβάλλεται σήμερα στα καθαρά εισοδήματα από επιχειρηματική δραστηριότητα, εξετάζεται σε πρώτη φάση να μειωθεί στο 20% και αργότερα να διαμορφωθεί στο 15% για όλες ανεξαιρέτως τις κατηγορίες επιχειρήσεων.

Συντελεστές ΦΠΑ:

Σύμφωνα με την τελευταία Οδηγία της Ε.Ε. για τον ΦΠΑ, η οποία ψηφίστηκε το 2006, ο κανονικός συντελεστής ΦΠΑ δεν μπορεί να υποχωρήσει κάτω από το 15% μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2015, ενώ για να μειωθεί κάτω από το 15% από το 2016 και μετά θα πρέπει να τροποποιηθεί η ισχύουσα Οδηγία. Επίσης η κυβέρνηση σχεδιάζει την απαλλαγή των μικρών επιχειρήσεων με ετήσια ακαθάριστα έσοδα έως 25.000 ευρώ από τον ΦΠΑ.

Τεκμήρια:

Μείωση σε πρώτη φάση και τελικά πλήρη κατάργηση των τεκμηρίων διαβίωσης. Αρχικά σχεδιάζεται η μείωση των τεκμηρίων διαβίωσης για τα αυτοκίνητα, τις κατοικίες, τις πισίνες και τα σκάφη αναψυχής που κατέχουν οι φορολογούμενοι. Η μείωση θα ισχύσει το 2015 κατά τη φορολόγηση των εισοδημάτων του 2014.

Ρύθμιση για οφειλές:

Βελτιώσεις στη ρύθμιση τμηματικής εξόφλησης των ληξιπρόθεσμων οφειλών προς την Δημόσιο όπως ένταξη παλιών χρεών στην πάγια ρύθμιση και κατάργηση των εμπράγματων εγγυήσεων, εξετάζει η ηγεσία του υπουργείου Οικονομικών καθώς η υφιστάμενη ρύθμιση, όπως εφαρμόζεται, είναι αποτρεπτική για τους περισσότερους οφειλέτες. Ποινική δίωξη για οφειλέτες:


Μια νέα ρύθμιση με την οποία δεν θα διώκονται ποινικά και δεν θα οδηγούνται στη φυλακή οι οφειλέτες του Δημοσίου που αποδεδειγμένα αδυνατούν να καταβάλουν τις οφειλές τους επεξεργάζονται τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Δικαιοσύνης. 

ΔΙΑΤΑΞΕΙΣ ΦΠΑ: εφαρμογή στην αγορά και πώληση χρησιμοποιημένων μαγειρικών λαδιών


ΠΟΛ. 1157/03.06.2014

Με αφορμή σειρά γραπτών και προφορικών ερωτημάτων που έχουν υποβληθεί στην υπηρεσία μας, με τα οποία ζητούνται πληροφορίες σχετικά με την ορθή φορολογική αντιμετώπιση της αγοράς και περαιτέρω πώλησης χρησιμοποιημένων τηγανελαίων και ειδικότερα σε σχέση με την εφαρμογή του άρθρου 39.α του Κώδικα ΦΠΑ (ν. 2859/2000) στις συναλλαγές αυτές, δίνονται οι παρακάτω διευκρινίσεις:

1. Τα χρησιμοποιημένα τηγανέλαια προκύπτουν ως κατάλοιπο της παραγωγικής δραστηριότητας επιχειρήσεων εστίασης, ξενοδοχείων, νοσοκομείων κλπ., οι οποίες τα παραδίδουν, ως τέτοια, σε επιχειρήσεις με αντικείμενο δραστηριότητας την συλλογή και μεταφορά μη επικίνδυνων στερεών αποβλήτων, για την άσκηση της οποίας έχουν λάβει σχετική άδεια από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Περιφέρειας.

Τα απορρίμματα αυτά στη συνέχεια τα πωλούν σε βιομηχανίες παραγωγής biodiesel, καθώς τα χρησιμοποιημένα μαγειρικά λάδια χρησιμοποιούνται από τις τελευταίες, ως μία εκ των τριών βασικών πρώτων υλών, από την χημική επεξεργασία των οποίων, προκύπτει η παραγωγή του συγκεκριμένου ανανεώσιμου βιοκαυσίμου, του biodiesel.

2. Σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παράγραφο 1 του άρθρου 39.α, οι υποκείμενοι οι οποίοι πραγματοποιούν παραδόσεις ανακυκλώσιμων απορριμμάτων, όπως αυτά καθορίζονται στην παρ. 2 του ίδιου άρθρου, προς άλλους υποκείμενους, θεωρείται ότι διενεργούν πράξεις απαλλασσόμενες με δικαίωμα έκπτωσης του φόρου των εισροών τους και υποχρεούνται να αναγράφουν στο στοιχείο που εκδίδουν την ένδειξη «Άρθρο 39α, υπόχρεος για την καταβολή του φόρου είναι ο αγοραστής των αγαθών».

3. Με την εγκύκλιο ΠΟΛ.1049/15.3.2007 δόθηκαν διευκρινίσεις για την εφαρμογή του εν λόγω άρθρου, ορίζοντας μεταξύ άλλων ότι, αφορά σε παραδόσεις των απορριμμάτων που περιλαμβάνονται στην παράγραφο 2 του εν λόγω άρθρου, εφόσον αυτά,

α) παραδίδονται ως απορρίμματα (δηλαδή ως κατάλοιπο της παραγωγικής δραστηριότητας των επιχειρήσεων που προαναφέρθηκαν) και,

β) η παράδοση πραγματοποιείται με σκοπό την ανακύκλωση.

4. Ως «ανακύκλωση», σύμφωνα με την περίπτωση 17 του άρθρου 3 της οδηγίας 2008/98/ΕΚ όπως ενσωματώθηκε στο εσωτερικό δίκαιο με το ν. 4042/2012 (ΦΕΚ 24 Α΄), ορίζεται «η επανεπεξεργασία σε διαδικασία παραγωγής των απορριμμάτων υλικών προκειμένου να χρησιμοποιηθούν για τον αρχικό τους σκοπό ή για άλλους σκοπούς, συμπεριλαμβανομένης της οργανικής ανακύκλωσης αλλά εξαιρουμένης της ανάκτησης ενέργειας και της επανεπεξεργασίας σε υλικά που πρόκειται να χρησιμοποιηθούν ως καύσιμα ή σε εργασίες επίχωσης».

5. Για την παραγωγή του biodiesel χρησιμοποιούνται πρωτογενή λάδια (καλαμποκέλαιο, ηλιοκράμβη κλπ.) και χρησιμοποιημένα τηγανέλαια τα οποία έχουν υποστεί χημική επεξεργασία. Πρόκειται δηλαδή για επανεπεξεργασία του εν λόγω απορρίμματος με σκοπό την παραγωγή ενός ανανεώσιμου καυσίμου.

6. Περαιτέρω, από τις διευκρινίσεις που δόθηκαν στην υπηρεσία μας από την αρμόδια Γεν. Δ/νση Περιβάλλοντος του ΥΠ.Ε.Κ.Α, «η επανεπεξεργασία σε υλικά που πρόκειται να χρησιμοποιηθούν ως καύσιμα δεν εμπίπτει στην κατηγορία της ανακύκλωσης αλλά αντίθετα εντάσσεται στην κατηγορία "άλλου είδους ανάκτηση"».

7. Κατόπιν των ανωτέρω προκύπτει ότι, στις διαδοχικές παραδόσεις χρησιμοποιημένων τηγανελαίων που πραγματοποιούνται είτε από τους παραγωγούς των εν λόγω απορριμμάτων προς ενδιάμεσους διαχειριστές αποβλήτων είτε στις παραδόσεις που οι τελευταίοι πραγματοποιούν προς βιομηχανίες παραγωγής biodiesel, δεν έχει εφαρμογή το άρθρο 39.α. του Κώδικα ΦΠΑ, δηλαδή δεν εφαρμόζεται η διαδικασία αντιστροφής της υποχρέωσης και οι παραδόσεις θα πρέπει να επιβαρύνονται από τον πωλητή κανονικά με ΦΠΑ.

8. Θα πρέπει πάντως να καταστεί σαφές ότι τα παραπάνω καταλαμβάνουν μόνο τα χρησιμοποιημένα τηγανέλαια και δεν αφορούν στην περίπτωση των χρησιμοποιημένων ορυκτελαίων. Τα χρησιμοποιημένα ορυκτέλαια εμπίπτουν στην έννοια των «καμένων λαδιών» και περιλαμβάνονται στο τμήμα Β΄ της εγκυκλίου ΠΟΛ.1049/15.3.2007 «Έννοια ανακυκλώσιμων απορριμμάτων». Για τα απορρίμματα αυτά ορίζεται ότι, έχει εφαρμογή το άρθρο 39.α, εφόσον προορίζονται για ανακύκλωση.

Διευκρινίζεται ότι, τα συγκεκριμένα απορρίμματα αφορούν λιπαντικά λάδια κινητήρων εσωτερικής καύσεως και κιβωτίων ταχυτήτων και τα ορυκτέλαια μηχανών, στροβίλων και υδραυλικών συστημάτων, η διαχείριση των οποίων διέπεται από την κοινοτική οδηγία 87/101/ΕΟΚ, ενώ η επανεπεξεργασία τους, ως διαδικασία ανακύκλωσης, οδηγεί στην εκ νέου δημιουργία του ίδιου προϊόντος.

Δεν θα πρέπει ως εκ τούτου να συγχέεται η ανακύκλωση χρησιμοποιημένων ορυκτελαίων, με την επανεπεξεργασία χρησιμοποιημένων τηγανελαίων με σκοπό την παραγωγή του ανανεώσιμου βιοκαυσίμου biodiesel, η οποία όπως προαναφέρθηκε δεν συνιστά ανακύκλωση.

9. Όσον αφορά στις πράξεις αγοράς και πώλησης χρησιμοποιημένων τηγανελαίων που έχουν πραγματοποιηθεί μέχρι την έκδοση της παρούσας, με εφαρμογή αντιστροφής της υποχρέωσης σύμφωνα με το άρθρο 39.α, λαμβάνοντας υπόψη τη δυσκολία προσδιορισμού της ορθής φορολογικής μεταχείρισης των ανωτέρω πράξεων λόγω της ασάφειας των σχετικών με τη διαχείριση των συγκεκριμένων αποβλήτων διατάξεων, γίνεται δεκτό για λόγους χρηστής διοίκησης ότι, εφόσον από τον τρόπο έκδοσης των φορολογικών στοιχείων, δηλαδή την απόδοση του φόρου από τον λήπτη με χρεωπίστωση, δεν προκύπτει διαφορά φόρου για απόδοση στο δημόσιο, δεν τίθεται ζήτημα περαιτέρω καταλογισμού φόρου ή προστίμων.


10. Σε κάθε περίπτωση τα πραγματικά περιστατικά ελέγχονται από τις Δ.Ο.Υ. αρμοδιότητας των επιχειρήσεων.

ΒΕΒΑΙΩΣΗ ΣΥΝΤΑΞΕΩΝ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗ ΧΡΗΣΗ ΑΠΟ ΤΟ Ι.Κ.Α

Καλωσορίσατε στην Ηλεκτρονική Υπηρεσία «Βεβαίωση Συντάξεων (Για Φορολογική Χρήση)».
Μέσω της υπηρεσίας αυτής, έχετε τη δυνατότητα πληκτρολογώντας τα απαιτούμενα ασφαλιστικά σας στοιχεία να εκδόσετε τη «Βεβαίωση Συντάξεων Για Φορολογική Χρήση». Η υπηρεσία αυτή απευθύνεται σε όλες τις κατηγορίες των συνταξιούχων του ΙΚΑ-ΕΤΑΜ, ΕΤΕΑ(τ.ΕΤΕΑΜ) και του ενταχθέντος κλάδου σύνταξης τ.ΤΑΠ-ΟΤΕ (δηλαδή τα τέσσερα πρώτα ψηφία του Α.Μ. ΔΙΑΣ ειναι 0150, 0151 και 0416 αντίστοιχα).

Πληροφορίες/Οδηγίες
Βλέπε εδώ δείγμα ενημερωτικού σημειώματος
Κάτοικος
Α.Μ. (γράμματα & νούμερα)
Α.Μ. ΔΙΑΣ (χωρίς κενά)
A.M.K.A.
Α.Φ.Μ.
Έτος
Κωδικός Οπτικής Επιβεβαίωσης

Ανανέωση
Εισάγετε εδώ τον Κωδικό Οπτικής Επιβεβαίωσης
όπως εμφανίζεται αριστερά


Καθαρισμός